.

Beantwoord

Slecht of geen bereik

  • 22 July 2012
  • 11 reacties
  • 2965 Bekeken

Badge
Geachte heer/mevrouw,

sinds een paar maanden heb ik een Sim only abonnement bij Simyo. Hiervoor heb ik jaren een abonnement via KPN gehad.
Regelmatig komt het voor dat ik een oproep heb gemist, terwijl ik mijn telefoon altijd dicht bij mij heb (broekzak, binnenzak etc.)
Daarnaast komt het geregeld voor dat als ik wil bellen, dat ik geen enkel streepje bereik heb. Na ca. 30 seconden kan ik zomaar weer vol bereik hebben.
Ik heb een HTC Desire HD. Graag zou ik willen weten hoe ik e.e.a. kan verbeteren.

Met vriendelijke groet,
Jasper Horst
icon

Beste antwoord door Natascha 23 July 2012, 10:14

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +6
Beste Jasper Horst,

Ervaar je dit probleem op Ă©Ă©n locatie of ervaar je dit op meerdere locaties? Wanner je dit probleem op Ă©Ă©n locatie ervaart dan ontvang ik graag via een persoonlijk bericht om welke postcode het gaat. Wanneer ik de postcode heb ontvangen kan ik een postcode check voor je laten doen.

Wanneer je dit probleem op meerdere locaties ervaart dan kunnen we het netwerk gaan uitsluiten. Ik wil je dan vragen om je simkaart in een ander simlock vrij toestel te plaatsen. Daarnaast wil ik je vragen om te kijken of je de problemen ervaart wanneer je het netwerk handmatig op GMS (2G netwerk) hebt vast gezet of wanneer je het netwerk handmatig hebt vastgezet op UMTS (3G netwerk).
Badge
Dag Natascha,
dankjewel voor je reactie. Deze problemen ervaar ik in Enschede. Ik heb afgelopen week de netwerkinstellingen gewijzigd.
Bij mijn telefoon (HTC Desire HD) heet dat "netwerkmodus".
Hier heb je drie mogelijkheden. Te weten: 1. alleen wcdma, 2. alleen gsm, 3. gsm/wcdma automatisch.

De instellingen stonden op optie 3. Deze heb ik gewijzigd in 2. (alleen gsm). Problemen lijken hiermee vooralsnog over te zijn maar heb nu wel te maken met zeer trage internetverbinding.

graag je reactie.

Groeten, Jasper
Badge +6
Beste Jasper Horst,

Het klopt dat wanneer je wilt internetten en je netwerkmodus staat op 2G dat het dan langzamer is.
Kan je proberen je netwerkmodus op wcdma te zetten en dan te kijken wat er gebeurd. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.
Hetzelfde verhaal bij mij. is dit niet gewoon een software fout? mijn telefoon was niks mis mee dus waarom zou ik mijn simkaart in een andere mobiel stoppen. simyo slecht tot gewoon niet bereikbaar. Help
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum jessevan,

Of dit een software fout betreft kan je het best aan de toestel/softwarefabrikant vragen omdat zij de technische kennis hebben als het op de software aankomt.
De reden dat je jouw simkaart in een andere telefoon stopt is om te controleren of het probleem toestelgebonden is.
Telefoon is in orde! Simkaart kan gewoon niet goed communiceren met netwerk. Hoe gaat dit probleem opgelost worden? Ik moet bereikbaar zijn voor mijn bedrijf.

Jesse
Reputatie 2
Badge +1
Hey jessevan,

Zou je mij kunnen vertellen wat jouw bevindingen zijn geweest toen je jouw simkaart in een ander toestel hebt getest?
Ik heb een Iphone 3GS en zit al enige jaren bij Simyo. Tot voor kort was dit prepaid, maar dit is inmiddels omgezet naar een abonnement.
Al die tijd heb ik problemen gehad om thuis bereikbaar te zijn. Met een beetje geluk heb ik 1 of 2 streepjes, maar vaak staat er dat ik "geen service" heb - en daarmee totaal onbereikbaar ben.
Wanneer ik in die tijd gebeld word, krijg ik vaak pas na een uur of 4 een berichtje dat ik een gemiste oproep heb.

Is er iets wat ik (of Simyo/KPN) kan doen om dit te verbeteren?
 
Alvast bedankt voor alle hulp.

Nicky
Reputatie 2
Badge +1
Hey improv,

Ik heb jouw aansluiting opnieuw op het netwerk gezet. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Hi Wayne,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het (na het toestel opnieuw te hebben opgestart) bekeken. Volgens mij is het bereik nu ietsjes beter (1 a 2 streepjes tot nu toe) maar nog steeds wat karig in mijn huis. Is er misschien iets wat ik ook nog zelf kan doen om iets beter bereikbaar te zijn?
Badge +6
Hoi Improv,

Het bereik binnenshuis kan minder zijn door een aantal factoren.
Bijvoorbeeld betonnen muren, dubbele isolatie of dubbele beglazing. Hier heeft Simyo geen invloed op.

Reageer