.

Vraag

verbijsterd over hoge kosten, wat is er gebeurd?

  • 16 August 2023
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Hallo,

ik ben al 2 jaar klant bij Simyo, heb nooit mijn internetbundel opgemaakt. Vandaag heb ik binnen 45 min een rekening van EUR 105 gekregen voor overschrijden van mijn bundel. De telefoon had de Wifi niet gepakt en is tijdens een vergadering overgeschakeld op 4G. Ik ben verbijsterd over de kosten van 15 ct per MB, te meer dat ik nooit mijn MB's heb opgemaakt. Waarom worden de niet verbruikte MB's niet doorgeschoven?

Inmiddels begrijp ik dat ik MB's bij moest kopen, dat aantikken betekent op de telefoon meteen: kopen, dus nu heb ik dubbel MB's bijgekocht. 

Dat lijkt me zakkenvullen. Ik had verwacht dat dit bij KPN/Simyo anders zou zijn, we zijn er al ruim 27 jaar klant van.

Kunnen die onverwachte kosten niet verrekend worden als je na zo'n miskleun MB"s bijkoopt? Dat lijkt me wel netter. In mijn geval zou ik dan 6 x 500MB's moeten bijkopen, dat zijn 30 EUR. Ook nog een flinke hap, maar geen 100 EUR. 

 

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom bij het slechte stukje van Simyo. Die voorwaarden…

Alle overgebleven minuten/SMS en MBs vervallen aan het einde van de maand.

MBs op = “de standaard” 0,15 euro/MB betalen.

MBs, die eenmaal als buiten de bundel zijn gerekend, blijven buiten de bundel. Extra MB bundels nemen die niet op.

Kan dat anders? Bij Simyo al jaren en jaren niet.

Als je een Android toestel hebt, kun je daarop een dataplafond instellen en/of de andere tips uit dat blog volgen. Helaas kun je op iOS geen dataplafond instellen.

Misschien dat vandaag of morgen een moderator (= Simyo medewerker) vraagt dat je hem/haar een privébericht toestuurt en dat uit dat contact coulance kan worden geboden.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Hogekosten,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Bedankt voor je hulp @Groentjuh! 😊

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer