ik heb sinds weken erg slechte bereik en netwerk valt soms helemaal weg, vooral tijdens het bellen valt het vaak uit. Â vooral in groningen. wat is de reden hiervan? Â telefoon ligt het niet aan.Â
Bladzijde 1 / 1
Als je de postcode even plaatst kan een moderator maandag even kijken er kunnen werkzaamheden zijn in jouw gebied
waardoor het bereik een stuk minder is ik kan dat niet zien maar een moderator wel
waardoor het bereik een stuk minder is ik kan dat niet zien maar een moderator wel
Hoi Mer,
Ik had je vraag hier al gevonden. Zoals erickiel al aangeeft, heb ik iets meer informatie nodig. Wat precies dat vraag ik je daar.
Kun je voor de overzichtelijkheid van het forum je vraag voortaan op 1 plek stellen :)
Groetjes,
Charlene
ik zeg toch groningen? postcode 9743tp
Hoi Mer,
Groningen is een grote stad om te kunnen controleren waarom jij slecht bereik ervaart hebben wij een postcode nodig.
Aan de hand van een postcode kunnen wij een postcode check doen. Op basis van een plaatsnaam kunnen wij dit niet doen.
Hopelijk begrijp je dit.
ik heb het niet alleen in goningen , maar in heel nederland, ik reis bijna dagelijks naar anders tedene en opvallend is dat overal mijn bereik de laatste periode erg slecht is . ik moet heel vaak wachten tot er weer netwerk is, dus netwerk is vaak ook weg. niet alleen ik trouwens, een vriend van mij heeft ook simyo en die woont in alkmaar en is vaak in overijsel, dus reist ook vaak, hij heeft ook heel slecht bereik. Â dus het ligt aan simyo. wat is het probleem ? ik overweeg over te stappen naar een nader provider want ik kan niet meer goed bellen !
Hoi Mer,
Je ervaart het probleem op meerdere locaties in het land dan kunnen wij het netwerk al uitsluiten. Door het land door staan er verschillende masten en het kan niet zo zijn dat klanten op meerdere locaties last hebben van slecht bereik. Wanneer dit het geval zou zijn dan zouden er meerdere mensen zijn die dit probleem moeten hebben. Ik raad je aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen om te kijken of dit het probleem verhelpt. Ik verneem graag je bevindingen.
nou ik lees genoeg op deze forum dat er heeel veel mensen klagen van de slechte netwerk van simyo, heel slechte verbinding/bereik is het meeste gesproken onderwerp op dit forum. en het ligt niet aan mijn toestel, anders hebben deze mensen op dit forum die ook net als mij klagen over de slechte bereik, allemaal problemen met hun toestel, dit is uiteraard niet zo !
en zoals ik zeg ben ik vaak in meerdere steden in nl en overal heb ik er last van. simyo heeft gewoon een zeer slechte netwerk/bereik en dit hoeven jullie niet goed te praten door steeds te zeggen dat we een andere toestel moeten proberen en dus aan de toestel ligt.Â
maar ja, als er geen oplossingen zijn, dan maar over stappen naar een andere provider en duidelijk maken aan anderen wat voor provider simyo is.Â
en zoals ik zeg ben ik vaak in meerdere steden in nl en overal heb ik er last van. simyo heeft gewoon een zeer slechte netwerk/bereik en dit hoeven jullie niet goed te praten door steeds te zeggen dat we een andere toestel moeten proberen en dus aan de toestel ligt.Â
maar ja, als er geen oplossingen zijn, dan maar over stappen naar een andere provider en duidelijk maken aan anderen wat voor provider simyo is.Â
Ik ben geen netwerkspecialist maar ik vind het vreemd dat als providers van hetzelfde netwerk gebruik maken er zo'n groot verschil in bereikbaarheid zou zijn.
