Skip to main content

.

21-09-2023 / ADMIN: Titel aangepast voor betere vindbaarheid. Dit is nu het centrale topic over de inflatiecorrectie. Om alles wat overzichtelijker te maken zal ik (toekomstige en bestaande) topics over dit onderwerp verplaatsen naar dit centrale topic.

Goedendag. 

Vandaag ontving ik een e-mail over de prijsverhoging  per 1 oktober 2023. Ik begrijp dat er verhogingen nodig zijn i.v.m de stijgende kosten. Ik betaal nu 9 euro per maand en mijn nieuwe tarief gaat omhoog naar 9.76. Wanneer ik op jullie site kijk dan zie ik dat een vergelijkbare data abonnement op dit moment 7 euro kost. Met de verhoging van 8.4% dan zou de maandprijs niet hoger dan 7.59 mogen kosten.

Ik wil jou vragen om mijn abonnement dan aan te passen naar de lagere tarief.

Met vriendelijke groet,
M. Gallagher

 

Ik wil jou vragen om mijn abonnement dan aan te passen naar de lagere tarief.

De klantenservice zal dit doorgaans niet doen. Dit dient u zelf te doen via Mijn Simyo. Om over te stappen naar de huidige tarieven zoals aangeboden op de website, dient u uw abonnement te verlengen. Daarvoor dient uw abonnement maximaal binnen 4 maanden af te lopen. Indien de looptijd van uw abonnement nog langer is, kunt u nog niet verlengen.


Hallo @Groentjuh en @Monique075 overeenkomstig de voorwaarden van juni 2023 artikel 12.1 dient Simyo minimaal 1 maand van te voren een wijziging aan te kondigen.

Een prijswijziging op 9-9-2023 aankondigen per 1-10-2023 is te laat en dus niet geldig.

De wijziging zou in dit geval dus pas op 9-10-2023 in mogen gaan.

 


@JanD Ik vraag me af of dit wel om een prijswijziging gaat en niet om de inflatiecorrectie.


Hallo @Friesian inflatiecorrectie is een prijswijziging, want het te betalen bedrag wordt anders.

 


Hallo @Friesian inflatiecorrectie is een prijswijziging, want het te betalen bedrag wordt anders.

 

JanD, ik benader het denk ik anders dan jij. De prijs van het abonnement blijft hetzelfde, de €9,- van de TS. Maar de inflatiecorrectie wordt berekend naar aanleiding van de CBS indexering. 👍


Het staat bij Paraaf 9 van de alg voorwaarden.

Btw, het valt me op @abj dat ook bij jou iets vreemds gebeurt bij een citaat.  De mention komt dan vast aan het eerstvolgende woord. 🤔


Niets vreemd, ik reageerde op jouw bericht van 50 minuten geleden

Jawel, de mention van JanD staat gekoppeld aan het woord  - ik - in jouw citaat. 👍


@JanDIk vraag me af of dit wel om een prijswijziging gaat en niet om de inflatiecorrectie.

Kijk, ik zie dit ook vaker bij mij gebeuren. Alleen via de computer kun je dat corrigeren. Met de telefoon gaat dat niet. Dit lijkt te gebeuren als vooraan meteen de mention staat.


Het staat bij Paraaf 9 van de alg voorwaarden.

Btw, het valt me op @abj dat ook bij jou iets vreemds gebeurt bij een citaat.  De mention komt dan vast aan het eerstvolgende woord. 🤔

Het gaat om 12.1 van de voorwaarden @Friesian 


@JanDIk reageerde op het bericht van abj.

De inflatiecorrectie wordt besproken bij 9.1.


Vreemd, zelfs bij een bewerking komt de mention vast aan het eerstvolgende woord.

Ik heb het nog ff doorgelezen. De inflatiecorrectie wordt berekend 1 oktober.


Ik ben benieuwd naar de uitleg van Simyo.


Hoi @Monique075,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je hier vragen over hebt, goed dat je hierover informeert!

Vanaf oktober 2023 worden de abonnementskosten met 8,4% inflatiecorrectie verhoogd. Dit bedrag wordt in de week van 23 oktober voor het eerst afgeschreven. De verhoging geldt voor de maandelijkse bundelkosten van alle abonnementen die zijn afgesloten tot en met 30 juni 2023. Ik kan jouw bundel niet voor jou aanpassen. Je kunt bij Simyo zelf wel elke maand je bundels aanpassen, zodat je abonnement beter bij je past of mogelijk goedkoper wordt. Verlengen is vaak het voordeligst. Dit kan al vanaf vier maanden voor het einde van je contract. Kijk op Mijn Simyo voor alle mogelijkheden.
 

Hallo @Groentjuh en @Monique075 overeenkomstig de voorwaarden van juni 2023 artikel 12.1 dient Simyo minimaal 1 maand van te voren een wijziging aan te kondigen.

Een prijswijziging op 9-9-2023 aankondigen per 1-10-2023 is te laat en dus niet geldig.

De wijziging zou in dit geval dus pas op 9-10-2023 in mogen gaan.

