.

SMS naar site met MALWARE

  • 21 September 2012
  • 7 reacties
  • 1342 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Vanochtend een sms ontvangen van nummer +16314646881
"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar [http://.............] om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren.

En inderdaad, site wordt geblokkeerd door virusscanner en even zoeken op internet leert dat dit soort sites bron van virussen/Malware en
onbedoeld afsluiten van abonnementen met de nodige kosten tot gevolg hebben.

Net 1 week geleden overgestapt van KPN (waar ik dit soort spam nooit ontving) naar Simyo en meteen raak.
Is dit toeval of zit er ergens een lek mbt tel.nummers?

7 reacties

Mijn vrouw en ik kregen allebei via een telefoonnummer uit Jamaica (begint met 0018) het bericht dat we een prijs gewonnen hebben, en naar een website moeten om deze prijs te beweren. (wat dat "beweren"inhoud is mij een raadsel)
Hebben meer simyo klanten een dergelijk vreemd bericht ontvangen? volgens mij is het een oplichtings zaakje.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum rog,

Het blijkt dat je niet de enige persoon bent geweest die een dergelijke sms heeft ontvangen. Ook bij andere providers zie ik dat dit soort meldingen binnen komen. Ik heb het nummer even ingevoerd op een zoekmachine en ik kreeg meteen een bericht op de website van Kassa te zien waarop een melding te zien was over dit telefoonnummer. Ik heb niet zo direct kunnen terug vinden hoe je hier vanaf komt. Ik raad je aan om de reacties even door te nemen. Succes!

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi dick,

Ik heb je reactie verplaatst naar dit al bestaande topic. Je kunt het beste even mijn reactie hierboven doornemen.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Vandaag om 0:49 een spam SMS ontvangen van +17738272644 met verwijzing naar http://...krcontest.info. Enige tip op Kassawebsite blijkt te zijn: "negeren".

Is het mogelijk voor Simyo om deze aanbieder te blokkeren? Hoewel de SMSjes volgens de Kassawebsite telkens een andere afzender hebben, vermoed ik dat ze via hetzelfde kanaal ontvangen zijn. In dit geval via berichtencentrale (Short message service center, SMSC) +12063130028. Hoe kan ik er achter komen bij welk netwerk die SMSC hoort?

Ik heb het incident in elk geval gerapporteerd bij de opta via http://www.spamklacht.nl/. Hoewel de Opta website nogal omslachtig is, raadt ik iedereen aan dit in te vullen.
Badge +2
Beste macfreak,

Helaas is het technisch niet mogelijk om op het netwerk bepaalde sms'jes van één afzender te blokkeren. Echter heb je in sommige toestellen wel de mogelijk om dit te blokkeren. Wij adviseren je hiervoor de handleiding van je toestel te raadplegen. Tegenwoordig heb je voor bepaalde toestellen ook applicaties die bepaalde inkomende sms'jes kunnen blokkeren. Zoek even in je app store onder 'sms blocker'.

Groetjes,

Arie
Goeiemorgen,

vannacht voor de 2e keer opgeschrikt door geratel van mijn gsm. Alweer een Ipad gewonnen! Je zou er bijna blij van worden, maar niet heus.
Ben nu net 1 maand overgestapt op Simyo en heb dit bij de vorige provider (ruim 5 jaar) nooit meegemaakt. Hebben die filters ervoor, of verdient Simyo aan het doorgeven van haar klantennummers?
Iig wordt ik van dit alles niet erg blij van en ben al aan het twijfelen of er weer overgestapt moet worden.
Hier lees ik, dat ik niet de enige ben. Kan Simyo hier niets aan doen?

groetjes,

Hans
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Pro2Ton,

Zoals eerder aangegeven kunnen wij hier helaas geen invloed op uitoefenen. Wij geven telefoonnummers niet zonder toestemming door aan andere instanties. Ik raad je daarom aan om de reacties hier door te nemen.

Groetjes,

Alex
Groetjes,

Alex

Reageer