Skip to main content
Beantwoord

Voor omzetting, de mobiel bij de hand van de andere provider onder voorwaarde nummerbehoud?

• March 2, 2026
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Voor mijn schoonmoeder wil ik van provider overgaan; m.a.w. van Odido (7 jaar) naar Simyo.
En ze wil nummerbehoud!
1. Moet ik hiervoor speciaal bij m'n schoonmoeder zijn i.v.m. haar mobiel?
    Met andere woorden, aanvraag doe ik dan met haar mobiel? Of kan ik gewoon mijn mobiel daarvoor gebruiken?
2. De huidige simkaart kan dan nog gewoon gebruikt worden?
3. Of wacht k eerst, totdat zij een de simkaart van Simyo krijgt, om weer van haar mobiel te gebruiken?

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@gijsnh,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen. Leuk dat je je schoonmoeder wilt helpen overstappen!

Zo werkt het meenemen van het nummer:

1. Aanvraag doen
    Je kunt de aanvraag vanaf jouw eigen mobiel doen, zolang je toegang hebt tot het telefoonnummer om de verificatiecode per sms te ontvangen en te beantwoorden.

2. Huidige simkaart
    De simkaart van Odido blijft gewoon werken totdat het nummer daadwerkelijk is overgezet.

3. Overstap naar Simyo
    De huidige simkaart kan gebruikt worden tot de overstapdatum. Daarna kan de Simyo-simkaart in de mobiel geplaatst worden en het vertrouwde nummer blijven gebruiken.

Voor meer informatie over het meenemen van het nummer, kun je deze pagina bekijken: Nummerbehoud aanvragen.

Succes met de overstap! Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten. Dan help ik je graag verder.

En ​@drschrisjacobs1 bedankt voor je informatie!

Groetjes,
Sedat

2 reacties

drschrisjacobs1
Forum|alt.badge.img+3

Om succesvol nummerbehoud aan te vragen heb je alleen je telefoonnummer, een werkende simkaart van je huidige provider en een toestel waar deze simkaart in zit nodig. https://www.simyo.nl/klantenservice/nummerbehoud

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • antwoord
  • March 3, 2026

Hoi ​@gijsnh,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen. Leuk dat je je schoonmoeder wilt helpen overstappen!

Zo werkt het meenemen van het nummer:

1. Aanvraag doen
    Je kunt de aanvraag vanaf jouw eigen mobiel doen, zolang je toegang hebt tot het telefoonnummer om de verificatiecode per sms te ontvangen en te beantwoorden.

2. Huidige simkaart
    De simkaart van Odido blijft gewoon werken totdat het nummer daadwerkelijk is overgezet.

3. Overstap naar Simyo
    De huidige simkaart kan gebruikt worden tot de overstapdatum. Daarna kan de Simyo-simkaart in de mobiel geplaatst worden en het vertrouwde nummer blijven gebruiken.

Voor meer informatie over het meenemen van het nummer, kun je deze pagina bekijken: Nummerbehoud aanvragen.

Succes met de overstap! Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten. Dan help ik je graag verder.

En ​@drschrisjacobs1 bedankt voor je informatie!

Groetjes,
Sedat