.

Beantwoord

Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB kan niet bellen buiten Nederland, wat nu?

  • 20 June 2023
  • 43 reacties
  • 398 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb sinds 22 december 2022 een "Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB 
Wat blijkt, ik heb in Duitland amper een netwerk verbinding. Iets simpels als bellen is daar eigenlijk niet mogelijk. GEEN NETWERK. Maakt niet uit of ik netwerkoperators automatisch of handmatig instel. Als ik het al handmatig instel kan het maar zo zijn dat het netwerk alweer verdwenen is voor dat ik het eerste cijfer heb ingetoetst.
Onlangs door Duitland gereden naar Oostenrijk. Iets simpels als Google Maps doet het niet. Niks doet het wat naar netwerken riekt. In Oostenrijk ging het ietwat beter maar niets automatisch. Steeds maar weer handmatig een netwerkprovider instellen in de hoop dat die het doet

Ik had 2 reisgenoten bij me met een iPhone, die er vrolijk op los toerden zowel in Duitsland als Oostenrijk en ononderbroken gebruik konden maken van netwerk en bellen zonder handmatig tussenkomst voor andere (provider) instellingen.

Mijn dure Samsung verbleekt helemaal tegenover een simpele iPhone. (50% aanschafprijs mijn Samsung)

Instellingen van mijn Samsung
Bij de provider Simyo

NEDERLAND
Bellen naar informatienummers :     Aan
Internetten in Nederland        Aan

BUITENLAND
Bellen in en naar het buitenland    Aan
Internetten in het buitenland        Aan

***************    Opmerking
De looptijd van je Simyo abonnement is voorbij. Je kunt je Sim Only nu verlengen, ook mét telefoon. Verleng je niet, dan loopt je huidige abonnement automatisch door. Bundel 10 GB en onbeperkt bellen.
*****************


Instelling mobiele netwerken
Roaming                    Aan
Bellen via 4G SIM 1             Aan
Netwerkmodus                5G/4G/3G/2G Automatisch verbinden
Namen toegangspunten            KPN Internet
Netwerkoperators            Automatisch selecteren.

Gaarne advies. HOE kan ik bellen in het buitenland inclusief internetten en Google Maps gebruiken.
Ik heb telefoond diversie kerren uitgezet, zelfs een keer langer dan een uur. Niet, Nada, Niente.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 21 June 2023, 10:59

Bekijk originele reactie

43 reacties

Hallo @snjbro gebruik onderstaande instellingen en het moet gewoon kunnen werken:

Succes

 

Ik denk dat als je weer in het buitenland problemen ondervindt dat je dat dan beter kunt melden. Een moderator kan dan een reset doen van je simkaart op de buitenland optie. 

Hallo @JanD 

Ik zie dat je je best doet om een keer Forum Expert te kunnen worden bij Simyo. 👍 Kleine toevoeging op je goede reactie. Bij wachtwoord ((APN) kan zowel gprs alsook GPRS werken. Na aanpassen APN altijd ff de telefoon opnieuw opstarten.

Als oud Forum Expert zie ik regelmatig dingen ontbreken zowel bij moderators als bij helpende klanten in reacties. Jammer dat Simyo een stukje ervaring van oud gedienden weg wil jagen door een star beleid. 

Reputatie 7
Badge +6

Als aanvulling op dit verhaal een verouderde simkaart wil ook nog wel eens de boosdoener zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @snjbro,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat het bellen niet lukt buiten Nederland!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad een verouderde simkaart hebt zoals @Ron H aangeeft. Het zou goed kunnen dat dit de oorzaak van het probleem is. Zou je mij een privébericht willen versturen met je persoonlijke gegevens? Ik stuur je dan graag kosteloos een nieuwe simkaart op :).

Ontzettend bedankt voor de hulp heren! Dit wordt enorm gewaardeerd 😊. @JanD @Ron H @Friesian 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat als je weer in het buitenland problemen ondervindt dat je dat dan beter kunt melden. Een moderator kan dan een reset doen van je simkaart op de buitenland optie. 

Dat zal niet meevallen als je geen verbinding hebt.

Reputatie 1
Badge

Hi @snjbro,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat het bellen niet lukt buiten Nederland!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad een verouderde simkaart hebt zoals @Ron H aangeeft. Het zou goed kunnen dat dit de oorzaak van het probleem is. Zou je mij een privébericht willen versturen met je persoonlijke gegevens? Ik stuur je dan graag kosteloos een nieuwe simkaart op :).

Ontzettend bedankt voor de hulp heren! Dit wordt enorm gewaardeerd 😊. @JanD @Ron H @Friesian 

Groetjes,
Roeqajja

Beste Roeqajja,
Nieuwe simkaart is al onderweg.

