Waarom is mijn verbinding van dag 1 zo slecht?
Om de haveklap heb ik geen data verbinging. En als ik bel en mogelijk eens verbinding krijg, word ik er weer uitgegooid.
De gebelde krijgt dan te horen dat er geen verbinding met het netwerk is. Ik ga dan denken dat het expres is. Ik moet weer bellen en simyo heeft weer een starttarief te pakken.
Of als ik gebeld word, neem ik op en de verbinding is weg.
Ik kom van Kpn en heb er nooit last van gehad. Bij huis staat nog geen kilometer verderop een giga antenne van kpn.
Hoezo niet een tweederangslijntje van kpn?
Als simyo mij als klant wil behouden wil ik niet een tweederangs gevoel over houden van deze K@#$^verbinding.
Ik wil kunnen bellen en gebeld worden. Dat is dus nu niet zo.
Wat gaat Simyo hier aan doen?
Rita
Wat vervelend om te horen dat je bereik niet optimaal is 😞 Graag ga ik kijken hoe ik je hiermee kan helpen!
Wat allereerst belangrijk is om te weten is dat wij van precies hetzelfde netwerk gebruik maken als KPN, het is technisch niet mogelijk om klanten voorrang te geven op het netwerk of iets dergelijks.
Om te achterhalen wat de oorzaak is van de problemen met je verbinding, zou ik ten eerste graag willen weten wat er gebeurt wanneer je je simkaart eens in een andere telefoon plaatst, dit om na te gaan of het aan het netwerk ligt of misschien aan je telefoon.
Blijft het probleem bestaan in een andere telefoon, dan hoor ik graag van je op welke postcode dit het geval is en:
- Heb je deze problemen zowel via 2G als 3G (in de meeste telefoons kan je via de Instellingen in je telefoon je telefoon vastzetten op 'alleen 2G' (GSM) of 'alleen 3G' (WCDMA/UMTS))?
- En zowel binnen als buiten?
Ik verneem graag je bevindingen om je verder te kunnen helpen! 🙂
Wij hebben thuis het zelfde probleem
Mijn vriendin en ik hebben bijde een simonly.
En hebben bijde 1 a 2 streepjes berijk.
Gaan we bellen valt dit vaak helemaal weg.
Of gaat het heel erg storen en moet dan naar buiten lopen om het gesprek te kunnen voortzetten.
Met internet vaak het zelfde probleem.
Stuurt iemand een WhatsApp krijgen we die vaak veel later binnen.
Omdat we geen internet hebben.
We hebben al een andere telfoon dus dat kan het niet wezen.
Heb ook in bijde telefoons de instellingen veranderd(gsm/wcdma)
Maar dit maakt kwa berijk niets uit.
Wat kan het probleem zijn?
Postcode 1671at
Gr jaap
Het maakt ook niet uit waar ik ben heb ik gemerkt want het gebeurt thuis in huis ook. Mijn vrouw die zelf heel enthousiast was over Simyo heeft mij een abonnement aangepraat van 300 belminuten. Zij heeft nooit last van het bovenstaande, zij heeft altijd en overal goed bereik.
Hoe kan het dat ik dat niet heb?
Gr. Leeuw.
Wij hebben thuis het zelfde probleem
Mijn vriendin en ik hebben bijde een simonly.
En hebben bijde 1 a 2 streepjes berijk.
Gaan we bellen valt dit vaak helemaal weg.
Of gaat het heel erg storen en moet dan naar buiten lopen om het gesprek te kunnen voortzetten.
Met internet vaak het zelfde probleem.
Stuurt iemand een WhatsApp krijgen we die vaak veel later binnen.
Omdat we geen internet hebben.
We hebben al een andere telfoon dus dat kan het niet wezen.
Heb ook in bijde telefoons de instellingen veranderd(gsm/wcdma)
Maar dit maakt kwa berijk niets uit.
Wat kan het probleem zijn?
Postcode 1671at
Gr jaap
Hoi jjvantriet,
Ik heb even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten aan de hand van de informatie die je ons hebt verstrekt over de postcode 1671AT. Zij geven aan dat zowel 2G als 3G goed zou moeten zijn zowel binnen als buiten op je postcode.
