.

Beantwoord

Slecht bereik sinds een paar weken!

  • 27 December 2012
  • 19 reacties
  • 803 Bekeken

Badge
Beste Simyo, Mods,

sinds een 2tal weken is het bereik (indoor) zeer slecht geworden.

Bij het ingaan van het contact bij Simyo was er geen probleem, het enige wat er bij mij is veranderd is dat ik ben overgestapt van een Iphone4 naar een Iphone5. Ik had gehoopt dat tijdens deze wisseling het probleem ook weg was, maar helaas!

De telefoon heb ik al meerdere keren aan/uit gezet. Ik kan jullie vertellen dat het best lastig is om, als je thuis werkt, continu naar buiten te moeten lopen om een telefoontje aan te nemen (telefoon gaat netjes af, maar zodra ik binnen opneem is er vaak een dropcall of het ouderwetse: halloooo , hoor je me nu wel? en nu dan?). Signaalsterkte is trouwens prima als ik binnen ben!

Ik weet dat KPN op dit moment druk bezig is met haar netwerk (LTE rollout) maar ik zit niet in het gebied waar dat op dit moment is.
Gebied waar ik me bevind is 7741RM.

Kunnen jullie even nakijken of er iets is veranderd in dit gebied en of er meer klachten zijn?
Op zicht moet de indoor dekking prima zijn hier aangezien er op hemelsbreed +/- 300mtr een mast van KPN staat met daarin 3G, 2G & DCS.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
MRF NL
icon

Beste antwoord door Natascha 3 January 2013, 14:40

Bekijk originele reactie

19 reacties

Badge
Iemand?

Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng .............
Reputatie 4
Badge +8
Nog geen reactie MRF NL?
Jammer want zoals u aangeeft met zo'n KPN mast op 300mtr zou het bereik toch prima moeten zijn.
Badge
Nog geen reactie MRF NL?
Jammer want zoals u aangeeft met zo'n KPN mast op 300mtr zou het bereik toch prima moeten zijn.


Nee helaas nog steeds niks! Ik ben bang dat KPN met de tilt instelling heeft zitten spelen van de antenne.
Ach ja, de mods zullen wel aan hun wijntje of biertje zitten. Ik wacht morgen nog wel even af en anders zal het wel volgend jaar worden.

Gr MRF NL.
Reputatie 4
Badge +8
MRF NL,
ik ben er ook bang voor.
Maar ik wens u en uw dierbaren alvast een heel gezond en gelukkig 2013 toe met een goed bereik!!!!
Badge
Hahaha een goed bereik ja!

En u ook alvast een goed uiteinde en een geweldig 2013!!
Reputatie 7
Badge +9
U lijkt me iemand die verstand van zaken heeft. 
Badge
U lijkt me iemand die verstand van zaken heeft. 


tja...... wat zal ik daar nu op zeggen, zonder dat ik overkom als een uitslover 

Ik draai al een jaartje of 13 mee in de mobiele telefonie en dan voornamelijk voor T-mobile, Vodafone en KPN.
Reputatie 7
Badge +9
dan voornamelijk voor T-mobile, Vodafone

Ah, de concurrentie dus. Laat ze het maar niet horen hier.:p;)

Laten we verder maar aannemen dat het slechtere bereik wss te maken heeft met zendmastgefröbel.
De mods kunnen idd aangeven of er iets aan de hand is in uw gebied.

We zullen het horen. 
Badge
hmm! nog steeds niks.
Reputatie 4
Badge +8
Dat is een slechte zaak, ik begin bijna te geloven dat we voor dubbeltje op de zesde rang zitten......
Maar ik blijf positief, nu nog uw probleem opgelost zien te krijgen.
Badge +6
Beste Simyo, Mods,

sinds een 2tal weken is het bereik (indoor) zeer slecht geworden.

Bij het ingaan van het contact bij Simyo was er geen probleem, het enige wat er bij mij is veranderd is dat ik ben overgestapt van een Iphone4 naar een Iphone5. Ik had gehoopt dat tijdens deze wisseling het probleem ook weg was, maar helaas!

De telefoon heb ik al meerdere keren aan/uit gezet. Ik kan jullie vertellen dat het best lastig is om, als je thuis werkt, continu naar buiten te moeten lopen om een telefoontje aan te nemen (telefoon gaat netjes af, maar zodra ik binnen opneem is er vaak een dropcall of het ouderwetse: halloooo , hoor je me nu wel? en nu dan?). Signaalsterkte is trouwens prima als ik binnen ben!

Ik weet dat KPN op dit moment druk bezig is met haar netwerk (LTE rollout) maar ik zit niet in het gebied waar dat op dit moment is.
Gebied waar ik me bevind is 7741RM.

