https://mijn.simyo.nl/instellingen/internet-en-bellen
selecteer rechts : Hoe stel ik internet in op mijn telefoon?
Rechts onderaan op de betreffende pagina
Tip: selecteer in de quote op onderste regel “dit filmpje”
dit is de link naar : https://www.youtube.com/watch?v=tuZKgR6Npns
Deze pagina laat andere instructies zien.
Hoi @snjbro,
Bedankt voor het delen! Dit komt inderdaad niet overeen met wat er bij de toestelhulp wordt aangegeven. Dit filmpje is van 5 jaar geleden dus je kan het beste onze toestelhulp hiervoor aanhouden aangezien deze recent is aangepast .
Groetjes,
Amy
Hoi @snjbro,
Bedankt voor het delen! Dit komt inderdaad niet overeen met wat er bij de toestelhulp wordt aangegeven. Dit filmpje is van 5 jaar geleden dus je kan het beste onze toestelhulp hiervoor aanhouden aangezien deze recent is aangepast .
Groetjes,
Amy
Vandaag opnieuw in Duitsland geweest en de ik kom niet verder dan Bellen en WhatsApp.
Bij alle overige apps krijg ik de boodschap “Geen Netwerk”. Zelfs de keuzes die ik handmatig selecteerde werden niet geaccepteerd. Ik was in gezelschap van iemand met de meest simpele Samsung. Geen enkel probleem. Hij had alle denkbare bereik en netwerkverbindingen. Helaas nog een oude simkaart. “Kruisbestuiving” was niet mogelijk.
Ik ga nu terug naar de fabrieksinstellingen. Even uitzoeken wat te doen om de minste schade op te lopen en dan met minimale maar echt noodzakelijke apps op de Samsung Galaxy S22 Ultra kijken of ik met de Simyo instellingen wel een netwerk kan opzetten. Zo niet dan moet ik toch na 10 jaar (denk ik) simyo, een andere provider overwegen. In mijn omgeving gaan steeds meer mensen wijzen naar de provider. Helaas kan ik het niet beoordelen. Maar de Samsung Galaxy S22 Ultra zal toch capabel moeten zijn om in het buitenland netwerk verbindingen te kunnen leggen die tot nu alle simpele smartphones kunnen. Om pakweg €1100,00 in de prullenbak te gooien gaat toch wel erg ver.
Hoi @snjbro,
Bedankt voor je reactie. Ontzettend jammer om te zien dat het nog steeds niet optimaal werkt! Als ik het goed begrijp kan je dus wel bellen en WhatsApp gebruiken via het mobiel netwerk? Dat zou betekenen dat de simkaart dus wel een verbinding maakt. Het lijkt erop dat je voor deze overige apps de mobiele data hebt uitgeschakeld waardoor je dus alleen gebruik zou kunnen maken van deze app met een Wifi-verbinding.
Je zou nog een aantal optie kunnen uittesten: De netwerkinstellingen resetten, hierbij zal je wel opnieuw bluetooth en Wifi verbindingen moeten instellen. De Apps voorkeurinstellingen resetten via Instellingen > Apps > 3 puntjes rechtsboven > App voorkeuren resetten. Kan het ook nog zijn dat er een VPN staat ingesteld in jouw toestel? Mocht dit zo zijn dan wil ik je vragen om dit te verwijderen.
Ik hoor graag of deze opties enig verschil hebben gemaakt.
Groetjes,
Amy
Hoi @snjbro,
Bedankt voor je reactie. Ontzettend jammer om te zien dat het nog steeds niet optimaal werkt! Als ik het goed begrijp kan je dus wel bellen en WhatsApp gebruiken via het mobiel netwerk? Dat zou betekenen dat de simkaart dus wel een verbinding maakt. Het lijkt erop dat je voor deze overige apps de mobiele data hebt uitgeschakeld waardoor je dus alleen gebruik zou kunnen maken van deze app met een Wifi-verbinding.
