.

Beantwoord

Sinds nieuw abo geen gratis SMS'jes van de ING bank meer voor internet bankieren

  • 3 January 2013
  • 4 reacties
  • 561 Bekeken

Hoi,

Sinds November 2012 van prepaid naar een abo gegaan met internet.

Echter ontvang ik sindsdien geen verificatie SMS'jes meer van de ING bank voor online bankieren. Met de bank wat testjes gedaan en daar klopt alles, maar ze gaven aan de provider de SMS'je misschien blokeerd omdat ze gratis zijn (spam). Kan dit verholpen worden?

Ik heb een Nokia Lumia 800 en het ingestelde sms-centrum nummer is +31653131313.

Groet,
Stefan
icon

Beste antwoord door Esma 10 January 2013, 18:31

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb een vergelijkbare ervaring. Sinds een paar maanden komen de SMSjes van de ING niet meer aan, terwijl ik niet van provider ben veranderd (Orange UK), nog steeds hetzelfde abonnement heb en ook mijn mobiel en SIM kaart niet zijn veranderd. Heb ettelijke keren met een aantal vriendelijke mensen van de ING klantenservice gesproken die bij hoog en bij laag ontkennen dat er iets bij hun is veranderd. Zelfde verhaal bij Orange. Toch vermoed ik dat ofwel ING ineens anonieme SMSsen is gaan versturen die Orange weigert te accepteren, of dat de SMSsen van ING altijd anoniem waren en dat Orange plotseling besloot om die niet langer door te geven. We zullen er waarschijnlijk nooit achterkomen wat de oorzaak is, maar gelukkig werkt de terugbel knop op de ING website wel, dus ik krijg op die manier toch de TAN code te horen.
Dank je voor je reactie Scotsman. Ja gelukkig heb je nog de gesproken code methode. Dat werkte eerst ook niet bij mij, er werd telkens opgehangen. ING gebeld en die zeiden dat je wel even wat moet zeggen anders hangt de computer weer op. :)

Maar de vraag blijft voor Simyo: wat gebeurd er bij jullie waardoor dit soort berichten in het systeem blijven hangen? En hoe gaan we het verhelpen.

Groet,
Stefan
Ik heb sinds november ook een abonnement bij Simyo en internetbankier via de ING. Alle smsjes tot nu toe aangekomen. Waarschijnlijk geheel ten overvloede, maar je hebt het telefoonnummer wel aangepast in de gegevens van Mijn ING?
Badge +1
Hoi Stefan,

Welkom op het forum!

Sms'jes van de ING worden niet geblokkeerd. Is het mogelijk om je telefoonnummer opnieuw te activeren via mijn.ing.nl?

Reageer