.

Beantwoord

sms naar verenigd koninkrijk

  • 26 May 2014
  • 6 reacties
  • 665 Bekeken

Heel vreemd op 23 mei is mijn nummerportering ingegaan. Nu kijk ik op mijn verbruik en zie dat om 12.48 u die middag een  sms is verstuurd naar het verenigd koninkrijk met een bedrag van 0,25 eurocent. Dit kan helemaal niet, want ik heb pas in de middag rond 3 uur de simkaart erin gezet. Ik hoop niet dat mijn nummer een eigen leven gaat leiden, Nu is het maar 0,25 euro maar als dit vaker gebeurd kan dit aardig oplopen. RARA hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Charlene 27 May 2014, 10:20

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo ingrid 1966.

Heb je misschien een iphone?
Dan zou dit een rol kunnen spelen

Je oude sim komt te vervallen hetzelfde nummer komt op de nieuwe sim.......
Beantwoord dit de vraag?

Groet,
Friesian
Hallo Frieslan,

dankje voor je reactie.
Ben er inderdaad na googlen ook zelf achtergekomen dat dit automatisch via facetime gaat.
Heel raar hoor. Heb nu facetime maar uitgezet. Ik hoop dat dit voldoende is en dit niet vaker gaat gebeuren.

Groet,
Ingrid
Anytime anyplace anywhere. 🆒
(met dank aan Nena & Kim Wilde)
Reputatie 7
Badge +9
Je hoeft Facetime niet uit te zetten want het sturen van de activatie sms is eenmalig zolang je de sim in je toestel laat. Ikzelf vind facetime beter werken (betrouwbaarder en betere verbinding) dan skype. Maar je hebt wel allebei een iphone of ipad nodig.
Reputatie 1
Badge +2
Iedere keer als je iMessage of Facetime op je iPhone aan zet moet je € 0,25 betalen. Omdat je het nu uit hebt gezet moet je voor een volgende keer weer betalen. Dit geldt niet op een iPad of andere Apple computers. Het probleem is dat je telefoonnummer gekoppeld wordt aan iMessage/Facetime via het beruchte SMSje naar Engeland.
Badge +8
Hoi Ingrid1966,

Het was dus inderdaad de Facetime activatiesms. Daar heeft Simyo helaas geen invloed op. En dat zou inderdaad maar 1x moeten gebeuren. Als je het nu weer aanzet, zou het weer gebeuren, maar als je niet van plan bent om de dienst te gebruiken, dan kun je het ook lekker uit laten ;)
Gelukkig hebben de heren hier het je al uit kunnen leggen. Bedankt daarvoor allemaal 🙂
Mocht je weer een vraag hebben, dan weet je het forum nu te vinden.

Groetjes,
Charlene

Reageer