.

Beantwoord

Simkaart wordt niet herkend en ik krijg te zien dat ik geen service heb, wat kan ik doen?

  • 31 August 2016
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Hoi allemaal,

ik heb een probleem met mijn sim-kaart. Soms zegt mijn telefoon dat er geen sim-kaart in zit (maar zit er natuurlijk wel in), en als de simkaart wel wordt herkend dan heb ik geen service. Ik neem aan dat het probleem gewoon in mijn mobieltje zit, maar kan het misschien ook zijn dat iets mis gaat met mijn simkaart?

Alvast bedankt,
Jan
icon

Beste antwoord door Caspar 1 September 2016, 11:59

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Jiggy,

ik denk dat de sim kaart niet perfect is, waardoor hij niet goed contact maakt. Je kan het testen door iets duns er onder te drukken zodat hij er vast inzit en dan kijken of hij wel werkt. Lukt dit niet is het denk ik het beste dat een Simyo moderator je een nieuwe sim kaart toe stuurt.
Reputatie 5
Badge +10
Hee Jiggy,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik hoor meerdere dingen.
Soms doet de simkaart het wel maar heeft hij geen service.
Als je hem dan aan en uit zet. Doet hij het dan wel weer?
Dan doet ie het juist niet..
Het begon een paar dagen geleden, omdat ik de hele tijd geen service heb gehad zette ik mijn mobiel uit en weer aan. Toen die weer aan was, werd mijn simkaart niet herkend. Ik heb de simkaart eruit gehaald en weer erin gezet, toen deed ie het weer maar alweer geen service.
Geen idee wat ik nu moet doen, ga proberen mijn mobiel te resetten maar ik dacht als het iets met de simkaart te maken heeft weet iemand van jullie het vast wel.
Reputatie 5
Badge +6
Doe een kruistest,

een reset zal het niet verhelpen.
een kruistest is de simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Als de sim kaart het wel in een andere telefoon doet dan ligt het aan je telefoon. Doet hij het ook niet in de andere telefono ligt het aan de sim kaart. Dan zal waarschijnlijk een moderator een reset op je simkaart uitvoeren of een nieuwe sim kaart toesturen.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jiggy,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je simkaart niet herkend wordt of dat je geen service lijkt te hebben. Welke telefoon heb je? En heb je al een kruistest uitgevoerd (je simkaart in een ander toestel en andersom)? Wat was daar de uitkomst van? Ik hoor graag snel van je.

@PaulH en maikel.twinnie bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer