.

Beantwoord

Simyo op KPN netwerk?

  • 3 August 2013
  • 6 reacties
  • 1261 Bekeken

Simyo claimt dat ze gebruik maken van het KPN netwerk en beweert daarmee een uitstekend bereik.
Afgelopen week op vakantie, in eigen land notabene en al die tijd géén telefonie of internet bereik gehad.
Navraag gedaan welke netwerken in die plaats wel bereik hadden. Antwoord: KPN en Vodafone.

In hoeverre klopt het dus dat Simyo gebruik maakt van het KPN Netwerk. Zijn het wellicht een paar masten?
icon

Beste antwoord door Charlene 5 August 2013, 15:02

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +1
Ze maken gebruik van knp netwerk en dus alle masten
er zijn plekken in Nederland waar je totaal geen bereik hebt
ook niet bij andere aanbieders die op KPN zitten
als je duidelijkheid wil hebben zet de postcode hier neer kan een
moderator maandag even kijken
Ik heb precies hetzelfde, grootste deel van de tijd geen internet. In Eindhoven, of ruimer, Brabant. Hoe kan dat nou?
Reputatie 3
Badge +9
Inderdaad even je postcode vermelden, wellicht dat er een storing is (was).
Badge +8
Simyo claimt dat ze gebruik maken van het KPN netwerk en beweert daarmee een uitstekend bereik.
Afgelopen week op vakantie, in eigen land notabene en al die tijd géén telefonie of internet bereik gehad.
Navraag gedaan welke netwerken in die plaats wel bereik hadden. Antwoord: KPN en Vodafone.

In hoeverre klopt het dus dat Simyo gebruik maakt van het KPN Netwerk. Zijn het wellicht een paar masten?
Ze maken gebruik van knp netwerk en dus alle masten
er zijn plekken in Nederland waar je totaal geen bereik hebt
ook niet bij andere aanbieders die op KPN zitten
als je duidelijkheid wil hebben zet de postcode hier neer kan een
moderator maandag even kijken
Ik heb precies hetzelfde, grootste deel van de tijd geen internet. In Eindhoven, of ruimer, Brabant. Hoe kan dat nou?Inderdaad even je postcode vermelden, wellicht dat er een storing is (was).

Hoi Catootje60, en Nimah10,

Of je goed bereik hebt, kan aan veel verschillende dingen liggen. Wat je zelf al kunt doen is je simkaart in een ander toestel proberen, daarmee komen we al een heleboel te weten. Ook is het handig als jullie inderdaad jullie volledige postcode (of die van het vakantie-adres) hier kunnen neerzetten. Dan kunnen we bekijken of er werkzaamheden zijn. Wij maken gebruik van het netwerk van KPN. Precies dezelfde masten dus. Als KPN wel kan bellen, dan moet jij dat ook kunnen. :)

Ik hoor van jullie,

Groetjes,
Charlene
Heb al jaren nu KPN en Apple iPhone en het bereik (Centrum Den Haag / 2517RW) is gewoon om te huilen binnen. Moet al mn gesprekken buiten voeren want er zit enorm veel ruis en storingen op de lijn.

Toch maar eens een pre-paid kaartje vodafone of tmobile halen om te testen.
Badge +8
Heb al jaren nu KPN en Apple iPhone en het bereik (Centrum Den Haag / 2517RW) is gewoon om te huilen binnen. Moet al mn gesprekken buiten voeren want er zit enorm veel ruis en storingen op de lijn.

Toch maar eens een pre-paid kaartje vodafone of tmobile halen om te testen.


Hoi RDuijvenbode,

Dat klinkt niet fijn, ruis en storingen. 😞 Ik heb het even nagekeken, er zijn geen werkzaamheden op jouw locatie op het moment. Of je goed bereik hebt op je locatie kan aan verschillende dingen liggen. Onder andere: Het type mobiele apparaat dat je gebruikt, en de afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Maar ook obstakels, zoals muren en gebouwen, en het materiaal waar het gebouw waar je je in bevindt van gemaakt is, spelen een rol. Omdat je aangeeft, buiten wel prima te kunnen bellen, vermoed ik dat dit bij jou het geval is.
Het is dus inderdaad slim om eerst met een prepaid kaartje te testen of de andere netwerken wel door de muren van jouw locatie komen.

Groetjes,
Charlene

Reageer