Skip to main content
antwoord

Verlengen via Belsimpel?

  • October 21, 2024
  • 12 reacties
  • 220 Bekeken

Beste Simyo medewerker,

 

Mijn huidige abonnement loopt af op 30-10-2024 en ik overweeg om te verlengen via Belsimpel.nl, met behoud van mijn huidige nummer.

 

Ik kom echter op jullie forum informatie tegen dat verlengen via Belsimpel.nl niet mogelijk is. In hoeverre is die informatie nog relevant in 2024?

Beste antwoord door Ashley

Hoi @Otterbox,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Het is mogelijk te verlengen via belsimpel. Let wel op je plaatst als het ware een nieuwe bestelling dus ontvangt ook een nieuwe sim.


Groetjes,
Ashley​​​​​​​

12 reacties

Ashley
Forum|alt.badge.img+3
  • Oud-moderator
  • antwoord
  • October 21, 2024

Hoi @Otterbox,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Het is mogelijk te verlengen via belsimpel. Let wel op je plaatst als het ware een nieuwe bestelling dus ontvangt ook een nieuwe sim.


Groetjes,
Ashley​​​​​​​


JanD
  • Forum Expert
  • October 21, 2024

Bij verlengen een nieuwe simkaart @Ashley ???

Mijn vrouw heeft vorige maand haar abo via Simyo verlengd en ik ga dat eind deze maand doen.

Mijn vrouw heeft geen nieuwe simkaart ontvangen en die krijg ik waarschijnlijk ook niet.

@Otterbox krijgt wel een nieuwe simkaart, miisschien omdat het via Belsimpel loopt???

Graag verduidelijking.

 


Ashley
Forum|alt.badge.img+3
  • Oud-moderator
  • October 23, 2024

Hoi @JanD,

Bedankt voor je reactie.

Als je een verlenging doet via Simyo zelf ontvang je geen nieuwe simkaart.

Doe je een verlenging via belsimpel (of andere e-tailer) plaats je als het ware een nieuwe bestelling waardoor je een nieuwe simkaart ontvangt. Het verschil zit hem dus erin dat de ene verlenging via Simyo zelf gaat en de ander een nieuwe bestelling is via een e-tailer. 

Groetjes,
Ashley

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • December 2, 2025

@Ashley 

Belsimpel lijkt te zeggen dat ‘verlengen’ via hun niet kan. Klopt dat?

Een nieuwe simkaart zou geen probleem zijn.

 

Een Simyo-abonnement verlengen is niet mogelijk. Kies voor een nieuw nummer bij Simyo of een overstap naar een andere provider.


Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • December 2, 2025

Of is het mogelijk nummerbehoud achteraf aan te vragen?


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • December 3, 2025

Hoi ​@XTF,

Verlengen via Belsimpel werkt anders dan een gewone verlenging bij Simyo. Klanten kunnen bij Belsimpel een nieuwe bestelling plaatsen met nummerbehoud, maar dit geldt als een nieuwe aansluiting, niet als een standaard verlenging.

Dit ziet eruit als volgt:

-Klanten moeten bij Belsimpel kiezen voor "Mijn eigen 06-nummer behouden of verlengen" en Simyo als provider selecteren.
-Ze kiezen bij nummerbehoud voor "Prepaid" en volgen het bestelproces.
-Na ontvangst van het abonnement sturen ze een mail naar nummerbehoud@simyo.nl met hun huidige 06-nummer, klantnummer en ordernummer bij Belsimpel.
-Dit proces geldt alleen als de klant geen einddatum heeft, of maximaal 4 maanden voor de einddatum contact opneemt met Simyo.
-De klant krijgt een nieuwe simkaart, de oude simkaart werkt dan niet meer.

Groetjes,
Amy


Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • December 3, 2025

Thx!

Is het Belsimpel aanbod niet direct via Simyo beschikbaar eigenlijk?

 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • December 4, 2025

Hoi ​@XTF,

Voor zover ik weet verschilt dit altijd wel. Maar dit zou je eventueel zelf kunnen vergelijken via Belsimpel en de Simyo website!

Groetjes,
Amy


Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • December 4, 2025

Belsimpel heeft 100 euro cashback, Simyo niet, als ik het goed zie.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • December 4, 2025

Hoi ​@XTF,

Dat klopt. Wij bieden die optie niet. 

Groetjes,
Amy


Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • December 4, 2025

Jammer. Is nummerbehoud / portering trouwens ook achteraf aan te vragen?


Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • December 4, 2025

Hoi ​@XTF

 

Ja achteraf kan ook altijd! Dan kan je het aanvragen via Mijn Simyo. Het nummer moet dan wel nog actief zijn natuurlijk.  

 

Groetjes, 

Tessanne