Het nieuwe bedrag is verschuldigd vanaf 23 oktober, daarmee is communiceren tijdig genoeg @JanD

Op deze pagina kun je meer lezen over de inflatiecorrectie. 

Groetjes,
Seren


@seren ik heb geen mail gehad ivm de inflatie correctie

Ik heb ook nog geen mail ontvangen van Simyo @Seren 

Als de nieuwe tarieven gelden vanaf 23-10-2023 dien ik dus vóór of uiterlijk op 23-09-2023 een brief of mail van Simyo te hebben ontvangen. Lees ik dat zo goed?

 


Even voor de zekerheid @Seren .

* Het gaat dus idd om wat staat bij 9.1 van de algemene voorwaarden waarmee men akkoord is gegaan?

* Op de factuur komt te staan, even het voorbeeld van de TS.

Tarief abonnement €9,- die is gekozen bij het afsluiten van het abonnement en daaronder komt de te berekenen inflatiecorrectie te staan?

 


Hallo @Friesian , @Seren schreef dat de verhoging per 23-10-2023 actief wordt.

Ieder klant dient dan vóór of uiterlijk op 23-9-2023 bericht over de verhoging te hebben gehad.

De factuur is altijd per kalendermaand.

Dus om jouw voorbeeld van die €9 aan te halen:

je betaalt dus van 1-10-2023 tot en met 22-10-2023 22/30 van €9 = €6,60 en vanaf 23-10-2023 8/30 of 9/30 van €9,76 = €2,60 of €2,93s totaal €9,20 of €9,53 over de maand oktober.

Een en ander afhankelijk hoe simyo boekhoudkundig rekent, de maand op 30 dagen of de werkelijke dagen van de maand.

Die 22/30 kan dus ook nog 22/31 zijn, maar de verschillen zijn dan marginaal.

 


Klopt ja @JanD maar laat ik het dan beter stellen. Wat gebeurt er in de factuurmaanden daarna? Staat dan eerst het tarief wat is gekozen en daarna de inflatiecorrectie. Zoals gezegd, ik zie het als een correctie, geen prijswijziging. Maar dat is een persoonlijke zienswijze, al begrijp ik wel de anders denkenden. De vraag is dus gericht aan @Seren


Hallo @Friesian om weer even van die €9 uit te gaan, de factuur van november 2023 zou er dan als volgt uit moeten zien:

€9 x 1,084 = €9,76

Die €9,76 wordt dan het nieuwe maandbedrag vanaf november 2023 tot de volgende verhoging/verlaging.

 


Hoi @JanD@abj en @Friesian,

Het kan kloppen dat jullie nog geen e-mail hebben ontvangen over de inflatiecorrectie. In de week van 18 september zullen alle klanten via de factuurmail worden geïnformeerd over de inflatiecorrectie.Ik wil jullie dus vragen om nog even geduldig te zijn 😊. Rond die tijd zal ik ook zelf een artikel klaarzetten op het forum om vragen op te vangen. 

Sorry @Friesian, ik snap jouw vraag niet helemaal. Zou je dit even voor mij kunnen ophelderen? Bedankt alvast 😊.

Groetjes,
Seren


Heel eenvoudig gezegd @Seren .

De gedreven @JanD  waarvoor dank, heeft een berekening gemaakt van het nieuwe maandbedrag.

Mijn vraag is of op de toekomstige facturen de oorspronkelijke €9,- komt te staan en daaronder met vermelding van het % de inflatiecorrectie de verhoging. Of dat bij de toekomstige facturen meteen het totaalbedrag inclusief de correctie komt te staan. 

Trouwens, ik geloof dat ik geen inflatiecorrectie meel van jullie zal ontvangen. ( @RicoK snapt denk ik wel naar wie ik verwijs met het woordje meel. 😁😀)


Persoonlijk ga ik er van uit dat het nieuwe totaal bedrag op de fakturen komt te staan. Ik heb het nog nooit anders meegemaakt bij andere bedrijven.

Inderdaad @Friesian dat wordt gewoon 1 totaalbedrag.

 


Thanks @JanD duidelijk!

Toch fijn zo'n forum. Ik lees mee en leer mee. Net als met mijn hobby, de fiscus, uhh fiskuhs. 😁


Hoi @Friesian,

Bedankt voor de opheldering, ik snap het nu helemaal! Ik ga dit even voor je uitzoeken en kom hier morgen op terug! 😊

Wat bedoel je trouwens met '’meel'’, ben nu erg nieuwsgierig haha 😋.

Groetjes,
Seren


Hoi @Friesian,

Bedankt voor de opheldering, ik snap het nu helemaal! Ik ga dit even voor je uitzoeken en kom hier morgen op terug! 😊

 

Wat bedoel je trouwens met '’meel'’, ben nu erg nieuwsgierig haha 😋.

Groetjes,
Seren

Ken je geen meel @Seren ? Dan zal waarschijnlijk Simyo ook wel niet een inflatiecorrectie meel sturen. 😉🙂

 


Hallo @Friesian iedereen begrijpt geen dialect, het is mail op zijn ABN (Engelse versie) @Seren