Je zou nog een aantal optie kunnen uittesten: De netwerkinstellingen resetten, hierbij zal je wel opnieuw bluetooth en Wifi verbindingen moeten instellen. De Apps voorkeurinstellingen resetten via Instellingen > Apps > 3 puntjes rechtsboven > App voorkeuren resetten. Kan het ook nog zijn dat er een VPN staat ingesteld in jouw toestel? Mocht dit zo zijn dan wil ik je vragen om dit te verwijderen.
Ik hoor graag of deze opties enig verschil hebben gemaakt.
Groetjes,
Amy
Op advies van Samsung zijn de netwerkinstellingen gereset, helaas zeiden ze er niet bij dat bluetooth en Wifi verbindingen opnieuw zou moeten instellen, maar ook dat is weer gelukt.
Er staat inderdaad een VPN ingesteld maar als die geactiveerd is krijg ik de boodschap dat er geen netverbinding is dus ook geen VPN
De App voorkeuren heb ik zojuist gereset.
Morgen krijg ik een T-Mobile simkaart te leen die een maand geleden zonder problemen door heel West-Europa is gereisd.
Het eerste probleem diende zich nu al weer aan. Als ik een nieuw toegangspunt voor T-Mobile maak dan heeft volgens T-Mobile MNC de waarde 16 nodig.
Als ik deze waarde invoeg en sla het toegangspunt op dan wordt dit toegangspunt direct in zijn geheel verwijderd. Voer ik de waarde 08 dan kan ik de gegevens met een onjuiste MNC waarde gewoon opslaan. Wijzig ik vervolgens ALLEEN de waarde 08 in 16 en geef de opdracht de gegevens op te slaan dan is het toegangspunt weer in zijn geheel verwijderd. Gewoon foetsie.
Wacht morgen maar eerst de installatie van de T-Mobile simkaart af.
Hoi @snjbro,
Bedankt voor je reactie. Ontzettend jammer om te zien dat het nog steeds niet optimaal werkt! Als ik het goed begrijp kan je dus wel bellen en WhatsApp gebruiken via het mobiel netwerk? Dat zou betekenen dat de simkaart dus wel een verbinding maakt. Het lijkt erop dat je voor deze overige apps de mobiele data hebt uitgeschakeld waardoor je dus alleen gebruik zou kunnen maken van deze app met een Wifi-verbinding.
Je zou nog een aantal optie kunnen uittesten: De netwerkinstellingen resetten, hierbij zal je wel opnieuw bluetooth en Wifi verbindingen moeten instellen. De Apps voorkeurinstellingen resetten via Instellingen > Apps > 3 puntjes rechtsboven > App voorkeuren resetten. Kan het ook nog zijn dat er een VPN staat ingesteld in jouw toestel? Mocht dit zo zijn dan wil ik je vragen om dit te verwijderen.
Ik hoor graag of deze opties enig verschil hebben gemaakt.
Groetjes,
Amy
Op advies van Samsung zijn de netwerkinstellingen gereset, helaas zeiden ze er niet bij dat bluetooth en Wifi verbindingen opnieuw zou moeten instellen, maar ook dat is weer gelukt.
Er staat inderdaad een VPN ingesteld maar als die geactiveerd is krijg ik de boodschap dat er geen netverbinding is dus ook geen VPN
De App voorkeuren heb ik zojuist gereset.
Morgen krijg ik een T-Mobile simkaart te leen die een maand geleden zonder problemen door heel West-Europa is gereisd.
Het eerste probleem diende zich nu al weer aan. Als ik een nieuw toegangspunt voor T-Mobile maak dan heeft volgens T-Mobile MNC de waarde 16 nodig.
Als ik deze waarde invoeg en sla het toegangspunt op dan wordt dit toegangspunt direct in zijn geheel verwijderd. Voer ik de waarde 08 dan kan ik de gegevens met een onjuiste MNC waarde gewoon opslaan. Wijzig ik vervolgens ALLEEN de waarde 08 in 16 en geef de opdracht de gegevens op te slaan dan is het toegangspunt weer in zijn geheel verwijderd. Gewoon foetsie.