en zoals ik zeg ben ik vaak in meerdere steden in nl en overal heb ik er last van. simyo heeft gewoon een zeer slechte netwerk/bereik en dit hoeven jullie niet goed te praten door steeds te zeggen dat we een andere toestel moeten proberen en dus aan de toestel ligt.Â
maar ja, als er geen oplossingen zijn, dan maar over stappen naar een andere provider en duidelijk maken aan anderen wat voor provider simyo is.Â
Hoi mer,
Op een forum gaan mensen berichtjes plaatsen wanneer ze ergens vragen over hebben. Met een goede verbinding heb je natuurlijk niet echt behoefte om daarover te gaan posten. Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN, één van de betrouwbaarste van Nederland. Maar zoals ik je al in een ander topic vertelde, kan geen enkele provider garanderen dat je altijd perfect kunt bellen. Dat is wel ons doel en daar doen wij ons best voor.
Of je goed bereik hebt, heeft met verschillende factoren te maken.
Onder andere; Het type mobiele apparaat dat je gebruikt, de kwaliteit van de antenne, de drukte op het netwerk, de afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast, obstakels, zoals muren en gebouwen, tussen je toestel en de zendmast.
Wanneer je op 1 plek last hebt, dan kan het aan een mast liggen. Heb je het overal, dan zouden alle masten slecht moeten functioneren wil het aan het netwerk liggen. En dan zouden al onze klanten die klachten ervaren, net zoals de klanten van Hi, Telfort, KPN, die allemaal op hetzelfde netwerk zitten.
Dit niet om je klacht niet serieus te nemen, we willen er alles aan doen om te zorgen dat jij hier geen last meer van hebt. Maar we moeten op de goede plek zoeken. Als het niet aan ons hele netwerk ligt, is het waarschijnlijk ook veel makkelijker om de oplossing te bereiken.
Heb je je simkaart inmiddels al in een ander toestel kunnen proberen? Met de informatie die je daaruit verkrijgt kunnen we je weer verder helpen.
Groetjes,
Charlene
Ik denk dat merde oplossing al heeft gevonden gezien zijn of haar afwezigheid.
Hoi Koorelle2,
Laten we hopen dat Mer nog terug komt en laat weten of het probleem is oplost.
sinds ik een andere telefoon heb, merk ik dat het bereik beter is nu. hopen dat het zo blijft.
Hoi mer,
Ik heb hier een reactie gegeven.
Groetjes, Charlene
Ook ik wil me even aansluiten bij het ontvangst de laatste weken. Ook hier, postcode 9601 AZ, is het ontvangst verslechterd.
Bij het spelen van b.v Candy Crush erg vervelend omdat regelmatig de voorkeur naar het zoeken van het netwerk gaat.
Nog even preciezer de locatie: 9601az10...
Bij het spelen van b.v Candy Crush erg vervelend omdat regelmatig de voorkeur naar het zoeken van het netwerk gaat.
Nog even preciezer de locatie: 9601az10...
Ook hier, 9601 AZ 10, is het ontvangst sinds enkele weken verslechterd. Erg vervelend als je Candy Crush speelt. De voorkeur gaat dan steeds naar het zoeken naar het netwerk....
Hoi imbos002,
Wat vervelend dat je problemen hebt met het bereik.
Ik heb even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten voor je, zij geven aan dat er afgelopen tijd niets is veranderd qua bereik, maar dat het al wel altijd zo is geweest dat het bereik het beste is in de buurt van het raam, ervaar je dat zelf ook?
Ook zou ik je willen aanraden om 'ns te kijken of het probleem blijft bestaan, wanneer je de simkaart in een andere telefoon plaatst, dit om na te gaan of het aan het netwerk ligt, of misschien aan je telefoon..
Ik hoor het graag van je! 🙂
Wat vervelend dat je problemen hebt met het bereik.
Ik heb even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten voor je, zij geven aan dat er afgelopen tijd niets is veranderd qua bereik, maar dat het al wel altijd zo is geweest dat het bereik het beste is in de buurt van het raam, ervaar je dat zelf ook?
Ook zou ik je willen aanraden om 'ns te kijken of het probleem blijft bestaan, wanneer je de simkaart in een andere telefoon plaatst, dit om na te gaan of het aan het netwerk ligt, of misschien aan je telefoon..
Ik hoor het graag van je! 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.