Uit je bericht begrijp ik dat jij en je vriendin dit anders ervaren. Daarom ga ik je een e-mail sturen met daarin een vragenlijst. Ik wil je vragen deze vragenlijst in te vullen en terug te mailen, zodat we een Netwerkklacht voor je kunnen gaan indienen bij KPN.
Ik hoor het graag van je wanneer je de vragenlijst hebt ingevuld en naar ons hebt teruggemaild! 🙂
Het maakt ook niet uit waar ik ben heb ik gemerkt want het gebeurt thuis in huis ook. Mijn vrouw die zelf heel enthousiast was over Simyo heeft mij een abonnement aangepraat van 300 belminuten. Zij heeft nooit last van het bovenstaande, zij heeft altijd en overal goed bereik.
Hoe kan het dat ik dat niet heb?
Gr. Leeuw.
Hoi Leeuw,
Wat vervelend dat je bereik niet altijd optimaal is, dat is natuurlijk niet de bedoeling :(
Omdat je dit probleem op meerdere plekken ervaart, waar je vrouw wel bereik heeft, heb ik allereerst je simkaart een reset gegeven op het netwerk. Zou je je telefoon even uit- en weer aan willen zetten?
Blijf je dezelfde problemen ervaren, dan zou ik je willen vragen je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen, om uit te vinden of het aan de simkaart/het netwerk ligt of misschien aan je telefoon.
Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Terwijl ik aangeef dat dit niet het geval is.
Ik heb de vragen lijst even doorgenomen maar dat vind ik allemaal nogal vreemd.
Beton in huis? , op de zolder wel berijk?
Ja ik heb beton in huis , moet ik dit er even uit jekkeren om te kijken of het dan beter wordt?
Ja het berijk lijkt op zolder een klein beetje beter moet ik daar maar gaan bellen?
Sorry hoor maar dan zoek ik liever een andere provider.
Ik geloof ook niet dat alle providers van kpn hetzelfde berijk hebben.
Mensen met kpn en telfort hebben hier wel berijk.
Mijn vriendin had hiervoor hi ook overal goed berijk.
Wij zijn uiteraard over gestapt naar jullie om op de maandelijk telefoon kosten te besparen.
Hebben dus geen super de luxe telefoon en heb ook geen zin om deze aanteschaffen,
Om te kijken of dat beter wordt.
Wat zijn er nog meer voor opties.?
En wat gebeurd er als ik de klachten lijst wel invul?
Beste simyo
Wij hebben thuis het zelfde probleem
Mijn vriendin en ik hebben bijde een simonly.
En hebben bijde 1 a 2 streepjes berijk.
Gaan we bellen valt dit vaak helemaal weg.
Of gaat het heel erg storen en moet dan naar buiten lopen om het gesprek te kunnen voortzetten.
Met internet vaak het zelfde probleem.
Stuurt iemand een WhatsApp krijgen we die vaak veel later binnen.
Omdat we geen internet hebben.
We hebben al een andere telfoon dus dat kan het niet wezen.
Heb ook in bijde telefoons de instellingen veranderd(gsm/wcdma)
Maar dit maakt kwa berijk niets uit.
Wat kan het probleem zijn?
Postcode 1671at
Gr jaap
Hoi jjvantriet,
Ik heb even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten aan de hand van de informatie die je ons hebt verstrekt over de postcode 1671AT. Zij geven aan dat zowel 2G als 3G goed zou moeten zijn zowel binnen als buiten op je postcode.
Uit je bericht begrijp ik dat jij en je vriendin dit anders ervaren. Daarom ga ik je een e-mail sturen met daarin een vragenlijst. Ik wil je vragen deze vragenlijst in te vullen en terug te mailen, zodat we een Netwerkklacht voor je kunnen gaan indienen bij KPN.
Ik hoor het graag van je wanneer je de vragenlijst hebt ingevuld en naar ons hebt teruggemaild! :)
Het kan zijn dat er een verschil is tussen hoe de dekking volgens KPN zou moeten zijn en hoe klanten de dekking ervaren, de grote vraag is dan natuurlijk: wat is hiervan de oorzaak. Misschien is er bijvoorbeeld iets mis met de mast die jouw bereik verzorgt.