Wacht morgen maar eerst de installatie van de T-Mobile simkaart af.
Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB
Hierbij een samenvatting van alle instellingen en ondernomen eerdere stappen om te trachten tot een gewenst resultaat te komen. Het antwoord is Helaaaaaas.
Ik zie dat Simyo ook de Samsung Galaxy S22 in het assortiment heeft.
Mocht deze ooit aangeschaft zijn door een klant is het misschien een optie om bij betreffende klant benodigde instellingen te achterhalen.
Recentelijk als laatste getest met T-Mobile simkaart die ik te leen heb gekregen nadat deze een maand geleden probleemloos door heel West-Europa is gereisd maar voor mij met als resultaat.
Helaaaaaas.
Instellingen van mijn Samsung provider Simyo
NEDERLAND
Bellen naar informatienummers : Aan
Internetten in Nederland : Aan
BUITENLAND
Bellen in/naar het buitenland Aan
Internetten in het buitenland Aan
Instelling mobiele netwerken
Roaming Aan
Bellen via 4G SIM 1 Aan
Netwerkmodus 5G/4G/3G/2G Automatisch verbinden
Netwerkoperators Automatisch selecteren.
- Handmatig kan ik een 3-tal netwerkoperators in Duitsland selecteren echter
mocht registreren al lukken dan leidt dit verder tot NIETS.
Over het algemeen blijft de "zandloper" maar ronddraaien.
Namen toegangspunten Symio
APN Internet
Wachtwoord gprs/GPRS beiden getest evenals zonder een wachtwoord
MCC 204
MNC 08
Type toegangspunt default,supl
APN-protocol IPv4/IPv6
APN-roamingprotocol IPv4/IPv6
Overige attributen geen/Niet ingesteld/niet gespecificeerd
APN in-/uitschakelen uitgeschakeld en kan niet aangezet worden. (not enabled)
Overige stappen gezet
- Simkaart gereset door Symio
- Nieuwe simkaart ontvangen van Symio
- Nieuwe simkaart opnieuw gereset
- Alle apps zoals facebook, VPN, maps etc. geven de boodschap "geen netwerk"
Bij vertrek VPN gewoon uitgeschakeld, maakt verder geen verschil
- Apps voorkeurinstellingen resetten op advies van Simyo
Instellingen > Apps > 3 puntjes rechtsboven > App voorkeuren resetten
- Netwerkinstellingen zijn gereset op advies van Samsung :
instellingen > algemeen beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
Maar.... Ik kan bellen. Of ik gebeld kan worden ben ik helaas vergeten te testen.
Maar alles wat met netwerken te maken heeft m.u.v. bellen is niet geschikbaar.
In Nederland ondervindt ik deze problemen niet alleen in het buitenland.
Ik zoek verder en ik hoop Simyo ook.
mvg Hans
@snjbro klein detail, daar waar je Symio schrijft, bedoel je Simyo? Is dit een typo of staat het ook bij je toegangspunt zo?
Recentelijk als laatste getest met T-Mobile simkaart die ik te leen heb gekregen nadat deze een maand geleden probleemloos door heel West-Europa is gereisd maar voor mij met als resultaat.
Helaaaaaas.
Even voor de duidelijkheid: Interpreteer ik hieruit goed dat ook de T-Mobile simkaart in datzelfde toestel geen dataroaming oplevert?
Recentelijk als laatste getest met T-Mobile simkaart die ik te leen heb gekregen nadat deze een maand geleden probleemloos door heel West-Europa is gereisd maar voor mij met als resultaat.
Helaaaaaas.
Even voor de duidelijkheid: Interpreteer ik hieruit goed dat ook de T-Mobile simkaart in datzelfde toestel geen dataroaming oplevert?
Dat klopt, geen data Roaming bij T-Mobile simkaart. In feite zouden we kunnen zeggen dat het aan mijn Samsung S22 Ultra ligt.
