.

Vraag: Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld.



Toon eerste bericht

60 reacties

help, net een nieuwe simkaart ontvangen. correct geactiveerd, email ontvangen, simkaart in telefoon gedaan en pincode ingevoerd. als ik probeer te bellen of te smsen doet de kaart het echter niet, ik krijg ook de melding dat mijn aansluiting om administratieve redenen buiten gebruik is gesteld. kan dit worden opgelost?

Dank jullie!
toestel overigens ook aan- en uitgezet (las ergens dat dat nog wel eens wil helpen), maar dat deed ook niets.
Reputatie 3
Badge +9
Dat klopt naar dan voor een langere tijd..1 uur.
bedoel je toestel een uur uit laten staan? thanks, ga ik even proberen!
nu ik mijn toestel (iphone 4) een uur uit heb gehad heb ik helemaal geen netwerk meer.. daarstraks was mijn bereik gewoon vol en had ik dus enkel een niet werkende sim, nu is het bereik ook afwezig (er staat 'geen service'). als ik handmatig een netwerk wil selecteren krijg ik bij ieder te selecteren netwerk (ook KPN) de melding 'Het geselecteerde mobiele netwerk is beperkt. In 'instellingen' kunt u een ander netwerk kiezen.' wat nu?!
okee, toestel volledig gereset en ondertussen werkt alles!
Badge +6
okee, toestel volledig gereset en ondertussen werkt alles!

Hoi Kipjeplok,

Fijn om te lezen dat de reset van je toestel dit probleem heeft verholpen. Bedankt voor het melden hiervan 🙂.
Beste Simyo,

Vorige week heb ik een simonly-abbonoment aangevraagd met nummerbehoud. Deze heb ik ontvangen en zou vandaag omgezet worden naar mijn eigen nummer. Ik heb 'm geactiveerd via mijn simyo en vervolgens in mijn iphone4 geplaatst.
Het probleem is dat ik niet kan bellen, gebeld worden, sms-en en geen gebruik kan maken van internet. Als ik me aanmeld op mijn simyo staat de sms/belbundel wel aan en dit geld ook voor de internetbundel. Ook heb ik via de instellingen van mijn iphone al gekeken of alles goes stond, en dit was gewoon het geval.
Hoe kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt
Laura
Reputatie 7
Je zou of nog eventjes kunnen wachten. Misschien dat er bij Simyo een vertraging is.

Aan de andere kant, je hebt je simkaart wel in een simlockvrij toestel gestopt? Probeer eens, als je deze mogelijkheid hebt, je simkaart in een ander toestel te stoppen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lauraaa, en welkom op het Simyo Forum!

Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met de telefonische klantenservice hierover en dat je verbinding het nu doet, maar ik wil toch nog even vertellen wat er aan de hand was.

Je nummerbehoud stond gepland voor de 21e, nu heb je als het goed is een e-mail ontvangen waarin stond dat je je simkaart een dag van te voren moet activeren, maar dit heb je ook op de 21e gedaan.
Dit is om deze problemen te voorkomen :(

De processen van nummerbehoud en simkaart activeren moeten niet door elkaar lopen. Het zijn beiden vrij grote aanpassingen aan de instellingen van een simkaart. Als dit verstoord wordt heeft dat tot gevolg dat je activering vertraagd wordt.


@RicoK; bedankt voor het meedenken.
Hallo Simyo,

Vandaag heb ik mijn nieuwe simkaart binnen gekregen met nummerbehoud.
Ik heb hem meteen geactiveerd online en via de klantenservice.
Aangezien het een half uurtje zou kunnen duren ben ik gaan werken. Nu is het 10 uur verder en heb ik mijn mobiel weer opgestart met mijn sim erin. Als ik iemand probeer te bellen geeft hij aan dat mijn aansluiting  is buiten gebruik gesteld om administratieve redenen? Verder kan ik ook helemaal niks, niet smsen, interneten etc.
Aangezien ik niet zonder mijn telefoon kan leven en jullie niet berijkbaar zijn in het weekend hoop ik dat jullie mij snel kunnen helpen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Kristel
Badge +8
Hallo Simyo,