Kunnen jullie even nakijken of er iets is veranderd in dit gebied en of er meer klachten zijn?
Op zicht moet de indoor dekking prima zijn hier aangezien er op hemelsbreed +/- 300mtr een mast van KPN staat met daarin 3G, 2G & DCS.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
MRF NL


Hoi MRF NL,

Ik heb een postcode check voor je laten doen. Op je postcode zijn er momenteel geen storingen of werkzaamheden gemeld op de mast. Er is 1 mast waar die je toestel dekking geeft. Heb je dit probleem alleen op 2G of op 3G.
hoi allemaal kan iemand my vertellen hoe ik rekening kan betalen voor 12januarie staat geen rekeningnr nix by alleen kontraktnr lekker dan grootjes jo
Badge
Beste Simyo, Mods,

sinds een 2tal weken is het bereik (indoor) zeer slecht geworden.

Bij het ingaan van het contact bij Simyo was er geen probleem, het enige wat er bij mij is veranderd is dat ik ben overgestapt van een Iphone4 naar een Iphone5. Ik had gehoopt dat tijdens deze wisseling het probleem ook weg was, maar helaas!

De telefoon heb ik al meerdere keren aan/uit gezet. Ik kan jullie vertellen dat het best lastig is om, als je thuis werkt, continu naar buiten te moeten lopen om een telefoontje aan te nemen (telefoon gaat netjes af, maar zodra ik binnen opneem is er vaak een dropcall of het ouderwetse: halloooo , hoor je me nu wel? en nu dan?). Signaalsterkte is trouwens prima als ik binnen ben!

Ik weet dat KPN op dit moment druk bezig is met haar netwerk (LTE rollout) maar ik zit niet in het gebied waar dat op dit moment is.
Gebied waar ik me bevind is 7741RM.

Kunnen jullie even nakijken of er iets is veranderd in dit gebied en of er meer klachten zijn?
Op zicht moet de indoor dekking prima zijn hier aangezien er op hemelsbreed +/- 300mtr een mast van KPN staat met daarin 3G, 2G & DCS.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
MRF NL


Hoi MRF NL,

Ik heb een postcode check voor je laten doen. Op je postcode zijn er momenteel geen storingen of werkzaamheden gemeld op de mast. Er is 1 mast waar die je toestel dekking geeft. Heb je dit probleem alleen op 2G of op 3G.


Hoi Natascha,

bedankt voor de postcode check!

als ik de WiFi niet aan hebt staan is er gewoon 3G dekking (zover dat binnen dekkend kan zijn).

Ik heb meer het idee dat KPN iets heeft gedaan aan de instelling van de antennes zeker omdat het een aantal weken geleden totaal geen probleem was.

Dus even terug te komen op je vraag: zover ik het kan bepalen is dit probleem alleen op het 2G (spraak) en niet op 3G (data).

Groeten MRF NL
Badge
hoi allemaal kan iemand my vertellen hoe ik rekening kan betalen voor 12januarie staat geen rekeningnr nix by alleen kontraktnr lekker dan grootjes jo


Hallo jootje1969,

Dit staat in de factuur die je krijg van Simyo:

Toelichting
Onder "Verbruikskosten" vind je de buiten bundel kosten van de afgelopen maand. Een compleet overzicht van de
gemaakte kosten vind je terug op je specificatie.
Op je factuur worden de abonnementskosten altijd één maand vooruit berekend. Eventuele verbruikskosten worden
achteraf verrekend op de volgende factuur.
Je bundel begint op de eerste dag van elke maand en loopt tot de laatste dag van elke maand.
Handmatig overboeken is niet nodig. Indien je dat toch wilt, graag op rekeningnummer 1215 03 038 t.n.v. Buckaroo Online
Payments Service o.v.v. Simyo en het factuurnummer.
Heb je een vraag over je factuur? Kijk op simyo.nl/factuurvragen voor antwoorden op veelgestelde vragen.

Even ter info: ik ben geen Moderator en ook niet verantwoordelijk voor e.v.t. fouten in bovenstaande tekst!!

Groeten MRF NL
Badge
Beste Simyo, Mods,

sinds een 2tal weken is het bereik (indoor) zeer slecht geworden.

Bij het ingaan van het contact bij Simyo was er geen probleem, het enige wat er bij mij is veranderd is dat ik ben overgestapt van een Iphone4 naar een Iphone5. Ik had gehoopt dat tijdens deze wisseling het probleem ook weg was, maar helaas!

De telefoon heb ik al meerdere keren aan/uit gezet. Ik kan jullie vertellen dat het best lastig is om, als je thuis werkt, continu naar buiten te moeten lopen om een telefoontje aan te nemen (telefoon gaat netjes af, maar zodra ik binnen opneem is er vaak een dropcall of het ouderwetse: halloooo , hoor je me nu wel? en nu dan?). Signaalsterkte is trouwens prima als ik binnen ben!

Ik weet dat KPN op dit moment druk bezig is met haar netwerk (LTE rollout) maar ik zit niet in het gebied waar dat op dit moment is.
Gebied waar ik me bevind is 7741RM.

