Skip to main content
antwoord

Slecht bereik met bellen, wat kan ik doen?

  • April 22, 2025
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

Al een tijdje merk ik dat mijn telefoonverbinding (dus het traditionele bellen via de mobiele telefoon) van matige kwaliteit is en regelmatig even wegvalt. Dit is zowel thuis (binnen als buiten) in Apeldoorn als onderweg. Het aantal streepjes van het telefoonsignaal is veelal niet meer dan 1 of 2. Is hiervoor een verklaring en is er wat aan te doen? Ik maak gebruik van een iPhone 13 met gewone simkaart.

 

Erik

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Apd80,

Bedankt voor je bericht Wat vervelend om te horen dat je last hebt van een matige verbinding tijdens het bellen, zowel thuis als onderweg. Om te achterhalen waar het probleem precies zit, kun je het volgende proberen:

  1. Controleer of het probleem zich op specifieke locaties voordoet, of dat het overal gebeurt.
  2. Zet je toestel eens helemaal uit en daarna weer aan. Soms helpt dat om de verbinding te herstellen.
  3. Voer een kruistest uit: plaats je simkaart in een ander toestel en/of test een andere simkaart in jouw iPhone 13, zo kun je bepalen of het probleem aan de simkaart of het toestel ligt.
  4. Controleer of je toestel up to date is en of alle netwerkinstellingen goed staan, dat kan via [deze] pagina.

Als je na deze stappen nog steeds problemen ervaart kun je het beste een e-mail sturen naar onze klantenservice (klantenservice@simyo.nl). Zij kunnen dan een netwerkklachtformulier opsturen dan onderzoeken we het verder voor je.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Seren

1 reactie

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • April 24, 2025

Hoi ​@Apd80,

Bedankt voor je bericht Wat vervelend om te horen dat je last hebt van een matige verbinding tijdens het bellen, zowel thuis als onderweg. Om te achterhalen waar het probleem precies zit, kun je het volgende proberen:

  1. Controleer of het probleem zich op specifieke locaties voordoet, of dat het overal gebeurt.
  2. Zet je toestel eens helemaal uit en daarna weer aan. Soms helpt dat om de verbinding te herstellen.
  3. Voer een kruistest uit: plaats je simkaart in een ander toestel en/of test een andere simkaart in jouw iPhone 13, zo kun je bepalen of het probleem aan de simkaart of het toestel ligt.
  4. Controleer of je toestel up to date is en of alle netwerkinstellingen goed staan, dat kan via [deze] pagina.

Als je na deze stappen nog steeds problemen ervaart kun je het beste een e-mail sturen naar onze klantenservice (klantenservice@simyo.nl). Zij kunnen dan een netwerkklachtformulier opsturen dan onderzoeken we het verder voor je.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Seren