Vandaag heb ik mijn nieuwe simkaart binnen gekregen met nummerbehoud.
Ik heb hem meteen geactiveerd online en via de klantenservice.
Aangezien het een half uurtje zou kunnen duren ben ik gaan werken. Nu is het 10 uur verder en heb ik mijn mobiel weer opgestart met mijn sim erin. Als ik iemand probeer te bellen geeft hij aan dat mijn aansluiting  is buiten gebruik gesteld om administratieve redenen? Verder kan ik ook helemaal niks, niet smsen, interneten etc.
Aangezien ik niet zonder mijn telefoon kan leven en jullie niet berijkbaar zijn in het weekend hoop ik dat jullie mij snel kunnen helpen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Kristel


Hoi Kristel,

Ik zie dat je inmiddels via twitter bent geholpen.
Gelukkig dat het nu weer werkt dan, als je niet zonder je telefoon kunt leven;)

Groetjes,
Charlene
Sinds ik terug ben van mijn vakantie kan ik niet meer bellen of gebeld worden, ook niet sms'en en de internet verbinding werkt ook niet. Kortom mijn abonnement doet het niet meer. Als ik bel krijg ik te horen dat mijn aansluiting om administratieve redenen buiten gebruik is gesteld  :(
Ik zit nu al een week zonder iets te kunnen (behalve met Wi-fi). 
Help A.U.B.  
Ik heb van de week een nieuwe nanosim ontvangen en geactiveerd, toen voor de auto nog een micro sim besteld en ook geactiveerd (had ik niet moeten doen maar ok) niet meer kunnen bellen met iphone (logisch nano sim was niet meer geactiveerd) gebeld met Simyo weer nieuwe nanosim besteld en vandaag binnen gekregen en geactiveerd maar krijg nu de mededeling "om administratieve redenen is dit ...........................)
Heb de telefoon al opnieuw opgestart maar nog steeds niets.
Beste Simyo,

Ik heb mij simkaart geactiveerd maar is om adminisratieve redenen buiten gebruik gesteld en snap niet waarom.
Eigenlijk ging ik er van uit dat ik deze direct zou kunnen gebruiken maar nu kan ik niet bellen.
Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen.

Vriendelijke groeten,
Joni de Vries
Reputatie 5
Badge +10
Sinds ik terug ben van mijn vakantie kan ik niet meer bellen of gebeld worden, ook niet sms'en en de internet verbinding werkt ook niet. Kortom mijn abonnement doet het niet meer. Als ik bel krijg ik te horen dat mijn aansluiting om administratieve redenen buiten gebruik is gesteld :(
Ik zit nu al een week zonder iets te kunnen (behalve met Wi-fi).
Help A.U.B.


Welkom op het forum Daniel Kuyper,

Je aansluiting was geblokkeerd wegens hoogverbruik. Er is in de maand juli veel internet verbruikt waardoor je buiten de bundel kosten hebt gegenereerd. Normaal gesproken kun je weer worden aangesloten wanneer je een hoogverbruik betaling doet. De aansluiting is inmiddels weer geactiveerd omdat het factuur bedrag (met de verbruikskosten van juli) nu is afgeschreven.

Je kunt nu dus weer gebruik maken van je aansluiting. Kan je even laten weten of het inderdaad werkt?

Ik heb van de week een nieuwe nanosim ontvangen en geactiveerd, toen voor de auto nog een micro sim besteld en ook geactiveerd (had ik niet moeten doen maar ok) niet meer kunnen bellen met iphone (logisch nano sim was niet meer geactiveerd) gebeld met Simyo weer nieuwe nanosim besteld en vandaag binnen gekregen en geactiveerd maar krijg nu de mededeling "om administratieve redenen is dit ...........................)
Heb de telefoon al opnieuw opgestart maar nog steeds niets.


Welkom op het forum Jan Lux,

Je hebt volgens het systeem 2 keer een vervangende simkaart aangevraagd. Dit kan problemen opleveren tijdens de activatie van de simkaart. Volgens ons systeem zou je echter gewoon gebruik moeten kunnen maken van de aansluiting.

Kan je even laten weten of het inderdaad werkt?

Beste Simyo,

Ik heb mij simkaart geactiveerd maar is om adminisratieve redenen buiten gebruik gesteld en snap niet waarom.
Eigenlijk ging ik er van uit dat ik deze direct zou kunnen gebruiken maar nu kan ik niet bellen.
Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen.

