Skip to main content
antwoord

Verbinding werkt niet goed, wat nu?

• September 4, 2025
  • 9 reacties
  • 81 Bekeken

Goedemorgen,

Voorheen zat ik met mijn nummer via het werk bij KPN.

Nu het nummer voor prive gebruik,en een abonnement via Simyo.

Het valt op dat de verbinding nu vaker wegvalt,en ook als we bijvoorbeeld even naar Duitsland gaan ,de verbinding niet gemaakt kan worden.

Waar kan dit aan liggen,want als het goed is zou het netwerk toch hetzelfde moeten zijn?

In de 15 jaar KPN via het werk eigenlijk nog nooit problemen gehad,nu via Simyo dus wel helaas 

Beste antwoord door Tessanne

Hoi ​@Secret71,

Bedankt voor je reactie! Wat balen dat je nog steeds geen verbinding hebt in het buitenland. Vanuit hier heb ik voor de zekerheid alvast een reset gedaan over je netwerkinstellingen voor het buitenland op de simkaart. Om deze te voltooien moet je de telefoon even uit- en aanzetten. Wanneer je weer in het buitenland bent kun je checken of deze reset heeft gewerkt. Als het niet heeft gewerkt, wil ik je aanraden om direct contact met ons op te nemen. 

Wat betreft de APN, voor zo ver ik weet verandert dit niet in opdracht van KPN/Simyo. Wellicht dat die instellingen in de telefoon soms uit zichzelf wijzigen. Met behulp van onze toestelhulp kun je dit weer correct instellen, om er helemaal zeker van te zijn dat dit goed staat en dus niet het probleem veroorzaakt.  

@Friesian en ​@JanD bedankt voor het meedenken! 

Groetjes, 

Tessanne 

9 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • September 4, 2025

Beste ​@Secret71 probeer je sim eens in een andere mobiel (kruistest).

En de sim van de andere mobiel in jouw mobiel.

Is het dan beter, slechter of gelijk?

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 8, 2025

Hi ​@Secret71,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je verbinding niet goed werkt!

Heb je dit probleem alleen in het buitenland, of ook in Nederland?

Beste ​@Secret71 probeer je sim eens in een andere mobiel (kruistest).

En de sim van de andere mobiel in jouw mobiel.

Is het dan beter, slechter of gelijk?

Ik vraag mij inderdaad ook af wat het resultaat is van een kruistest. Zou je mij dit kunnen laten weten? Ik help je daarna graag verder.

Thanks voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • November 3, 2025

Hoi,

Excuus voor de late reactie,maar nu voor de 2e keer in Duitsland geweest,en weer niks.

Buitenland staat aan,roaming automatisch.

Bij sim in NL zie ik wel mijn nummer,maar in duitsland niet. Ook krijg ik geen bericht als ik de grens over ga. Er lijkr toch iets fout te staan in de instellingen of sim

Friesian
  • Forum Expert
  • November 4, 2025

Beste ​@Secret71 

Probeer eens de netwerkinstellingen te resetten op je telefoon. Bluetooth en WiFi zal dan ook weer ingesteld moeten worden.

APN goed ingesteld? 

Gebruikersnaam ->    KPN

Wachtwoord ->.      gprs of GPRS

De volgende keer in het buitenland even je melden. Vaak helpt een reset van de simkaart door Simyo. 

JanD
  • Forum Expert
  • November 4, 2025

Ik heb het idee dat die APN-instellingen om de paar maanden veranderen.

Bij mij stond het compleet anders en werkte ook.

Nu maar aangepast naar de huidige instellingen  ​@Friesian en ​@Seren 

Friesian
  • Forum Expert
  • November 4, 2025

Beste ​@JanD 

Gebruikersnaam en wachtwoord, voor internet buitenland, staan niet automatisch aan. Daarom wordt het in toestelhulp aangegeven. 

JanD
  • Forum Expert
  • November 4, 2025

Beste ​@JanD 

Gebruikersnaam en wachtwoord, voor internet buitenland, staan niet automatisch aan. Daarom wordt het in toestelhulp aangegeven. 

Beste ​@Friesian ik had een andere gebruikersnaam en geen wachtwoord en werkte ook, vandaar mijn reactie dat het lijkt alsof Symio het protocol (in opdracht van KPN???) steeds aanpast.

Laten we een reactie van een moderator afwachten hoe het nu precies in elkaar steekt.

• auteur
  • Beginner
  • November 4, 2025

Ik heb via Whatsapp de instellingen veranderd,en ze hebben mijn sim een reset gegeven.

Voorlopig hoef ik even niet naar Duitsland,dus kan het helaas niet testen ….word vervolgd

instellingen nu:

naam toegangspunt : mobiel internet

apn : internet

gebruikersnaam : kpn

ww : gprs

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • antwoord
  • November 4, 2025

Hoi ​@Secret71,

Bedankt voor je reactie! Wat balen dat je nog steeds geen verbinding hebt in het buitenland. Vanuit hier heb ik voor de zekerheid alvast een reset gedaan over je netwerkinstellingen voor het buitenland op de simkaart. Om deze te voltooien moet je de telefoon even uit- en aanzetten. Wanneer je weer in het buitenland bent kun je checken of deze reset heeft gewerkt. Als het niet heeft gewerkt, wil ik je aanraden om direct contact met ons op te nemen. 

Wat betreft de APN, voor zo ver ik weet verandert dit niet in opdracht van KPN/Simyo. Wellicht dat die instellingen in de telefoon soms uit zichzelf wijzigen. Met behulp van onze toestelhulp kun je dit weer correct instellen, om er helemaal zeker van te zijn dat dit goed staat en dus niet het probleem veroorzaakt.  

@Friesian en ​@JanD bedankt voor het meedenken! 

Groetjes, 

Tessanne