.

Beantwoord

van een simyo abonenmet naar een ander simyo abonnemet

  • 20 December 2012
  • 3 reacties
  • 185 Bekeken

Hallo,
ik heb een simyo abonnement waarbij ik alleen voor de gemaakte kosten betaal.
Omdat ik sinds kort een smartphone heb wil ik graag een gewoon jaarabonnement afsluiten, dat is blijkbaar veel goekoper.
Ik loop bij de aanvraag vast op drie dingen:
Wat is mijn simkaartnummer?
Ik kan als oude provider niet kiezen voor Simyo.
Ik wil omdat ik mijn oude nummer wens te houden meteen of zo snel mogelijk switchen.

Bedankt,

Dirk
icon

Beste antwoord door Alex 24 December 2012, 15:01

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hoi drkvndnbrk,

Ik heb pas zelf het zelfde aan de hand gehad.
Alleen had ik mijn oude abonnement van Lowcall.
Deze was overgenomen door Simyo.
Ik kon Lowcall wel als oude provider aanvinken.
Je vult alle informatie in (Simnummer staat met kleine cijfertjes op de daadwerkelijke simkaart).

Ik kreeg een paar dagen later wel een mail dat mijn "oude provider" een foutmelding gaf v.w.b. het simnummer. Dit bleek niet te kloppen.

Ik heb een mail terug gestuurd met de vraag hoe dat kon, aangezien ik al bij Simyo klant was en mijn verdere verhaal erbij.

Wederom een paar dagen later kreeg ik een mail dat mijn telefoonnummer geporteerd wordt.
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe simkaart en morgen wordt mijn oude nummer daarop geporteerd.

Ik ben heel benieuwd maar tot noch toe ziet het ernaar uit dat het allemaal goed komt.

Ik hoop je hiermee te hebben kunnen helpen.

Groetjes van Delphine
Reputatie 1
Badge +2
Lees dit ook eens. Misschien is het van toepassing
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,
ik heb een simyo abonnement waarbij ik alleen voor de gemaakte kosten betaal.
Omdat ik sinds kort een smartphone heb wil ik graag een gewoon jaarabonnement afsluiten, dat is blijkbaar veel goekoper.
Ik loop bij de aanvraag vast op drie dingen:
Wat is mijn simkaartnummer?
Ik kan als oude provider niet kiezen voor Simyo.
Ik wil omdat ik mijn oude nummer wens te houden meteen of zo snel mogelijk switchen.

Bedankt,

Dirk


Welkom op het forum drkvndnbrk,

Allereerst bedankt voor het meedenken Delphine en Gogol.

Ik zie dat je een Simyo Lowcall aansluiting hebt. Ook zie ik dat je inmiddels al een bestelling hebt geplaatst. Om over te stappen naar een Simyo abonnement, dien je het onderstaande te doen.

- log in op je persoonlijke pagina (van je nieuwe bestelling)
- ga naar selfservice
- kies voor 'aanvragen nummerbehoud
- vul bewust een fictief telefoonnummer in en kies voor een willekeurige provider
- stuur een email naar [email]porteringen@simyo.nl[/email] met je juiste simkaartnummer, telefoonnummer en geef aan dat je een Simyo Lowcall aansluiting hebt.

Je telefoonnummer zal dan binnen 5 werkdagen worden over gezet.

Kan je aangeven of het is gelukt om nummerbehoud aan te vragen?

Groetjes,

Alex

Reageer