Skip to main content
antwoord

verificatie sms van de ING niet ontvangen terwijl ik in buitenland ben

  • October 10, 2025
  • 4 reacties
  • 42 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik kan wel "gewone " sms ontvangen, maar verificatie codes van bv ING niet (tijdens verblijf in buitenland, maar of dat er mee te maken heeft weet ik niet daat ik het in NL niet kan checken nu).

Blokkeert Simyo deze sms-jes?

Beste antwoord door Tessanne

Hi ​@SehMoh

 

Hmm… jeetje wat balen! Vanuit Simyo worden dit soort berichtjes in ieder geval niet geblokkeerd, daar is geen aparte instelling voor. Toch help ik je natuurlijk graag verder, want dit is wel een hele vervelende situatie. Zou je ook kunnen checken of jouw telefoon een bepaalde spamfilter heeft waardoor deze specifieke berichten worden geblokkeerd? Je kan dat checken in de lijst met geblokkeerde nummers of even checken of jouw telefoon een bepaalde instelling heeft die dit probleem zou kunnen veroorzaken.

 

Ook kan ik bij de netwerkspecialist checken of deze berichtjes wel aangekomen zijn op jouw aansluiting. Daarvoor heb ik wel de volgende info nodig: 

  • Welk type telefoon je nu hebt en welke software versie 
  • Minstens 3 (maar meer is beter) voorbeelden van wanneer de sms niet is aangekomen met daarbij de datum en ongeveer het tijdstip van die sms. Van de tijd mag je een inschatting maken op basis van wanneer je die sms had verwacht. Of even bellen met de ING of ze kunnen zien op welk moment deze sms is verstuurd. 

Zo weten we namelijk ook of die sms'jes überhaupt wel aankomen of dat er misschien een netwerkissue is. 

 

Alvast bedankt! 

 

Groetjes, 

Tessanne 

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • October 11, 2025

Beste ​@SehMoh via onderstaande link kun je vandaag en morgen van 10u00 tot 17u00 contact opnemen met Simyo:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

 


Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 13, 2025

Hoi SehMoh, 

 

Welkom terug op het forum en bedankt voor je vraag! 

 

In principe blokkeert Simyo geen sms'jes, behalve premium sms-diensten. Premium sms-diensten zijn abonnementen per sms, waarvoor kosten in rekening gebracht worden. Dit soort diensten zijn standaard geblokkeerd bij Simyo. Daarbij moet je denken aan een sms bedoelt om te stemmen, gokken of voor een prijsvraag. Ik denk niet dat deze sms van de ING door deze blokkade bij ons niet bij jou aankomt. Waarom deze niet aankomt en andere sms'jes wel, dat weet ik niet precies. Wellicht is het een idee om even contact op te nemen met de ING en ook daar je vraag neer te leggen voor de zekerheid. 

 

Hopelijk kom je er zo uit, zo niet laat het gerust weten dan zoeken we verder! 

 

Groetjes, 

Tessanne 

 

@JanD Bedankt voor je hulp! 


Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • October 13, 2025

er is nog geen oplossing in zicht.

Het is nog erger:

als ik bij Simyo inlog de 2 staps verificatie aanzet, krijg ik de verificatie sms ook NIET.

Gelukkig is er nog het alternatief van email verificatie, anders was mijn Simyo account geblokkeerd geweest voor mij.

Maar het topic is nog steeds:

Net vanavond nog een “gewone” sms gekregen vanuit nederland (zelf zit ik in buitenland, buiten EU)

Maar geen enkele verificatie sms komt aan (= “service bericht” begreep ik) 

Dus hoe zit het met de instellingen sms van service berichten……..


Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • antwoord
  • October 14, 2025

Hi ​@SehMoh

 

Hmm… jeetje wat balen! Vanuit Simyo worden dit soort berichtjes in ieder geval niet geblokkeerd, daar is geen aparte instelling voor. Toch help ik je natuurlijk graag verder, want dit is wel een hele vervelende situatie. Zou je ook kunnen checken of jouw telefoon een bepaalde spamfilter heeft waardoor deze specifieke berichten worden geblokkeerd? Je kan dat checken in de lijst met geblokkeerde nummers of even checken of jouw telefoon een bepaalde instelling heeft die dit probleem zou kunnen veroorzaken.

 

Ook kan ik bij de netwerkspecialist checken of deze berichtjes wel aangekomen zijn op jouw aansluiting. Daarvoor heb ik wel de volgende info nodig: 

  • Welk type telefoon je nu hebt en welke software versie 
  • Minstens 3 (maar meer is beter) voorbeelden van wanneer de sms niet is aangekomen met daarbij de datum en ongeveer het tijdstip van die sms. Van de tijd mag je een inschatting maken op basis van wanneer je die sms had verwacht. Of even bellen met de ING of ze kunnen zien op welk moment deze sms is verstuurd. 

Zo weten we namelijk ook of die sms'jes überhaupt wel aankomen of dat er misschien een netwerkissue is. 

 

Alvast bedankt! 

 

Groetjes, 

Tessanne