.

voordelig buitenland

  • 2 February 2012
  • 16 reacties
  • 1768 Bekeken

Badge
Is er een instelling of blox voor voordelig bellen of gebeld worden in het buitenland die ik kan inschakelen? Ik woon n.l. in grensgebied en ben ook regelmatig in buitenland ( Belgie / Duitsland ), waar je dan toch ook voordelig bereikbaar wilt zijn.


16 reacties

Badge +5
Hi Tweetzzlt,

Welkom op het forum.
Wij bieden momenteel geen buitenlandbundels aan maar zullen je suggestie zeker doorsturen naar de juiste afdeling.

Groet,
Bibi
Hallo, waarom krijg ik in het buitenland de melding "alleen noodgevallen"?
Groeten, jefh43
Badge
Hallo jefh43,
waarschijnlijk omdat je buitenland bellen uit hebt staan. Je kunt dan alleen 112 bellen. Op de je site/ account kun je deze instelling aanzetten. Let wel dat je hiervoor een ander tarief betaald.
Grtz.
Tweetzzlt.
Buitenland bellen in mijn gegevens staat aan, evenals roaming op het toestel.
Badge +2
Hi jefh43,

Wij gaan bij deze de instellingen voor het bellen in en naar het buitenland voor je resetten. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat je simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie
Badge
Ik ben in het buitenland, heb de optie in buitenland bellen aan staan, maar kan geen sms ontvangen of versturen. Hoe komt dit?
Badge +2
Hi maaike,

Wij adviseren je het nummer van de sms-centrale te controleren. Dit moet +31653131313 zijn. Voor sms'en in het buitenland is het van belang dat het nummer begint met +316 in plaats van 06. Laat ons even of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Badge
Hoi Arie,
Bedankt voor je reactie, maar ik had op het forum al diverse mogelijkheden gezien waaraan het zou kunnen liggen.
Ook het nummer van de sms-centrale en de sms instellingen zaten daarbij.
Maar geen van de opties stonden verkeerd.
Vanmiddag tijdens het skieen OP de piste, kreeg ik opeens een sms bericht binnen en kon ik daarna ook weer sms berichten verzenden.
Waaraan het heeft gelegen weet ik niet maar het werkt weer.

Bedankt.
Ook ik kan vanuit het buitenlang geen smsjes versturen. Ik heb speciaal buitenland toegevoegd aan mijn abonnement, maar ik sms liever dan dat ik moet bellen. Ga binnenkort weer weg. Hoe kan dit now? Wat kan ik er aan doen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum reiziger,

Het is van belang dat je de juiste sms centrale in je telefoon hebt staan. De juiste sms centrale (berichtencentrale) is: +31653131313. De sms centrale kun je terug vinden bij de berichtinstellingen van je toestel. Heb je verder wel gewoon bereik in het buitenland?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Telefoon gesprekken gaan prima! Juiste telefooncentrale in mijn telefoon? Hogere wiskunde voor mij. Ik laat mijn zoon in Dubai wel even kijken :-)

groet

Reiziger
Badge +2
Hi reiziger,

Sms'jes die worden verstuur gaan altijd via onze berichtencentrale. Het nummer van de berichtencentrale is +3165313131313. Om sms'jes te kunnen versturen is het van belang dat dit nummer goed staat ingesteld. Let er op dat nummer moet beginnen met +316 in plaats van 06. Laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Is er een opti: tijdelijk internet buitenland?
Badge +2
Hi groentje,

Helaas ondersteunen wij helemaal geen internet in het buitenland. Wellicht dat dit in de toekomst mogelijk wordt. Hier is momenteel nog niets over bekend.

Groetjes,

Arie
Badge
Hi reiziger,

Sms'jes die worden verstuur gaan altijd via onze berichtencentrale. Het nummer van de berichtencentrale is +3165313131313. Om sms'jes te kunnen versturen is het van belang dat dit nummer goed staat ingesteld. Let er op dat nummer moet beginnen met +316 in plaats van 06. Laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie

Hallo Arie,
Er staat wel vaak "13" in het nummer van de sms-berichtencentrale, maar 4x is een beetje veel, je was iets te enthousiast; zullen we het maar op 3x "13" houden, dus +31653131313?

Reputatie 2
Badge +4
Beste April204,

Het juiste nummer van de sms-centrale is inderdaad: +31653131313.

Groetjes,

Manisha

Reageer