Vriendelijke groeten,
Joni de Vries


Welkom op het forum Jonidevries,

Nadat je je simkaart hebt geactiveerd, kan het soms eventjes duren voordat de activatie is doorgekomen op het netwerk. De aansluiting is nu in ieder geval actief. Ik zie namelijk dat je gebruik hebt kunnen maken van je aansluiting.

Ben je zo geholpen?

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb ook vandaag zo'n vaag bericht  van "aasluiting om admin. reden geblokkeerd". Blijkt na bellen dat dit komt omdat ik vorige week een paar dure telefoontjes in het buitenland heb gemaakt.
Zonder ook maar enige waarschuwing per sms of email wordt gewoon je telefoonnr geblokkeerd. En dan ook zo'n vaag bericht geven als je probeert te bellen. Is het dan zo moeilijk voor Simyo om even een SMS daarover te sturen of een email. Sschandalig gewoon.
Zelfs op Mijn Simyo zie je nergens dat je nummer geblokkeerd is vanwege een hoge rekening. 
Nu zit ik minstens een dag zonder nummer. Dat kan ik me niet veroorloven, en dus: weer een klant minder.


weer gebeld maar weer geen resultaat!
Badge
Sinds ik terug ben van mijn vakantie kan ik niet meer bellen of gebeld worden, ook niet sms'en en de internet verbinding werkt ook niet. Kortom mijn abonnement doet het niet meer. Als ik bel krijg ik te horen dat mijn aansluiting om administratieve redenen buiten gebruik is gesteld :(
Ik zit nu al een week zonder iets te kunnen (behalve met Wi-fi).
Help A.U.B.


Welkom op het forum Daniel Kuyper,

Je aansluiting was geblokkeerd wegens hoogverbruik. Er is in de maand juli veel internet verbruikt waardoor je buiten de bundel kosten hebt gegenereerd. Normaal gesproken kun je weer worden aangesloten wanneer je een hoogverbruik betaling doet. De aansluiting is inmiddels weer geactiveerd omdat het factuur bedrag (met de verbruikskosten van juli) nu is afgeschreven.

Je kunt nu dus weer gebruik maken van je aansluiting. Kan je even laten weten of het inderdaad werkt?

Ik heb van de week een nieuwe nanosim ontvangen en geactiveerd, toen voor de auto nog een micro sim besteld en ook geactiveerd (had ik niet moeten doen maar ok) niet meer kunnen bellen met iphone (logisch nano sim was niet meer geactiveerd) gebeld met Simyo weer nieuwe nanosim besteld en vandaag binnen gekregen en geactiveerd maar krijg nu de mededeling "om administratieve redenen is dit ...........................)
Heb de telefoon al opnieuw opgestart maar nog steeds niets.


Welkom op het forum Jan Lux,

Je hebt volgens het systeem 2 keer een vervangende simkaart aangevraagd. Dit kan problemen opleveren tijdens de activatie van de simkaart. Volgens ons systeem zou je echter gewoon gebruik moeten kunnen maken van de aansluiting.

Kan je even laten weten of het inderdaad werkt?

Beste Simyo,

Ik heb mij simkaart geactiveerd maar is om adminisratieve redenen buiten gebruik gesteld en snap niet waarom.
Eigenlijk ging ik er van uit dat ik deze direct zou kunnen gebruiken maar nu kan ik niet bellen.
Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen.

Vriendelijke groeten,
Joni de Vries


Welkom op het forum Jonidevries,

Nadat je je simkaart hebt geactiveerd, kan het soms eventjes duren voordat de activatie is doorgekomen op het netwerk. De aansluiting is nu in ieder geval actief. Ik zie namelijk dat je gebruik hebt kunnen maken van je aansluiting.

Ben je zo geholpen?

Groetjes,

Alex

kan ik ebven een reactie krijgen van jou alex, na de zoveelste keer gebeld te hebben met de klantenservice zou ik graag weer kunnen bellen wat mij beloofd is!
Badge
vandaag beloofd dat ik mijn aansluiting weer kan gebruiken!!! dit is al de zoveelste belofte graag eens duidelijkheid, wie van de klantenservice geeft mij een reactie?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi rust46,

Ik ben je berichten met dezelfde insteek nu in meerdere topics tegen gekomen. Je reactie op het forum proberen we altijd binnen 1 werkdag te voorzien van een antwoord. Ik heb je vraag dan ook in dit topic beantwoord. Om het forum overzichtelijk te houden wil ik je vragen in 1 topic te reageren. Ook wil ik je vragen het veelvuldig gebruik van leestekens te vermijden. Je reacties worden namelijk ook zonder uitroeptekens behandeld :)

Groetjes,

Alex
Hoi Symio,
Ook bij mij: " Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld." Ik heb begin augustus een vervangende simkaart besteld, onvangen en geactiveerd en toen kon ik bellen. Deze week krijg ik bovenstaande melding. Ik heb mijn probleem bij klantenservice gemeld via het contactformulier (bellen doet het niet...), maar dan duurt het drie dagen. Is eerdere actie mogelijk? Bvd, reino
Badge
Hoi Symio,
Ook bij mij: " Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld." Ik heb begin augustus een vervangende simkaart besteld, onvangen en geactiveerd en toen kon ik bellen. Deze week krijg ik bovenstaande melding. Ik heb mijn probleem bij klantenservice gemeld via het contactformulier (bellen doet het niet...), maar dan duurt het drie dagen. Is eerdere actie mogelijk? Bvd, reino


ik ben klaar mer de simyo klantenservice, erwordt mij elke keer een ander verhaal verteld, ik stond op de lijst van deblokeren maar dit is niet gebeurt, Alex of iemand anders die dit forum beheerd ik zou graag weer kunnen bellen, ik heb de telefoon dringend nodifg voor mijn werk!  zou je hierop kunnen reageren en dit voor mij oplossen aub,, alvast bedankt
Badge
Ik heb ook vandaag zo'n vaag bericht  van "aasluiting om admin. reden geblokkeerd". Blijkt na bellen dat dit komt omdat ik vorige week een paar dure telefoontjes in het buitenland heb gemaakt.
Zonder ook maar enige waarschuwing per sms of email wordt gewoon je telefoonnr geblokkeerd. En dan ook zo'n vaag bericht geven als je probeert te bellen. Is het dan zo moeilijk voor Simyo om even een SMS daarover te sturen of een email. Sschandalig gewoon.
Zelfs op Mijn Simyo zie je nergens dat je nummer geblokkeerd is vanwege een hoge rekening. 
Nu zit ik minstens een dag zonder nummer. Dat kan ik me niet veroorloven, en dus: weer een klant minder.


hoi richard, ik zit al een week zonder bellen, gisteren beloofd, en toegezegt door de financiele afd,  (ook genoteerd) dat ik gedeblokkeerd zou worden in de loop van de dag, nou mooi niet dus, ik heb hem ook dringend nodig voor mijn werk maar daar wordt gewoon overheen gekletst, ik bel/ mail net zolang totdat ze werkelijk overgaan tot actie
Badge
Hoi rust46,

Ik ben je berichten met dezelfde insteek nu in meerdere topics tegen gekomen. Je reactie op het forum proberen we altijd binnen 1 werkdag te voorzien van een antwoord. Ik heb je vraag dan ook in dit topic beantwoord. Om het forum overzichtelijk te houden wil ik je vragen in 1 topic te reageren. Ook wil ik je vragen het veelvuldig gebruik van leestekens te vermijden. Je reacties worden namelijk ook zonder uitroeptekens behandeld :)

Groetjes,

Alex


alex zou ik een reactie kunnen krijgen, dit kost mij klanten op het werk!
Hoi Symio,
Ook bij mij: " Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld." Ik heb begin augustus een vervangende simkaart besteld, onvangen en geactiveerd en toen kon ik bellen. Deze week krijg ik bovenstaande melding. Ik heb mijn probleem bij klantenservice gemeld via het contactformulier (bellen doet het niet...), maar dan duurt het drie dagen. Is eerdere actie mogelijk? Bvd, reino

OK dan, ik heb al een reactie gekregen: Ze hebben mijn simkaart gereset. Dat is dan toch wel weer lekker snel! Thanks!

Reageer