.

Beantwoord

Sinds mijn vakantie ben ik slecht te verstaan als ik bel, hoe kan dit?

  • 5 June 2018
  • 7 reacties
  • 2542 Bekeken

Hallo,

Ik ben anderhalve week geleden teruggekeerd van een vakantie in Griekenland. Sindsdien ben ik slecht verstaanbaar voor mensen aan de andere kant van de lijn (op meerdere plekken). Ik kan de ander wel goed verstaan. Ik heb een Huawei P10 lite. Deze is niet gevallen of zo dus kan mij niet voorstellen dat er plotseling iets defect is aan mijn telefoon. Ik heb mijn telefoon al eens uit- en aangezet maar dat heeft niet geholpen.Verder lijkt alles goed te functioneren (internet etc). Zelf vraag ik mij dus af of het te maken heeft met mijn vakantie in Griekenland maar mogelijk is er heel iets anders aan de hand.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet

Marco
icon

Beste antwoord door Renoster 5 June 2018, 19:50

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Goedenavond MarcoA

Het verhaal wat je verteld lijkt verdacht veel op een defecte microfoon. Wacht de moderator morgen even af, die kan je er waarschijnlijk wat meer over vertellen. Is het dan toch een defecte microfoon, dan zul je contact moeten opnemen met de fabrikant.

Vriendelijke groet R.
Een kleine aanvulling op Renoster...

Goejenavond Marco - @MarcoA

Wanneer je bijvoorbeeld iemand belt via WhatsApp, wordt dan hetzelfde probleem ervaren?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Marco,

Welkom op het Forum!

Ah, vreemd dat je slecht verstaanbaar bent sinds je vakantie! Zoals Renoster het al aangeeft, lijkt het erop dat je microfoon defect is. Als je slecht verstaanbaar bent maar je kan de ander wel goed verstaan, kan het probleem aan je microfoon liggen. Op het netwerk staan alle instellingen goed. Dat is mooi!

Ervaar je dit probleem ook als je op je wifi via Whatsapp belt? Je belt dan via je wifi verbinding en niet met het mobiele netwerk. Als je dan ook slecht verstaanbaar bent, ligt het probleem aan je toestel.
Ik raad je voor de zekerheid aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en een werkend simkaart in jouw toestel. Zo kun je erachter komen of het probleem wel of niet aan je microfoon ligt. Ligt het probleem aan je toestel, dan kun je het beste contact opnemen met de fabrikant. Ligt het probleem niet aan je toestel, laat het ons weten! We gaan dan op onderzoek uit.

@Renoster @Friesian Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Ashweeta
Hallo Friesian, Renoster en Ashweeta,

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb via Whatsapp gebeld en daar wordt hetzelfde probleem ervaren.
Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ik een geluidsopname maak ik geen problemen ervaar. De opname is helder en zonder onderbrekingen. Ik zou denken dat deze opname verloopt via dezelfde microfoon en het dus ook te merken zou zijn.
Ik heb nog geen mogelijkheid gehad mijn simkaart in een ander toestel te gebruiken cq een werkende simkaart in mijn toestel.

Maar jullie inschatting is dus dat het in ieder geval aan het toestel ligt ......dat betekent mijn toestel een paar weken kwijt 😞......

Nogmaals dank.

Met vriendelijke groet


Marco
Reputatie 4
Badge +7
Hallo MarcoA

Graag gedaan. Zou je ons aub ook nog even willen laten weten hoe het afgelopen is met je telefoon na reparatie? We zijn erg benieuwd. Sterkte ermee.

Gr. Renoster.
Reputatie 7
Badge +9
De hedendaagse smartphones hebben meerdere microfoons. Bij het bellen wordt meestal 1 microfoon gebruikt voor opnemen van jou en de rest om omgevingsgeluiden te onderdrukken. Bij geluidsopname worden de microfoons allemaal gebruikt om op te nemen zonder onderdrukking van omgevingsgeluiden.

Waarschijnlijk gaat bellen over je mobiel met speaker aan ook goed.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi MarcoA,

Zeker balen dat je je telefoon dan een paar dagen kwijt bent voor reparatie. Misschien kun je via de leverancier een leentoestel gebruiken? Het belangrijkste is in ieder geval dat het straks weer werkt! 🙂

Wat Renoster zegt is een goed punt! Houd je ons op de hoogte van de situatie? 🙂

@ Groentjuh, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els

Reageer