.

Beantwoord

Sms verzenden en ontvangen werkt niet goed. Hoe los ik dit op?

  • 3 December 2015
  • 7 reacties
  • 588 Bekeken

Badge
Ik heb nog niet heel lang een simyo abbonoment maar sinds ik ben overgestapt merk ik problemen met het smsen.
Smsjes van vrienden/familie komen soms niet aan, maar soms ook wel. Zij krijgen dan wel een ontvangstbevestiging, maar ik heb niks binnen.
Ik heb al op het forum gekeken maar ik heb niet de problemen die worden genoemd.
Ook zijn smsjes soms een half uur aan het 'verzenden'.
Nu is mijn mobiel al wel 1,5 jaar oud maar heeft nog altijd prima gefunctioneerd, dus ik dacht dat het daar ook niet aan kon liggen.
Help!
icon

Beste antwoord door Angela 4 December 2015, 20:09

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi EmMid99,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer dat je zo kort na je overstap al problemen ervaart! Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Heel goed dat je al het een en ander via het forum opgezocht hebt. Helaas zat hier geen oplossing tussen. Heb je dit topic al eens doorgenomen? Hier vind je de meest voorkomende problemen met bijbehorende oplossingen.

Mocht hier niets tussen zitten, wil ik je vragen om jouw simkaart te testen in een andere telefoon. Zo kunnen we zien hoe dat gaat met sms'jes versturen en ontvangen. We komen er dan ook gelijk achter of het probleem in de simkaart of in jouw telefoon zit. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi,
Ik heb het in een andere telefoon geprobeerd, en dit ging maar even goed, daarna werkte het weer niet.
Toen had ik mijn huidige mobiel gereset, en nu heeft het zeker een week goed gedaan maar vandaag gaat het weer mis..
Reputatie 2
Badge +5
Hoi EmMid99,

Vervelend om te lezen dat het in een andere telefoon ook mis gaat. Kan het zijn dat de inbox van je telefoon (of simkaart) vol is? Of dat je buiten bereik bent van het mobiele netwerk? Wat ook nog het geval kan zijn is een 'block sender' functie op je telefoon waarmee bepaalde afzenders geblokkeerd kunnen zijn. Deze functie kan worden uitgezet in het 'Berichten' menu.

Wil je ons laten of het met één van deze punten te maken heeft?

Groetjes,
Angelica
Badge
Het heeft niks met deze punten te maken..
Reputatie 2
Badge +5
Hoi EmMid99,

Dat is vervelend, dat bovenstaande het ook niet is. Wat voor telefoon heb je? En in welke telefoon heb je de simkaart gedaan en wat ging hier mis? Het ontvangen of versturen van sms'jes? Is het op een bepaalde plek dat het verzenden van de sms'jes lang duurt of dat je ze niet ontvangt? Komen de sms'jes die op een half uur 'verzenden' staan later wel aan?

We kijken uit naar je antwoord zodat we dit snel op kunnen pakken.

Groetjes,
Angelica
Badge
Ik heb een samsung galaxy trend plus, en heb het geprobeerd in een LG.. weet niet precies welke. In de LG ging het net als in mijn samsung, ik kreeg smsjes heel laat of niet binnen, maar soms deed het het ook prima! En zo ging het ook met verzenden, soms verzonden ze niet of kwamen ze heel laat aan, maar dan bijvoorbeeld een paar uur later kon ik gewoon smsen zonder problemen. Het ligt niet aan een bepaalde plek, het deed een keer niet toen ik op het station stond, maar ook een keer niet toen ik in mijn kamer was. Ze komen uiteindelijk aan, nadat ik soms opnieuw verzend of mijn mobiel opnieuw op heb gestart.
Wat verder nog opmerkelijk is, is dat mijn contacten soms heel laat laden (en ook dit gebeurde in de LG)..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Emmid99,

Bedankt voor de extra gegevens! Zou je eens een printscreen kunnen sturen met de instellingen van jouw berichtencentrale? In de meeste telefoons kun je het nummer van de berichtencentrale controleren bij de instellingen van het berichten menu.

Daarnaast wil ik graag weten wat er gebeurt als je een andere simkaart in jouw telefoon plaatst. Kun je hiermee wel direct een sms'je versturen? Je kunt dit testen met een simkaart van bijvoorbeeld een van je familieleden. Je kunt altijd een nieuwe simkaart bij ons bestellen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Wie weet brengt dit de oplossing met zich mee. Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela

Reageer