Echter om uit te sluiten dat het werkelijk geen Simyo probleem is doe ik nog een laatste test.
Ik krijg eerdaags de beschikking over een simlockvrije Samsung A54. Die perfect werkt in het buitenland. Deze wil ik nog testen met mijn Simyo simkaart. Mocht dat wel werken dan kunnen we Simyo helemaal uitsluiten.
@snjbro klein detail, daar waar je Symio schrijft, bedoel je Simyo? Is dit een typo of staat het ook bij je toegangspunt zo?
Ik heb het alhier onjuist geschreven. Soms is mijn wijsvinger sneller dan mijn middelvinger.
Bedankt voor jullie reacties heren @Groentjuh en @RicoK!
@snjbro Het lijkt me inderdaad ook een goed idee om de simkaart nog even te testen in het andere toestel.
We horen graag wat hieruit komt .
Groetjes,
Amy
Bedankt voor jullie reacties heren @Groentjuh en @RicoK!
@snjbro Het lijkt me inderdaad ook een goed idee om de simkaart nog even te testen in het andere toestel.
We horen graag wat hieruit komt .
Groetjes,
Amy
Voor diegene die de onderstaande riedel te lang vinden om te lezen, bij deze mijn conclusie als leek en gebruiker. Het is een SIMYO PROBLEEM.
Kruistesten.
KPN prepaid simkaart : BEIDE Samsung smartphones doen wat er verwacht wordt, prima mobiel internet zelfs 5G
Simyo simkaart : Geen van beide Samsung smartphones blijken over mobiel internet te beschikken.
Ik ben opnieuw naar Duitsland getogen met 2 Samsung Galaxy smartphones.
De Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB met Simyo simkaart met Simyo toegangspunt "Mobiel internet"
De Samsung Galaxy A54 met een een KPN (ruime ) prepaid simkaart met KPN toegangspunt "KPN Mobiel Internet"
Instellen toegangspunt "KPN Mobiel Internet"
4G Instellen (APN)
===================
Op de KPN site "https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen.htm" staan de handleidingen/procedures voor het instellingen voor een nieuw KPN toegangspunt "KPN Mobiel Internet", de prepaid kaart dus. Er zijn handleidingen voor elke afzonderlijke smartphone. Ik heb me beperkt tot de De Samsung Galaxy S22 Ultra en de De Samsung Galaxy A54
SELECTEER:
=========
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen.htm
en op betreffende URL vervolgens "4G instellen (APN)".
Selecteer
- Samsung
- Samsung Galaxy A54 5G eSIM (SM-A546B)
en later
- Samsung Galaxy S22 Ultra
Aanvankelijk ben ik gestopt, daar waar handleiding van Simyo ook stopt voor het maken van een nieuw toegangspunt. Zie URL "https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen". Gestopt bij “Punt van opslaan van het toegangspunt”.
- Nieuwe toegangspunt opslaan
- KPN toegangspunt "Vink KPN Mobiel Internet aan".
- Samsung A54 opnieuw opgestart met toegangspunt "KPN Mobiel Internet" zoals in de instructie aangegeven.
Helaas werkte niet, geen mobiele verbinding, werking via WIFI prima. Instellingen gecontroleerd en opnieuw opgestart, werking helaas.
Opnieuw de instellingen van KPN gecontroleerd en vervolgens ook de aanvullingen die KPN adviseert ingevoerd.
Onderstaand deze STAPPEN TER AANVULLING AANVULLING worden bij de Simyo onder "Onze Toestelhulp" niet vermeld.
STAPPEN TER AANVULLING (KPN ontbreken bij Simyo)
================================================
Afronding voor het maken van het toegangspunt "KPN Mobiel Internet" te vinden op URL "https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen.htm" als onderdeel van het maken van een toegangspunt voor betreffende toestel:
- Keer terug naar het Startscherm.
- Om het menu te openen, veeg omhoog op het scherm.
- Kies Samsung.
- Kies Internet.
- Als dit scherm verschijnt, lees de voorwaarden en kies Doorgaan, verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap.
- Kies het lijst-symbool (Rechts onderaan het scherm)
- Kies Instellingen (Bij mij onderaan)
- Kies Startpagina.
- Vink Aangepaste pagina aan (Gaat ie niet open dan selecteer het symbool voor instellingen)
- Voer "HTTP://WWW.KPNVANDAAG.NL" in. (Zie ook opmerking helemaal onderaan).
- Kies Opslaan.
- Keer terug naar het Startscherm.
- Om het proces te voltooien en de instellingen te activeren, moet het toestel opnieuw gestart worden.
Je Samsung Galaxy A54 5G is dan ingesteld voor het gebruik van mobiel internet met toegangspunt "KPN Mobiel Internet".
Na het opnieuw opstarten van de A54 blijkt het mobiele netwerk uitstekend te werken. Als gebruiker kan ik dit niet verklaren, maar de A54 werkt.
Vervolgens verliep het testen in Duitsland net zo snel als in Nederland en de A54 met toegangspunt "KPN Mobiel Internet" werkte als een speer......
Ik had zelfs 5G.
DUITSLAND KRUISTEST "Samsung Galaxy S22 Ultra"
==========================================
Alvorens naar Duitsland te rijden heb ik eenzelfde toegangspunt inclusief STAPPEN TER AANVULLING aangemaakt en ingevoerd in mijn "Samsung Galaxy S22 Ultra".
Voor de zekerheid mijn "Samsung Galaxy S22 Ultra" met Simyo simkaart getest. Niks dus.
Na het aanbrengen van de KPN Prepaid kaart, selecteren van toegangspunt "KPN Mobiel Internet" en opnieuw opstarten werkte ook de "Samsung Galaxy S22 Ultra" als een speer.
Ook nu 5G beschikbaar.
DUITSLAND KRUISTEST "Samsung Galaxy A54"
======================================
Na het aanbrengen van de Simyo simkaart, selecteren van Simyo toegangspunt "Mobiel internet" en opnieuw opstarten bleek ook de A54 GEEN MOBIEL INTERNET TE HERKENNEN. Het was en bleef NADA, NIENTE EN NIKS.
Na het aanbrengen van de KPN Prepaid kaart, selecteren van toegangspunt "KPN Mobiel Internet" en opnieuw opstarten bleek weer ALLES PALETTI.
Voor mij is de conclusie duidelijk, het probleem ligt bij Simyo.
Dus ik verneem graag wat te doen.
Gisteren nog een nieuwsbrief van Simyo ontvangen over het instellen van je telefoon als je naar het buitenland gaat. Niks nieuws ontdekt. Simyo geeft al jaren aan dat het nummer één in Nederland is, dus ik zou zeggen KOM OP en maak dat waar.
Kleine aanvulling.
=================
Op het terras in Duitsland zag een Nederlandse medebezoeker mij prutsen met de simkaartjes en regelmatig herstarten van de diverse smartphones. Het wekte zijn nieuwsgierigheid op, wat ik toch allemaal aan het doen was.
Bleek hij een Samsung Galaxy S22 te hebben met een KPN abonnement.
Ik vroeg of ik de instellingen van zijn Startpagina mocht zien. Als gebruiker en leek, zoals ik, wist hij niet waar ik het over had maar mocht wel even kijken.
Daar waar ik "HTTP://WWW.KPNVANDAAG.NL" had hij "HTTP://MMM.SAMSUNG.NL/KPN" staan. Overigens allemaal kleiner lettertjes (Lower Cases).
Ik heb deze instelling niet getest. Misschien dat ik het nog eens ooit uit nieuwsgierigheid doe. Voorlopig heb ik genoeg getest.
Met vriendelijke groet,
Hans
Hoi @snjbro,
Bedankt voor je reactie. Je hebt inderdaad al super veel getest, heel goed!
Ik heb zojuist contact opgenomen met de Netwerk Specialist maar zij zien geen blokkades of iets dergelijks. Ook zien zij dat de simkaart wel een verbinding maakt met Telekom DeutschlandGmbH. Het is dus lastig te achterhalen waarom je geen verbinding krijgt met de Simyo simkaart. Wel gaf de Netwerk Specialist aan om IPV4/IPV6 aan te passen naar enkel IPV4, hierna kan je ook nog proberen om handmatig een netwerk te selecteren.
De netwerkinstellingen resetten zo ook nog een optie kunnen zijn. Let er wel op dat je NIET het toestel reset (fabrieksinstellingen) maar alleen de netwerkinstellingen reset.
Het is begrijpelijk dat je hiervan baalt en kan ik het me voorstellen als je dit niet zou willen uittesten.
Mocht je dit nog kunnen testen dan horen we natuurlijk graag of dit nog enig verschil heeft maakt!
Groetjes,
Amy
Hoi @snjbro,
Bedankt voor je reactie. Je hebt inderdaad al super veel getest, heel goed!
Ik heb zojuist contact opgenomen met de Netwerk Specialist maar zij zien geen blokkades of iets dergelijks. Ook zien zij dat de simkaart wel een verbinding maakt met Telekom DeutschlandGmbH. Het is dus lastig te achterhalen waarom je geen verbinding krijgt met de Simyo simkaart. Wel gaf de Netwerk Specialist aan om IPV4/IPV6 aan te passen naar enkel IPV4, hierna kan je ook nog proberen om handmatig een netwerk te selecteren.
De netwerkinstellingen resetten zo ook nog een optie kunnen zijn. Let er wel op dat je NIET het toestel reset (fabrieksinstellingen) maar alleen de netwerkinstellingen reset.
Het is begrijpelijk dat je hiervan baalt en kan ik het me voorstellen als je dit niet zou willen uittesten.
Mocht je dit nog kunnen testen dan horen we natuurlijk graag of dit nog enig verschil heeft maakt!
Groetjes,
Amy
Netwerkinstellingen zijn al gereset. Dat ga ik geen tweede keer doen. Kan ik alles weer opnieuw instellen. Ik zal het nog een keer aanpassen naar IPV4 en testen. Werkt het niet dan is het ajuu paraplu.
Mvg Hans
Hoi @snjbro,
Bedankt voor je reactie. Je hebt inderdaad al super veel getest, heel goed!
Ik heb zojuist contact opgenomen met de Netwerk Specialist maar zij zien geen blokkades of iets dergelijks. Ook zien zij dat de simkaart wel een verbinding maakt met Telekom DeutschlandGmbH. Het is dus lastig te achterhalen waarom je geen verbinding krijgt met de Simyo simkaart. Wel gaf de Netwerk Specialist aan om IPV4/IPV6 aan te passen naar enkel IPV4, hierna kan je ook nog proberen om handmatig een netwerk te selecteren.
De netwerkinstellingen resetten zo ook nog een optie kunnen zijn. Let er wel op dat je NIET het toestel reset (fabrieksinstellingen) maar alleen de netwerkinstellingen reset.
Het is begrijpelijk dat je hiervan baalt en kan ik het me voorstellen als je dit niet zou willen uittesten.
Mocht je dit nog kunnen testen dan horen we natuurlijk graag of dit nog enig verschil heeft maakt!
Groetjes,
Amy
Netwerkinstellingen zijn al gereset. Dat ga ik geen tweede keer doen. Kan ik alles weer opnieuw instellen. Ik zal het nog een keer aanpassen naar IPV4 en testen. Werkt het niet dan is het ajuu paraplu.
Mvg Hans
Nog een kleine aanvulling:
Dat de simkaart wel een verbinding maakt met Telekom DeutschlandGmbH dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik zie bij bv Facebook dat er een melding binnenkomt. Als ik dan kijk dan is het tijdstip van binnenkomst het tijdstip dat ik kijk. Dus dezelfde minuut. Als ik dan een antwoord wil geven krijg ik het bericht “Geen netwerk verbinding”.
