.

Beantwoord

Hoe kan ik voicemail uitzetten vanuit het buitenland ?

  • 17 November 2014
  • 15 reacties
  • 712 Bekeken

Badge
Hoi,

Ik zit in Brazilië en de belkosten zijn erg hoog. Om te voorkomen dat het mij geld kost als mensen mijn voicemail inspreken (is dat zo?), wil ik graag mijn voicemail uitzetten. Ik las in een ouder topic dat de technische dienst dit evt. permanent kan doen. Ik zou daar graag gebruik van willen maken. M.a.w. kunnen jullie mijn voicemail (permanent) uitzetten?

Alvast bedankt,
Femke
icon

Beste antwoord door Ali 18 November 2014, 15:51

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Dat ze je voicemail inspreken gaat jou ook geld kosten. Ook al luister je het bericht niet eens af.
Men belt jouw nummer en de teller gaat aan zodra er verbinding is, dus ook met je voicemail.
Dat geldt in dit geval vanaf de grens van NL > Brazilë.
Jammer dat je van te voren je voicemail niet hebt uitgezet.
Misschien kun je dat alsnog zelf doen, ik heb geen flauw idee of het ook werkt als je in Brasil zit.
Hier in NL doe je dat door 12339 te bellen met je mobiel.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Femke123,

Leuk dat je je vraag hier stelt.

Het uitzetten van de voicemail in het buitenland kan inderdaad niet. Ik heb je verzoek uitgevoerd, je voicemail is nu uitgeschakeld. Ik wil je vragen om het toestel uit en aan te zetten.

Je kan, bij terugkomst, de voicemail weer activeren door te bellen naar 12331. Of ben je soms van plan daar te blijven? 🙂

@Koorelle, bedankt voor je bijdrage.
Ook ik zit in in het buitenland  heb op mijn nieuwe Simyo kaart en heb mijn voicemail aan kunnen zetten via 1233 (mijn telefoon herkent dit waarschijnlijk automatisch en belt met NL ?) . Nu wil ik hem snel weer uitzetten met tel nr 12339 , maar dat werkt niet (mijn telefoon herkent dit nummer blijkbaar niet).  
Het is nu zaterdag dus maandag maar snel bellen met een landlijn naar de helpdesk tijdens kantooruren NL tijd.   oeps 
Ook ik zit in in het buitenland  heb op mijn nieuwe Simyo kaart en heb mijn voicemail aan kunnen zetten via 1233 (mijn telefoon herkent dit waarschijnlijk automatisch en belt met NL ?) . Nu wil ik hem snel weer uitzetten met tel nr 12339 , maar dat werkt niet (mijn telefoon herkent dit nummer blijkbaar niet).  
Het is nu zaterdag dus maandag maar snel bellen met een landlijn naar de helpdesk tijdens kantooruren NL tijd.   oeps 


Toch nog even nagedacht (en mijn mobiel maar uitgezet tot maandag)

Kan iemand van Simyo deze uitzetten via dit forum ?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MBies, welkom op ins forum!

Troost je in 1 ding; als iemand je voicemail inspreekt kost jouw dat niets. Zelf bellen met je voicemail in het buitenland wel.
In je gegevens zie ik dat je dat 3 keer gedaan hebt, naar 0031612001233. Voor zover ik weet kun je alleen niet je voicemail instellen vanuit het buitenland. Aanzetten in Nederland doe je door te bellen naar 12331, maar dat zie ik niet terug.
Zolang deze niet is ingesteld kan ik hem ook niet uitzetten.

Je geeft aan dat je telefoon automatisch naar NL belt, ook dat zie ik niet terug in je gespreksgeschiedenis.

Volgens mij kun je gewoon je mobiel aanzetten, hoor.
Het lukt mij niet om vanuit het buitenland m'n voicemail uit te zetten. Het nummer +31612001239 werkt ook niet. Kunnen jullie de voicemail uitzetten voor mij?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi JJ08, welkom terug op het forum :)

Het uitzetten van je voicemail gaat niet als je in het buitenland bent. Afluisteren gaat wel, maar dan zul je daar een code voor moeten hebben ingesteld.
Heb jij misschien zo'n toegangscode ingesteld?
Klopt, ik heb een code en kan t wel luisteren, maar dat kost veel te veel geld en bovendien heb ik amper netwerk hier.
Kun jij de voicemail wel uitzetten?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JJ08,

Bij deze heb ik je voicemail uitgezet 🙂. Het kan nu zijn dat je 'm niet zelf meer kunt activeren met 12331 als je thuis komt. Mocht dit zo zijn, laat het hier eventjes weten 🙂.

Groetjes, Tiury
Dankjewel!
Reputatie 6
Badge +10
Graag gedaan JJ08!

Als je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag terug op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury
Hallo, het lukt nu inderdaad niet om m'n voicemail zelf weer aan te zetten ("voicemail box bestaat niet" krijg ik te horen). Kunnen jullie dat doen?
Dank!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JJ08,

Ik heb je voicemail weer geactiveerd. Zet je je telefoon uit en aan? Als je nog niet merkt dat die aan is, kun je ook even bellen naar 12331.

Is je vraag beantwoord?
Ja, hij doet t weer. Dank!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JJ08,

Super! Graag gedaan. Mocht er nog iets zijn, dan weet je ons te vinden 😉

Reageer