Skip to main content
Vraag

sms kosten voor nummer 005926886 (guyana) maar geen sms daarheen verstuurd

• October 16, 2025
  • 5 reacties
  • 50 Bekeken

Ik moet 0,75,- sms kosten betalen voor nummer 005926886 (Guyana) op 29 september alle 3 om 13.55. Ik heb deze sms'jes niet verstuurd. Is geen spannend bedrag, maar wel een vorm van oplichting.

Wat moet ik doen, behalve mijn telefoon weer naar fabrieksinstellingen te zetten?

5 reacties

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • October 17, 2025

Hi ​@Rins,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben. Het komt vaak voor dat klanten op hun verbruik sms'jes naar het buitenland zien staan terwijl ze zelf geen sms hebben verstuurt.. Dit kan komen omdat bepaalde apps automatisch een sms versturen naar hun server als jij je telefoon bijvoorbeeld uit- en aanzet. Kan het zijn dat jij recent een nieuwe app hebt gedownload op jouw telefoon? 

Heb je het buitenlandse nummer al eens opgezocht op Google? Wellicht vind je meer informatie over het nummer en misschien zelfs een verwijzing naar een bepaalde app.

Groetjes,
Seren

• auteur
  • Beginner
  • October 17, 2025

Opgezocht, maar niets kunnen vinden, en ook geen nieuwe apps gedownload. Blijf dit een onveilig idee vinden. 

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 20, 2025

Hoi ​@Rins

Voor nu neem ik dit topic even over van Seren. Ik heb het nummer ook geprobeerd op te zoeken ook met landcode, maar daar is niets over te vinden. Dat geeft gelukkig aan dat het niet een veelvoorkomend probleem is, maar ik snap dat dit nog steeds niet een heel prettig idee is. 

Het is goed om dit in de gaten te houden en zoals Seren al aangaf ook wellicht je telefoon door te spitten op ‘minder te vertrouwen’ apps. Helaas kan het soms zijn door algemene voorwaarden te accepteren dat een app toegang kan krijgen tot de sms functie van de telefoon. Kan je dit berichtje ook terugvinden in je verzonden berichten of zie je deze kosten alleen terug in je verbruik op de factuur? 

Groetjes, 

Tessanne 

• auteur
  • Beginner
  • October 20, 2025

Ik heb geen uitgaande  sms naar dit nummer gedaan en zie ze ook niet bij mijn sms overzicht. Ik zie het alleen op de factuur terug.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 21, 2025

Hoi ​@Rins

Wat vervelend om te horen… Voor nu heb ik helaas ook geen aanvullende tips. Ik wil je vragen om het goed in de gaten te houden en direct aan de bel te trekken als het nog een keer gebeurt.

Als je het niet vertrouwt, raad ik je aan om een goede back-up van je gegevens te maken en je telefoon toch te resetten, voor de zekerheid.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, 

Tessanne