Ik denk dat als je weer in het buitenland problemen ondervindt dat je dat dan beter kunt melden. Een moderator kan dan een reset doen van je simkaart op de buitenland optie. 

Dat zal niet meevallen als je geen verbinding hebt.

Daarom bestaat er ook WiFi als mogelijk hulpmidddel. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @snjbro,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat de nieuwe simkaart al onderweg is! 

Bedankt voor je reactie @Friesian 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat als je weer in het buitenland problemen ondervindt dat je dat dan beter kunt melden. Een moderator kan dan een reset doen van je simkaart op de buitenland optie. 

Dat zal niet meevallen als je geen verbinding hebt.

Daarom bestaat er ook WiFi als mogelijk hulpmidddel. 

Inderdaad, mogelijk indien aanwezig.

Reputatie 1
Badge

Nieuwe sim-kaart ontvangen en geïnstalleerd. Wip komend weekend even een behoorlijk stukje de Duitse grens over, motorritje, om te testen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @snjbro,

Bedankt voor je bericht. Veel plezier met je motor rit! Geniet ervan. We horen graag van je of het met de nieuwe simkaart werkt 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 1
Badge

Helaas is een nieuwe simkaart alleen niet de oplossing. We zijn een stapje verder. Ik kan nu bellen en een WhatsApp versturen, maar dan houdt het ook op. Gebruik van Google Maps, Facebook en internet is nog onmogelijk. Voor dit laatste ben ik midden in een stad gaan staan.

Ik heb nu een nieuw toegangspunt aangemaakt met de instellingen zoals boven ook door @JanD is aangegeven. Zondag ben ik opnieuw in Duitsland en dan zullen we zien wat de stand van zaken is.

Ik heb nu diverse iPhone gebruikers, er is vrijwel geen Samsung gebruiker in mijn directe omgeving, gesproken en die hebben geen idee waar ik het over heb. Zij hebben bij aanschaf van de iPhone geen enkele instelling aangepast en ALLES werkt als een speer in het buitenland. Geeft te denken.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @snjbro,

Bedankt voor de update. Laat het vooral even weten of het is gelukt met het nieuw aangemaakte toegangspunt zodra je zondag weer in Duitsland bent om dit uit te testen. Wij horen het graag van je :).

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Mocht het zondag toch niet goed werken doe dan eens een kruistest indien mogelijk met een iPhone😉

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ron H,

Dat is inderdaad een goeie tip! Super bedankt hiervoor 😄.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 1
Badge

Mocht het zondag toch niet goed werken doe dan eens een kruistest indien mogelijk met een iPhone😉

Prima idee, bedankt.
Echter, ik ben alleen. Maar ik houd deze optie open. 

Reputatie 1
Badge

Hoi @snjbro,

Bedankt voor de update. Laat het vooral even weten of het is gelukt met het nieuw aangemaakte toegangspunt zodra je zondag weer in Duitsland bent om dit uit te testen. Wij horen het graag van je :).

Groetjes,
Roeqajja

Resultaat nul komma nul.
Bij het handmatig instellen van de netwerkoperator kan ik kiezen uit:
Telekom.de
Vodafon.de
O2 - de
Bij deze 3 krijg ik wel de opmerking “geregistreerd” als ik ze selecteer.

Als ik dan gebruik wil maken van deze registratie door vervolgen te kiezen voor Internet of Facebook dan krijg ik de opmerking geen netwerk verbinding..
Er komen wel berichtjes naar mij toe van facebook, of bv de veiligheidscamera’s die ik thuis heb hangen maar zodra ik resultaten wil bekijken dan is er geen verbinding. Ik krijg bericht dat er iemand aan de voordeur is maar ik kan niet zien wie die verbinding wordt niet gemaakt, “Geen netwerk”. Zelfde geldt voor Facebook, ik kan niet antwoorden.
GoogleMaps: ik zie waar ik sta. Ik zie de omgeving maar als ik dan vanuit die positie de thuis bestemming invoer dan gaat ie aan het berekenen en berekenen en berekenen, Dat leidt dus ook nergens toe.

We zoeken verder.

Reputatie 1
Badge

Hoi @snjbro,

Bedankt voor de update. Laat het vooral even weten of het is gelukt met het nieuw aangemaakte toegangspunt zodra je zondag weer in Duitsland bent om dit uit te testen. Wij horen het graag van je :).

Groetjes,
Roeqajja

Resultaat nul komma nul.
Bij het handmatig instellen van de netwerkoperator kan ik kiezen uit:
Telekom.de
Vodafon.de
O2 - de
Bij deze 3 krijg ik wel de opmerking “geregistreerd” als ik ze selecteer.

