.

Beantwoord

Twee simkaarten, zelfde nummer. Is dat mogelijk?

  • 29 January 2016
  • 1 reactie
  • 290 Bekeken

Badge
Ik ben van plan om binnenkort naar Frankrijk te verhuizen voor 6 maanden. Ik ben natuurlijk van plan om bij een Franse provider een abonnement af te sluiten, want 6 maanden is net wat te lang om gewoon maar zonder telefoon te doen :)

Nu ben ik geen expert op dit gebied, maar ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn om een nieuwe Franse simkaart te kopen, met een Franse internetbundel, maar mijn Nederlandse nummer te behouden. Ik wil namelijk wel gewoon telefoontjes maar vooral whatsappberichten ontvangen op hetzelfde nummer. Ik zou het veel te onhandig vinden om mijn hele contactenlijst te moeten informeren over een nieuw nummer.
Ik wil in de tussentijd natuurlijk mijn Nederlandse abonnement stopzetten.

Ik vermoed dat het bovenstaande niet mogelijk is, maar als er alternatieven zijn hoor ik die ook graag!

Één alternatief waar ik zelf al mee kwam is gewoon een Franse simkaart kopen en proberen mijn Nederlandse nummer over te zetten naar die simkaart. Het onhandige daarvan zou zijn dat ik na de zes maanden mijn nummer weer terug moet zetten naar Nederland.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen 🙂
icon

Beste antwoord door Estelle 30 January 2016, 18:59

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Marienb,

Welkom op het Simyo Forum! 🆒

Wat leuk dat je naar Frankrijk gaat. Het is niet mogelijk om je telefoonnummer aan 2 simkaarten te koppelen bij Simyo. Je kunt je Nederlandse telefoonnummer ook niet op een Franse simkaart zetten. Ik raad je aan om in dat geval een Franse simkaart aan te schaffen, met een Frans nummer. Je kunt je WhatsApp koppelen aan je Nederlandse nummer. Het abonnement kun je omzetten naar een Prepaid aansluiting. De instructies vind je via deze pagina.

Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Estelle

Reageer