.

Beantwoord

Waarom betaal ik € 0,10 per gesprek terwijl de ander niet opnam?

  • 28 June 2017
  • 9 reacties
  • 310 Bekeken

Ik heb zo 50 keer gebeld naar iemand de persoon nam niet op maar het heeft me wel 0,10 cent per keer gekost volgens mij is Bellen gratis als iemand niet op neem of heb ik het fout
icon

Beste antwoord door Ray 28 June 2017, 11:28

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Heb je contact gehad met de voicemail van die persoon?
Dat je moet betalen geeft aan dat er toch iets van een verbinding is geweest. Denk daarbij aan het doorschakel moment naar voicemail.
Hoe kom je aan 0,10 cent, leg me dat eens uit....is wel heeeeeeeeeeeel errug weinig..
Toch? :D:)
Reputatie 5
Badge +6
@Friesian, het is 10 cent per gesprek. 10* 50 is 500 cent of 5 eurie
Paul, wat schrijft de TS volgens jou? Waarom zou ik de vraaaag stellen denk je? ;):)🆒

** Vraag: 0,10 cent per gesprek
Reputatie 7
Badge +6
..😉
Prepaid bellen is 10 cent per minuut. Simyo rekent af per seconde met een start tarief van 1 minuut. Dus als TS prepaid heeft klopt het.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rick020,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je van deze kosten geschrokken bent als je onder de veronderstelling was dat er geen kosten zouden zijn. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er tientallen malen naar hetzelfde nummer gebeld is. Telkens is er toen één à twee seconden verbinding geweest. Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld een voicemail-doorschakeling.

De tarieven voor Prepaid zijn € 0,10 per minuut, waarbij je per seconde betaalt met ingang van één minuut. Als je dus bijvoorbeeld vijf seconden bent, dan betaal je voor één minuut. Maar als je één minuut en vijf seconden belt, dan betaal je ook voor één minuut en vijf seconden.

Kun je dit zo plaatsen? Als je nog andere vragen hebt, kun je dat gerust laten weten.

@ Ron H, PaulH, Friesian, Ray en Franswon: als eerste, bedankt voor het meedenken 😃 Ik geloof dat de strekking van het bericht van de Rick helder was. Ik heb een aantal reacties weggehaald, omdat het overzicht anders helemaal zoek zou zijn. De reacties werden op een bepaald moment erg off-topic. Op deze manier is alles nog duidelijk en overzichtelijk.

Groetjes,
Jihane
Badge +1

Wanneer razendsnel bijvoorbeeld in 20 seconden de voicemail ervoor hebt moet je betalen. Ook zijn er nummers waarbij je denkt dat hij over gaat maar ondertussen al verbinding hebt en dan hun geluid laat horen van de overgangstoon. Kijk op je display,  zodra je de teller in beeld ziet staan gaat de tik in. 

KPN heeft zelf ook meldtekst dit nummer is reageert niet probeer later nog een keer. Dan betaal je bij Vodafone prepaid twintig cent. Kpn heeft deze meldtekst alleen als mensen bellen via een andere netwerk dan kpn ingesteld om extra geld te ontvangen. Overigens doet Ziggo dat ook. Deze tekst hoor je als mensen geen voicemail aan hebben staan.

 

De meldtekst van Ziggo is niet hoorbaar vanaf KPN aansluiting. Van Tele2 naar Ziggo wel weer. 

Reageer