Als ik dan gebruik wil maken van deze registratie door vervolgen te kiezen voor Internet of Facebook dan krijg ik de opmerking geen netwerk verbinding..
Er komen wel berichtjes naar mij toe van facebook, of bv de veiligheidscamera’s die ik thuis heb hangen maar zodra ik resultaten wil bekijken dan is er geen verbinding. Ik krijg bericht dat er iemand aan de voordeur is maar ik kan niet zien wie die verbinding wordt niet gemaakt, “Geen netwerk”. Zelfde geldt voor Facebook, ik kan niet antwoorden.
GoogleMaps: ik zie waar ik sta. Ik zie de omgeving maar als ik dan vanuit die positie de thuis bestemming invoer dan gaat ie aan het berekenen en berekenen en berekenen, Dat leidt dus ook nergens toe.

We zoeken verder.

Lijkt dus op eenrichting verkeer.

@snjbro dan zijn er 2 opties nog over op dit moment..

1. Een reset van de buitenland optie vanuit Simyo wat vaak goed helpt.

2. Aanschaf van een buitenlandse simkaart. Dan zit je niet met een kruistest waar niet iedereen op zit te wachten. .

Bij optie 1. kan een moderator je verder helpen. Behulpzame klanten hebben niet meer middelen dan wat is meegedacht.

Succes! Als oud Forum Expert kon ik wat meer voor je doen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @snjbro,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het niet lukt om te verbinden! Ik zal inderdaad even een reset uitvoeren op de dataroaming van de simkaart al zal het me verbazen als dit de oplossing zou zijn aangezien je net een nieuwe simkaart hebt. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen na het lezen van dit bericht?

Bedankt voor je reactie @Friesian!

Groetjes,
Amy

Reputatie 1
Badge

@snjbro dan zijn er 2 opties nog over op dit moment..

1. Een reset van de buitenland optie vanuit Simyo wat vaak goed helpt.

2. Aanschaf van een buitenlandse simkaart. Dan zit je niet met een kruistest waar niet iedereen op zit te wachten. .

Bij optie 1. kan een moderator je verder helpen. Behulpzame klanten hebben niet meer middelen dan wat is meegedacht.

Succes! Als oud Forum Expert kon ik wat meer voor je doen. 

Bedankt voor je reactie, Symio gaat inderdaad een reset doen. Ik had al een nieuwe simkaart ontvangen.
Een buitenlandse simkaart is inderdaad en optie, speelde al een beetje in mijn achterhoofd.

Je kan twee nano simkaarten in de Galaxy S22 Ultra stoppen.
Bovendien kun je ook kiezen voor een eSIM abonnement. Dit laatste moet ik eens even uitzoeken.

Reputatie 1
Badge

Hoi @snjbro,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het niet lukt om te verbinden! Ik zal inderdaad even een reset uitvoeren op de dataroaming van de simkaart al zal het me verbazen als dit de oplossing zou zijn aangezien je net een nieuwe simkaart hebt. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen na het lezen van dit bericht?

Bedankt voor je reactie @Friesian!

Groetjes,
Amy

Gaan we doen, bedankt. En eerdaags kom ik wel weer in Duitsland en gaat we verder met het uitzoeken van deze elende.

Reputatie 1
Badge

Hoi @snjbro,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het niet lukt om te verbinden! Ik zal inderdaad even een reset uitvoeren op de dataroaming van de simkaart al zal het me verbazen als dit de oplossing zou zijn aangezien je net een nieuwe simkaart hebt. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen na het lezen van dit bericht?

Bedankt voor je reactie @Friesian!

Groetjes,
Amy

Ik heb nog eens even op de site van Simyo gekeken m.b.t. de instelling maar.......

Er zijn 2 opties
1. Internet instellen op je telefoon
Staat internet op Mijn Simyo aan? En heb je nog steeds geen internetverbinding? In ONZE TOESTELHULP nemen we de instellingen stap voor stap met je door.  

2.Tip:
Kijk je liever dan je leest? We leggen ook in onze filmpjes uit hoe je internet instelt op je telefoon. Heb je een Android telefoon? Bekijk dan DIT FILMPJE.

Optie 1, ONZE TOESTELHULP, geeft andere instructie/instellingen dan DIT FILMPJE.

Welke is de goede/juiste?????

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @snjbro,

Bedankt voor je bericht. Welk filmpje bedoel je precies? Zou je hier een link van kunnen delen? Dan kijk ik even mee. 

Zelf houd ik altijd de stappen aan die worden aangegeven door onze toestelhulp

Groetjes,
Amy

Reageer