Skip to main content

.

Ik zit voor lange tijd in het buitenland, maar ik ben vergeten mijn voicemail voor vertrek uit te zetten (ik wist niet dat het mij zoveel geld zou kosten als iemand mijn voicemail inspreekt).

Als ik het wil uitzetten moet ik een nummer bellen en dat kost me een paar euro per minuut, dus daar zit ik niet op te wachten.

Ik had al gemaild naar Simyo maar ik kreeg het antwoord "Via uw persoonlijke pagina "mijnsimyo" heeft u de mogelijkheid om uw voicemail uit te schakelen voor uw aansluiting." Ik kan dit echter nergens vinden. Ik zie alleen dat je dat nummer moet bellen. Is er nog een andere mogelijkheid?
Hier staat het.

http://www.delaagsterekening.nl/tips-en-trucs/telefoonnummers-providers/simyo-telefoonnummers

Simyo klantenservice

    1200

    0800-0232300 (vanaf een vaste telefoon)

    +31202003007 (vanuit het buitenland)



Simyo voicemail aan- en uitzetten

    12331 voicemail aan

    12339 voicemail uit

Simyo voicemail afluisteren

    1233 of +31612001233 (dat laatste nummer is wanneer je vanaf een ander toestel je voicemail wilt afluisteren)

    +31612001233 (vanuit het buitenland)



Als je al in het buitenland zit lijkt: +316120012339 de oplossing  voor voicemail=uit.

(heb er geen buitenlandervaring mee)

Ik heb zojuist zelf mijn voicemail uitgezet met 12339 en kreeg een korte mededeling "Uw voicemail wordt binnen een paar minuten uitgeschakeld"

Je hoeft geen menu af te luisteren, dus de gesprekskosten zijn voor minder dan een halve minuut.

Je krijgt in het vervolg een SMS bij een gemiste oproep!

Om dit ook uit te zetten bel 12337  (of +316120012337 vanuit het buitenland).



En natuurlijk is het vervelend dat Simyo dit niet op de website zet...

Simyo is van KPN. Daar werkt het zo: http://www.kpn.com/prive/service/mobiel/voicemailmobiel.htm?campaignid=ps:atl:google:cm-zm:voicemail

En de Belgische Simyo heeft wel een gebruiksaanwijzing voor voicemail: http://www.simyo.be/nl/189

Daar zijn mogelijk truucs uit te halen, bv om de doorschakelingstijd naar voicemail te wijzigen.... (max 30sec).
Ik zit voor lange tijd in het buitenland, maar ik ben vergeten mijn voicemail voor vertrek uit te zetten (ik wist niet dat het mij zoveel geld zou kosten als iemand mijn voicemail inspreekt).

Als ik het wil uitzetten moet ik een nummer bellen en dat kost me een paar euro per minuut, dus daar zit ik niet op te wachten.

Ik had al gemaild naar Simyo maar ik kreeg het antwoord "Via uw persoonlijke pagina "mijnsimyo" heeft u de mogelijkheid om uw voicemail uit te schakelen voor uw aansluiting." Ik kan dit echter nergens vinden. Ik zie alleen dat je dat nummer moet bellen. Is er nog een andere mogelijkheid?




Hoi Nynke.,



Welkom op het forum!

De voicemail zet je uit vanuit het buitenland door inderdaad te bellen naar +316120012339. Deze informatie vindt je in de volgende link op de sitehttp://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/prepaid/diensten#vraag26.



@ Douwe bedankt voor het meedenken.
Hier staat het.

http://www.delaagsterekening.nl/tips-en-trucs/telefoonnummers-providers/simyo-telefoonnummers

Simyo klantenservice

    1200

    0800-0232300 (vanaf een vaste telefoon)

    +31202003007 (vanuit het buitenland)



Simyo voicemail aan- en uitzetten

    12331 voicemail aan

    12339 voicemail uit

Simyo voicemail afluisteren

    1233 of +31612001233 (dat laatste nummer is wanneer je vanaf een ander toestel je voicemail wilt afluisteren)

    +31612001233 (vanuit het buitenland)



Als je al in het buitenland zit lijkt: +316120012339 de oplossing  voor voicemail=uit.

(heb er geen buitenlandervaring mee)

Ik heb zojuist zelf mijn voicemail uitgezet met 12339 en kreeg een korte mededeling "Uw voicemail wordt binnen een paar minuten uitgeschakeld"

Je hoeft geen menu af te luisteren, dus de gesprekskosten zijn voor minder dan een halve minuut.

Je krijgt in het vervolg een SMS bij een gemiste oproep!

Om dit ook uit te zetten bel 12337  (of +316120012337 vanuit het buitenland).



En natuurlijk is het vervelend dat Simyo dit niet op de website zet...

Simyo is van KPN. Daar werkt het zo: http://www.kpn.com/prive/service/mobiel/voicemailmobiel.htm?campaignid=ps:atl:google:cm-zm:voicemail

En de Belgische Simyo heeft wel een gebruiksaanwijzing voor voicemail: http://www.simyo.be/nl/189

Daar zijn mogelijk truucs uit te halen, bv om de doorschakelingstijd naar voicemail te wijzigen.(max 30sec).




Hoi Douwe,



Bedankt voor het delen van de informatie. De informatie over de voicemail staat op de site en dat vindt je in de volgende link:http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/prepaid/diensten#vraag26.
Hallo, bij mij werkt het nummer niet. Het lukt me niet om mijn voicemail vanuit het buitenland uit te zetten. Kunnen jullie dat uit zetten?

dank. Grt JJ
Hallo, mijn voicemail gaat niet uit, ook niet als ik vanuit het buitenland naar +316120012339 bel. Ik krijg nu voicemails van m'n werk die ik niet kan beantwoorden. Is er een andere manier om m'n voicemail uit te zetten?

Dank.
Hoi JJ08,



Ik zie dat je je vraag ook in dit topic hebt gesteld.

Je hoeft op het forum je vraag maar één keer te stellen, we geven overal een reactie op.

Helaas, ik heb alles gelezen en alle suggesties uitgeprobeerd en het werkt niet bij mij.

Ik zit in een duur land, ik kan wel gaan hangen aan de klantenservice, maar dat kost mij meer dan 2,50 euro per minuut, en wie weet hang ik wel een half uurtje… dus no way.

Waarom kan ik niet iemand bereiken met mail of sms?

Of is KPN zo geldgeil?


Hi nanaphone,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Wat enorm balen dat het je na al deze tips niet is gelukt om je voicemail uit te zetten in het buitenland! Ik denk graag even met je mee! Om je voicemail vanuit het buitenland uit te zetten kun je bellen naar: +31 6 120 012 339. Wat gebeurt er als je dit nummer belt? Krijg je een melding te horen? 

Ik hoor het graag van je! 

 

Simyo is naast telefonisch altijd bereikbaar via de mail, het forum, chat en whatsapp als alternatief. Dit kun je vinden op onze servicepagina

 

Groetjes,

Tessanne 


Reageer