Blijkbaar is eenrichting verkeer naar mij toe wel mogelijk. De terugweg is afgesloten.
Mvg Hans
Hoi @snjbro,
Bedankt voor je reactie. Je hebt inderdaad al super veel getest, heel goed!
Ik heb zojuist contact opgenomen met de Netwerk Specialist maar zij zien geen blokkades of iets dergelijks. Ook zien zij dat de simkaart wel een verbinding maakt met Telekom DeutschlandGmbH. Het is dus lastig te achterhalen waarom je geen verbinding krijgt met de Simyo simkaart. Wel gaf de Netwerk Specialist aan om IPV4/IPV6 aan te passen naar enkel IPV4, hierna kan je ook nog proberen om handmatig een netwerk te selecteren.
De netwerkinstellingen resetten zo ook nog een optie kunnen zijn. Let er wel op dat je NIET het toestel reset (fabrieksinstellingen) maar alleen de netwerkinstellingen reset.
Het is begrijpelijk dat je hiervan baalt en kan ik het me voorstellen als je dit niet zou willen uittesten.
Mocht je dit nog kunnen testen dan horen we natuurlijk graag of dit nog enig verschil heeft maakt!
Groetjes,
Amy
Netwerkinstellingen zijn al gereset. Dat ga ik geen tweede keer doen. Kan ik alles weer opnieuw instellen. Ik zal het nog een keer aanpassen naar IPV4 en testen. Werkt het niet dan is het ajuu paraplu.
Mvg Hans
Nog een kleine aanvulling:
Dat de simkaart wel een verbinding maakt met Telekom DeutschlandGmbH dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik zie bij bv Facebook dat er een melding binnenkomt. Als ik dan kijk dan is het tijdstip van binnenkomst het tijdstip dat ik kijk. Dus dezelfde minuut. Als ik dan een antwoord wil geven krijg ik het bericht “Geen netwerk verbinding”.
Blijkbaar is eenrichting verkeer naar mij toe wel mogelijk. De terugweg is afgesloten.
Mvg Hans
Ik heb zaterdag 22 juli nogmaals nogmaals een test in Duitsland uitgevoerd met de 3 mogelijkheden/combinatie die IP geeft.
Geen van de 3 instellingen leverde het gewenst resultaat op.
Resultaat na diverse testen en probeersels
- De KPN-prepaid simkaart is geschikt voor BEIDE Samsung smartphones, S22 en A54, en geeft een uitstekend resultaat qua mobiel internet in het Duitsland.
- Simyo simkaart geeft aan dat er GEEN netwerk verbinding is
E.e.a. getest onder dezelfde omstandigheden.
MVG, Hans.
Ik heb zaterdag 22 juli nogmaals nogmaals een test in Duitsland uitgevoerd met de 3 mogelijkheden/combinatie die IP geeft.
Geen van de 3 instellingen leverde het gewenst resultaat op.
Resultaat na diverse testen en probeersels
- De KPN-prepaid simkaart is geschikt voor BEIDE Samsung smartphones, S22 en A54, en geeft een uitstekend resultaat qua mobiel internet in het Duitsland.
- Simyo simkaart geeft aan dat er GEEN netwerk verbinding is
E.e.a. getest onder dezelfde omstandigheden.
MVG, Hans.
Hoi @snjbro,
Bedankt voor je reactie. Erg jammer dat het ondanks alle tips en stappen nog steeds niet lukt om een verbinding te krijgen in Duitsland. Excuses dat je dit zo moet ervaren.
Ik ben bang dat we op dit moment nog weinig voor je kunnen betekenen. We begrijpen het inderdaad als je opzoek gaat naar een provider waarbij de simkaart wel een goede verbinding maakt in het buitenland.
Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag hoe we dit voor je kunnen compenseren.
Groetjes,
Amy