Skip to main content
Beantwoord

Verlenging met toestel en overstap van prepaid naar Sim Only?

• April 12, 2026
  • 7 reacties
  • 36 Bekeken

Goededag,

Ik heb het volgende van Simyo:

1 abo voor mezelf

1 abo voor mijn kind 1

1 beltegoed kaart voor kind 2

Het toestel van mijn kind welke al een abo heeft is op. Hij wil een Samsung a56.

Kind 2 wil zijn beltegoed omzetten naar een klein abo met nummerbehoud

Hoe doe ik dit het voordeligste / handigst? Ik kom er via de site niet aan uit.

Mvg Laura 

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid

Beste antwoord door Groentjuh

Bij prepaid kun je min of meer alleen overstappen met beltegoed door deze via Mijn Simyo over te zetten naar sim only. Prepaid naar sim-only maakt je geen nieuwe klant, dus kortingen gelden niet. Met de overstap gaat beltegoed wel automatisch mee.

Afhankelijk van de looptijd van de abonnementen kun je misschien verlengen. Dat kan soms voordeliger zijn, maar soms ook niet. Bij het verlengen is het mogelijk om een toestel mee te nemen, echter heeft Simyo de Samsung Galaxy A56 niet (alleen de duurdere opvolger: Samsung Galaxy A57).

Simyo is primair een simkaart-provider, dus kun je simpelweg de simkaart uit het huidige toestel in een ander toestel doen. Je hoeft niet perse een toestel via Simyo te bestellen. Als je het op een andere manier aanschaft kan dat ook.

In het geval van een eSim, kun je een nieuwe eSim installeren op het nieuwe toestel. In dat geval vervalt de oude eSim.

En ja, data-plafonds zijn aan te raden. Zoals wimj12 ook aangeeft. Kost 1 euro per maand, maar dat schilt een hoop zorgen als een van de kinderen ver buiten de databundel raakt.

Preciezer advies kunnen wij als behulpzame klant niet geven; Wij kunnen de resterende looptijd en jouw bundels niet inzien.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • April 13, 2026

Die a56 kan je gewoon kopen bij Coolblue, belsimpel en dergelijke. 
Omzetten voor de tweede kan als volgt.

https://www.simyo.nl/van-prepaid-naar-sim-only

Vergeet niet een dataplafond in te stellen op beide abonnementen.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • antwoord
  • April 13, 2026

Bij prepaid kun je min of meer alleen overstappen met beltegoed door deze via Mijn Simyo over te zetten naar sim only. Prepaid naar sim-only maakt je geen nieuwe klant, dus kortingen gelden niet. Met de overstap gaat beltegoed wel automatisch mee.

Afhankelijk van de looptijd van de abonnementen kun je misschien verlengen. Dat kan soms voordeliger zijn, maar soms ook niet. Bij het verlengen is het mogelijk om een toestel mee te nemen, echter heeft Simyo de Samsung Galaxy A56 niet (alleen de duurdere opvolger: Samsung Galaxy A57).

Simyo is primair een simkaart-provider, dus kun je simpelweg de simkaart uit het huidige toestel in een ander toestel doen. Je hoeft niet perse een toestel via Simyo te bestellen. Als je het op een andere manier aanschaft kan dat ook.

In het geval van een eSim, kun je een nieuwe eSim installeren op het nieuwe toestel. In dat geval vervalt de oude eSim.

En ja, data-plafonds zijn aan te raden. Zoals wimj12 ook aangeeft. Kost 1 euro per maand, maar dat schilt een hoop zorgen als een van de kinderen ver buiten de databundel raakt.

Preciezer advies kunnen wij als behulpzame klant niet geven; Wij kunnen de resterende looptijd en jouw bundels niet inzien.

• auteur
  • Beginner
  • April 13, 2026

Bedankt voor het snelle reageren!

Friesian
  • Forum Expert
  • April 13, 2026

Beste ​@Laura1982 .- Laura.

Misschien is het een idee om ook samen naar een Oppo telefoon te kijken. Die heeft minder bloatware dan een Samsung. Verder is het sowieso goed om ook te kijken of een telefoon een NFC lezer heeft. 

Sedat
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-moderator
  • April 13, 2026

Hoi ​@Laura1982,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk om te horen dat je interesse hebt in het verlengen van je abonnement met een nieuw toestel en het omzetten van je prepaid naar Sim Only. Goed dat je dit even navraagt.

Als je je abonnement wilt verlengen met een nieuw toestel, kun je dat regelen via Mijn Simyo. Log in op Mijn Simyo en klik op de knop “Je kunt verlengen met de nieuwe bundels!”. Kies daarna voor een abonnement met toestel en stel je bundels samen. Je kunt het toestel in één keer betalen of gespreid over 24 maanden.

Zoals ​@Groentjuh al aangeeft hebben wij het specifieke toestel Samsung Galaxy A56 niet in ons aanbod. Wel hebben we bijvoorbeeld de Samsung Galaxy A57, die hier goed op aansluit. Ons actuele aanbod aan toestellen kun je hier bekijken: Telefoons met abonnement.

Wil je een prepaid nummer omzetten naar Sim Only? Log dan in op Mijn Simyo, ga naar het Overzicht en kies voor “Stap over naar Sim Only”. Daarmee start je de aanvraag. Zoals ​@wimj12 aangeeft, kun je hier meer informatie over vinden: Overstappen van Prepaid naar Sim Only. Het eventuele beltegoed dat is overgebleven wordt dan verrekend op de eerste facturen van het abonnement. Daarna wordt je aansluiting van prepaid binnen 24 uur omgezet naar een Sim Only abonnement.

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, dan help ik je verder!

@Friesian, ​@Groentjuh en ​@wimj12 bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • April 13, 2026

Beste ​@Laura1982 .- Laura.

Misschien is het een idee om ook samen naar een Oppo telefoon te kijken. Die heeft minder bloatware dan een Samsung. Verder is het sowieso goed om ook te kijken of een telefoon een NFC lezer heeft. 

Precies de reden dat ik in het einde van mijn Android periode op Nokia ben over gestapt. Maar nu alleen Apple.

Friesian
  • Forum Expert
  • April 13, 2026

Oppo heeft ook, voor Android, telefoons die een ruime(re) ondersteuning krijgen qua upgraden, updates. De NFC lezer kan ook een identiteitsbewijs lezen welke ik nodig had voor mijn bedrijfje.