Kunnen jullie even nakijken of er iets is veranderd in dit gebied en of er meer klachten zijn?
Op zicht moet de indoor dekking prima zijn hier aangezien er op hemelsbreed +/- 300mtr een mast van KPN staat met daarin 3G, 2G & DCS.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
MRF NL


Hoi MRF NL,

Ik heb een postcode check voor je laten doen. Op je postcode zijn er momenteel geen storingen of werkzaamheden gemeld op de mast. Er is 1 mast waar die je toestel dekking geeft. Heb je dit probleem alleen op 2G of op 3G.


Hoi Natascha,

bedankt voor de postcode check!

als ik de WiFi niet aan hebt staan is er gewoon 3G dekking (zover dat binnen dekkend kan zijn).

Ik heb meer het idee dat KPN iets heeft gedaan aan de instelling van de antennes zeker omdat het een aantal weken geleden totaal geen probleem was.

Dus even terug te komen op je vraag: zover ik het kan bepalen is dit probleem alleen op het 2G (spraak) en niet op 3G (data).

Groeten MRF NL


Hoi Natascha,

Heb je nog iets kunnen achterhalen voor mij?

Ik ben trouwens benieuwd of jullie erachter kunnen komen, of dit probleem + de problemen van meerdere klanten, kan liggen dat KPN haar netwerk aan het upgraden is.

Ik heb namelijk begrepen dat ook de BSC's van KPN opnieuw ingericht gaan worden, kan het niet zo zijn dat daardoor dan de capaciteit van het netwerk achteruit gaat op meerde plaatsen in nederland?

Groeten MRF NL
Reputatie 5
Badge +10
hoi allemaal kan iemand my vertellen hoe ik rekening kan betalen voor 12januarie staat geen rekeningnr nix by alleen kontraktnr lekker dan grootjes jo

Hoi jootje1969,

Je vraag past beter in dit forum. Kort antwoord op je vraag. Als het bedrag niet automatisch is afgeschreven, kun je de factuur betalen via de betaal link die je per email ontvangt.

Hoi Natascha,

Heb je nog iets kunnen achterhalen voor mij?

Ik ben trouwens benieuwd of jullie erachter kunnen komen, of dit probleem + de problemen van meerdere klanten, kan liggen dat KPN haar netwerk aan het upgraden is.

Ik heb namelijk begrepen dat ook de BSC's van KPN opnieuw ingericht gaan worden, kan het niet zo zijn dat daardoor dan de capaciteit van het netwerk achteruit gaat op meerde plaatsen in nederland?

Groeten MRF NL


Hoi MRF NL,

Ik heb voor de zekerheid ook een postcodecheck laten doen. Dekking voor zowel UMTS als GSM zou goed moeten zijn. Netwerktechnisch zijn er geen complicaties te ontdekken.

Heb je al geprobeerd om de netwerkmodus te wijzigen? Daarmee bedoel ik dus switchen naar UMTS en GSM en geen switch met 3G. Ook ben ik benieuwd vanaf wanneer je er precies last van hebt? Hoewel ik begrijp dat je nu een nano simkaart hebt, wil ik je toch vragen of het voor jou mogelijk is om een ander toestel te proberen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

De postcodecheck was al gedaan door je collega 🙂. Maar toch bedankt!

Mijn netwerk staat 9 van de 10 keer gewoon op 2G en 3G. Ik heb geprobeerd het een tijdje zonder 3G te doen maar helaas geen geluk. Ook heb ik mijn WiFi verbinding thuis uit gehad om te kijken of het beter ging met het 3G netwerk erbij maar, ook dat heeft niet geholpen.

Ik heb inderdaad een Nano simcard aangevraagd maar die is nog niet geactiveerd, ik heb namelijk mijn oude microcard laten knippen. Het uitproberen met een andere telefoon heeft geen zin (zie ook mijn eerste post). Voordat ik overstapte naar de iPhone5 had ik een iPhone4 en daar zijn de problemen mee gestart. Ik hoopte juist dat het misschien over was.

Note: In het begin was de verbinding perfect, zowel indoor als outdoor.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MRF NL,

Het is lastig om de vinger op de zere plek te leggen, want netwerktechnisch komen we geen complicaties tegen. Vanuit Simyo kan ik helaas geen helpende hand meer bieden. Je zou eigenlijk een keer een andere telefoon en dan geen iPhone moeten proberen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi MRF NL,

Het is lastig om de vinger op de zere plek te leggen, want netwerktechnisch komen we geen complicaties tegen. Vanuit Simyo kan ik helaas geen helpende hand meer bieden. Je zou eigenlijk een keer een andere telefoon en dan geen iPhone moeten proberen.

Groetjes,

Alex


Hallo Alex,

ik blijf van mening dat het niet aan de telefoon ligt maar aan KPN. Ik denk dat KPN met haar instellingen heeft zitten spelen van het opstelpunt.

Ik zal even proberen of ik misschien intern kan zoeken of er iets software matig is veranderd.....
Jij weet niet toevallig het sitenummer van de locatie??

Groeten MRF NL

Reageer