Om dit te kunnen onderzoeken, dienen wij een Netwerkklacht voor je in bij KPN. De vragenlijst die ik je heb gestuurd is daarvan de basis. Dit is informatie die KPN nodig heeft om te kunnen onderzoeken wat er eventueel aan de hand is.
Wanneer we de Netwerkklacht hebben doorgestuurd naar KPN, ontvangen we hier doorgaans binnen 7 werkdagen een terugkoppeling over met daarin meer informatie, bijvoorbeeld of er iets aan de hand is met de mast en hoe dit gaat worden opgelost.
Daarom zou ik je willen vragen de vragenlijst alsnog in te vullen, zodat we dit onderzoek voor je kunnen laten doen.
Tot slot, uit je bericht begrijp ik dat je je afvraagt of alle providers op het KPN netwerk wel hetzelfde bereik hebben: dat is wel degelijk zo, want het is technisch niet mogelijk om bepaalde klanten 'voor te trekken' of iets dergelijks :)
Ik hoor graag van je of ik hiermee je vragen heb beantwoord en zie de ingevulde vragenlijst graag tegemoet.
Whatsapp berichten komen laat binnen. (iemand heeft bericht verstuurd om 00.26. Dit komt vervolgens om 02.16 uur binnen)
Tot ongeveer een paar maanden geleden ging het goed. Het wordt steeds slechter.
We hebben gedacht dat het aan de telefoon lag; hebben een complete reset gedaan echter zonder gewenst resultaat.
Lastig dat de verbinding steeds wegvalt :(
Om uit te vinden waar dit probleem vandaan komt heb ik wat meer informatie nodig.
Het kán nog best aan het toestel liggen, om daar achter te komen zou je de simkaart een tijdje in een andere telefoon moeten proberen.
Als het dan nog zo blijft als het nu is, ligt het aan de verbinding of de simkaart.
Ook is het van belang te weten of dit overal is, of bijvoorbeeld alleen thuis of de directe omgeving. Het kan namelijk ook beste een probleem zijn met een antenne of werkzaamheden bijvoorbeeld.
Zou je me dit kunnen laten weten?
In afwachting van uw antwoord,
Mvg,
Barend
Wat vervelend dat je bereik niet optimaal is op de postcode 1015KW.
Ik heb zojuist even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat je de pech hebt dat je postcode zich precies tussen vier masten in bevindt, wat helaas niet ten goede komt van het bereik. Ook gaven zij aan dat ze niet verwachten tot hier op de korte termijn verbetering in komt jammer genoeg.
Wat je wel zou kunnen proberen is om je telefoon vast te zetten op het 2G (GSM) netwerk. Dit signaal heeft namelijk een lagere frequentie, waardoor het signaal sterker is en daardoor binnenshuis vaak beter is.
Ik hoor graag van je of dit verbetering tot gevolg heeft!
Beste Simyo,
Ik ervaar exact hetzelfde als de bovenstaande reacties: ook ik ervaar een slechte dekking en bereik. Bij mijn vorige provider KPN nooit last van gehad. Mijn telefoon is 1 jaar oud, Samsung S22 Ultra dus geen oudje.
Het bereik is ongeveer 0 tot 1 streepje en als ik mazzel heb zijn het er twee. Buiten de deur heb ik slechter bereik dan thuis. Thuis hebben we wifi-versterkers dus dat zal meewerken.
Het navigeren is het grootste probleem. Als ik Maps gebruik kom ik tot een derde van de rit, de rest van de route mag ik op goed geluk volgen via de aanwijzingen op verkeersborden. GPS valt gewoon helemaal uit.
De snelheid van het internet is verminderd sinds ik bij Simyo ben. Jammergenoeg heb ik een 2-jarig contract afgesloten en heb er echt spijt van.
Ik heb hierover al gebeld 2 weken geleden. Mevrouw bij Simyo zei dat ik het netwerk van mijn telefoon op 4G moest zetten omdat Simyo ook op 4G werkt. Helaas werkt deze 'oplossing' niet. Ik woon in omgeving 1825.
Hartelijke groeten,
Relax4Her
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik heb jouw vraag zojuist beantwoord in dit topic. Het is niet toegestaan om je vraag onder meerdere topics te stellen, zo kunnen we verwarring voorkomen .
Groetjes,
Amy
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.