.

Vraag

SPAM sms nr Nieuw-Zeeland, wat nu?

  • 17 July 2023
  • 7 reacties
  • 67 Bekeken

Ik heb sinds kort Simyo abbo.  

Bij vebruik zag ik SMS nr uit Nieuw-Zeeland wat 25 ct per sms weg sluist.

het nr is :

0064 1828419

ik heb GEEN sms gezien of gestuurd hiernaar en gemeld bij Simyo die aangeeft dat jezelf het nr moet blokkeren en de helft van de kosten te vergoeden.

met 13 SMS op een dag gaat het snel.

Raar is dat een Vodafone dit gewoon geheel vergoed.

Dus lijkt op spoofing, en inmiddels ook de Blacklist Plus app erop gezet.

Kun je bellen-sms zone 3 blokkeren bij abbo SIMYO ?

wie weet dat, cq buiten EU

Het is al belachelijk dat Simyo niet nrs bij melding automatisch blokkeert.

 

 

 

 


7 reacties

Hallo @Ssmit75 als je een Android-toestel hebt kun je dat binnen het SMS-menu gewoon als spam markeren en het/de betreffende nummer(s) blokkeren.

 

Hallo @Ssmit75 als je een Android-toestel hebt kun je dat binnen het SMS-menu gewoon als spam markeren en het/de betreffende nummer(s) blokkeren.

 

Inderdaad Jan, uiteraard dat gedaan, laten we zien of dit helpt. Maar ik lees bij SPAM dat meer mensen last hebben bij overstap naar Simyo. Op de back ground zouden ze meer kunnen doen hieraan.

Reputatie 7
Badge +9

In Nieuw-Zeeland is het ontvangen van SMSjes ook gratis, dus kan het niet anders dan dat jouw toestel SMSjes verstuurt.

Dat kan ofwel jij zelf doen ofwel een applicatie op jouw toestel.

Een applicatie heeft om SMSjes te versturen op recente Android versies specifieke rechten/machtigingen nodig. Op Android kun je via het volgende filmpje zien of op deze website deze rechten/machtigingen beheren en dus ook blokkeren. Naar alle waarschijnlijkheid kun je op die manier voorkomen dat zo'n app SMSjes op de achtergrond verstuurd.

In Nieuw-Zeeland is het ontvangen van SMSjes ook gratis, dus kan het niet anders dan dat jouw toestel SMSjes verstuurt.

Dat kan ofwel jij zelf doen ofwel een applicatie op jouw toestel.

Een applicatie heeft om SMSjes te versturen op recente Android versies specifieke rechten/machtigingen nodig. Op Android kun je via het volgende filmpje zien deze rechten/machtigingen beheren en dus ook blokkeren. Naar alle waarschijnlijkheid kun je op die manier voorkomen dat zo'n app SMSjes op de achtergrond verstuurd.

Hallo,

 

Inmiddels weet ik wat het is.

Daar ik geen sms in mijn toestel zag verzonden of ontvangen daarvan. Heb ik het gerapporteerd bij de fraudedesk in Nieuw-Zeeland.

het antwoord was:

the phone no. does not look like a normal mobile phone no. from NEW ZEALAND.

Your SIM card is probably cloned or swim-swapped , that is why you are being charged and are not seeing sms in your phone.

 

Duidelijk dus, simcard geblokkeerd en nieuwe aangevraagd. Mijn simkaart is gecopieerd en misbruikt.

Het lek zal wel bij Simyo zitten die zelf niet goed oplet. Want als je nieuwe simkaart ontvangt, hoort dit niet te gebeuren. 

Simyo hoort ook alle kosten te vergoeden in dit geval. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ssmit75,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn ontstaan vanwege flubot! 

Ik wil je erop wijzen dat er absoluut geen lek bij Simyo zit. Sms'jes worden verstuurd zodra hier vanuit je telefoon opdracht wordt gegeven. Dit komt dus niet vanuit je provider. Het aanvragen van een nieuwe simkaart was in dit geval dus ook niet nodig.

Ik zie dat @Groentjuh 2 super handige links met je heeft gedeeld, ik raad aan om deze door te nemen. Ook zou het blokkeren van de nummers inderdaad moeten helpen zoals @JanD aangeeft. Super bedankt voor de hulp en tips, heren!

De kosten die je hiermee hebt gemaakt zijn altijd je eigen verantwoordelijkheid. Ik kan me echter voorstellen dat dit geen lekkere start is en wil daarom graag opnieuw met je kijken naar de gemaakte kosten. Zou je mij hier een privébericht voor kunnen sturen? Wij kunnen dan samen naar een oplossing kijken.

Groetjes,
Roeqajja

Dank je

Dat zal ik even doen

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ssmit75,

Bedankt voor je reactie. Helemaal goed! Ik help je verder via privébericht :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer