.

Beantwoord

Van Simyo naar Simyo gebruiker SMS-en

  • 19 January 2014
  • 7 reacties
  • 850 Bekeken

Gaan de SMSjes tussen Simyo gebruikers gewoon van je bundel af?
icon

Beste antwoord door Kim 20 January 2014, 20:26

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij de diensten die Simyo momenteel aanbiedt is dat inderdaad het geval. Er zijn misschien oudere tarieven die Simyo in de loop der jaren heeft overgenomen en niet meer beschikbaar zijn voor nieuwe klanten waar je onderling gratis kon bellen en sms'sen, maar daar weet ik niets van.
Nou mooie boel, want ik ben juist met de hele familie overgegaan op Simyo omdat dit kon. En nu kan het ineens niet meer. Dus ineens lopen de bundels snel leeg door onderlinge SMSjes, wat eerst niet zo was. Toch maar eens naar een andere provider omkijken dan.
Reputatie 7
Badge +9
Een voor de hand liggende oplossing is een grotere bundel nemen, of als je een smartphone hebt overgaan op een dienst die via het internet loopt zoals bijvoorbeeld WhatsApp.
Nee, dat vind ik niet. Als de voorwaarden ineens minder worden, is een logische stap om eens verderop te gaan kijken. WhatsApp is geen optie als niet iedereen van het gezin internet op de telefoon heeft (ja je gelooft het niet, maar er bestaan nog steeds menselijke wezens zonder smartphone) en een grotere bundel kost meer geld, dus dat is evenmin gratis.
Als het dus hoe dan ook meer geld gaat kosten, dan ligt alles open.

Ik begrijp dat voor niets de zon op gaat, maar deze wijziging is mij wat rauw op mijn dak gevallen en "betaal gewoon meer" is dan nog niet helemaal de pleister op de wonde. Maar never mind.
Reputatie 7
Badge +9
Als gewone klant kan ik uiteraard niet in je gegevens kijken, maar begrijp ik het goed dat onderling sms'sen tot voor kort wel gratis was voor jou? Als dat zo is dan zou dat niet eenzijdig door Simyo veranderd mogen worden, tenzij je uiteraard vrijwillig bent overgestapt naar een ander tarief.
Reputatie 4
Badge +4
Het kan zijn dat familieleden die later zijn ingestapt onder nieuwe algemene voorwaarden vallen. Dus hun smsjes worden gewoon afgerekend. Als je nog een oud contract hebt kan het zijn dat je zelf wel nog steeds kunt smssen naar Simyo-klanten zonder dat het van je bundel afgaat. Maar kan ook zomaar zijn dat Simyo 't voor iedereen aangepast heeft.
Badge +6
Gaan de SMSjes tussen Simyo gebruikers gewoon van je bundel af?

Nou mooie boel, want ik ben juist met de hele familie overgegaan op Simyo omdat dit kon. En nu kan het ineens niet meer. Dus ineens lopen de bundels snel leeg door onderlinge SMSjes, wat eerst niet zo was. Toch maar eens naar een andere provider omkijken dan.

Nee, dat vind ik niet. Als de voorwaarden ineens minder worden, is een logische stap om eens verderop te gaan kijken. WhatsApp is geen optie als niet iedereen van het gezin internet op de telefoon heeft (ja je gelooft het niet, maar er bestaan nog steeds menselijke wezens zonder smartphone) en een grotere bundel kost meer geld, dus dat is evenmin gratis.
Als het dus hoe dan ook meer geld gaat kosten, dan ligt alles open.

Ik begrijp dat voor niets de zon op gaat, maar deze wijziging is mij wat rauw op mijn dak gevallen en "betaal gewoon meer" is dan nog niet helemaal de pleister op de wonde. Maar never mind.


Hoi rednose, welkom op het forum van Simyo 🙂.

Ik heb het even voor je nagekeken, maar er is nooit de mogelijkheid geweest om gratis onderling te kunnen sms'en bij Simyo? 😕

Wat we wel hebben, is de mogelijkheid voor Lowcall klanten die we hebben overgenomen onderling gratis te bellen via een bundel (meer informatie daarover vind je hier terug). Ook hebben we deze mogelijkheid om gratis onderling te bellen te bellen via een bundel een tijdlang aangeboden voor onze prepaid klanten, maar niet om gratis te sms'en.

Ik zou het jammer vinden als dit een reden voor je is om op zoek te gaan naar een andere provider, maar als je het gevoel hebt dat een andere provider beter aan je wensen kan voldoen, dan is dit natuurlijk begrijpelijk.

Maar ik ben wel benieuwd waar je het idee vandaan hebt dat je bij ons gratis onderling zou kunnen sms'en? :)

@Scotsman & ahmed_a, dankjullie voor het meedenken. En inderdaad, Scotsman, dit soort wijzigingen mogen wij zeker niet zomaar eenzijdig doen, en daarom doen we dat dan dus ook zeker niet 😉.

Reageer