.

Beantwoord

Vervalt mijn nummer bij langdurig verblijf in het buitenland?

  • 27 January 2016
  • 5 reacties
  • 416 Bekeken

Ik vertrek in februari voor minimaal 6 maanden naar Australië, graag ik wil mijn huidige nummer behouden maar ik zal er geen gebruik van maken. Hoe lang kan ik mijn nummer behouden zonder hem te gebruiken?
icon

Beste antwoord door franswon 27 January 2016, 13:50

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Kellyvst,

Welkom op het Simyo forum.

Als je een prepaid klant bent moet je 1 keer in de 6 maanden gebruik maken van je nummer, dus een keer een SMS met alles goed is al voldoende.

Heb je een Sim-only abonnement dan is het verstandig om terug te schakelen naar het laagste aantal minuten en het internet uitzetten op 'Mijn Simyo'. De overstap naar prepaid is dan ook een optie, je ontvangt dan wel een andere simkaart met hetzelfde nummer. Dan moet je natuurlijk ook 1 keer in de 6 maanden gebruik maken van het nummer.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Kellyvst,

Je kan je nummer overzetten naar een Prepaid. Zo betaal je geen maandkosten, maar loop je wel het risico dat je nummer vervalt wanneer je niet binnen zes maanden één keer een uitgaande oproep doet of sms stuurt.

In jouw geval is het wellicht handiger om je Sim Only aan te passen naar de laagst mogelijke maandkosten. Zo betaal je zes maanden een laag bedrag en wanneer je terugkomt kun je je abonnement gelijk weer bijstellen naar je gewenste bundels. Hier heb je niet het risico dat je nummer vervalt 😃. Is het zo duidelijk voor je?

franswon, mag ik je bedanken voor je antwoord.

Groetjes, Caspar
Hallo Casper en Franswon, hieruit kan ik opmaken dat als ik mijn abonnement aanhoud (en dus niet omzet naar premium) dat ik mijn nummer behoud zolang mijn abonnement loopt? Groetjes Kelly
Reputatie 7
Badge +9
Inderdaad Kellyvst,

Je internetbundel naar 0, internet voor alle zekerheid uitzetten op Mijn Simyo en je belbundel naar 100 minuten/maand.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Kellyvst,

Dat klopt inderdaad!

Je internetbundel naar 0, internet voor alle zekerheid uitzetten op Mijn Simyo en je belbundel naar 100 minuten/maand.
Denk je ook even aan deze tip? (Bedankt franswon!)

Groetjes,
Estelle

Reageer