.

Beantwoord

Overstappen van prepaid naar abonnement onduidelijk.

  • 13 May 2013
  • 4 reacties
  • 601 Bekeken

Badge
Bij het afsluiten van een abonnement (met internet) kan je aangegeven dat je jouw nummer wilt behouden, vervolgens krijg je een pulldown menu waarbij je de vorige provider en het type simkaart (prepaid/abonnement) kan aangeven, vervolgens lijkt alles koek en ei, geen waarschuwing dat je nog iets op je prepaid pagina moet veranderen. Abonnement afgesloten en dan krijg je binnen 3 dagen een nieuwe sim met instructies die eigenlijk ook onduidelijk zijn want moet je nu de nieuwe simkaart activeren als je op nummerbehoud zit te wachten of niet? Wel activeren maar niet gebruiken denk ik maar niet echt duidelijk als je het mij vraagt.

1 a 2 dagen later krijg ik het bericht nummerbehoud afgewezen, simyo weigert dus medewerking aan simyo, afijn, ik moet dus volgens het forum https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/faq-overstappen-simyo-prepaid-naar-simyo-abonnement-3329/ naar het tabblad overzicht en daar zou letterlijk moeten staan 'overstappen naar Simyo abonnement' maar dat staat daar ook niet, er staat 'Nog meer gemak en goedkoper bellen en mobiel internetten? Stap over naar Sim Only' Wat bij mij twijfels op werpt, namelijk: 'bedoelen ze dit wel?'  ik weet het nu nog niet zeker.

Het hele overstappen van prepaid simyo naar een simyo abonnement zou super makkelijk en duidelijk moeten zijn maar dat is het dus niet, ik hoop dat jullie hier iets aan veranderen want het is werkelijk beschamend deze opzet en dan te bedenken dat goedbetaalde mensen zo'n onduidelijk niet goed werkend systeem hebben gecreeerd. Zoiets verwacht je niet van een dochteronderneming van KPN.


( Gaat de betaling pas in als ik ook daadwerkelijk gebruik kan maken van de het abonemment, als dus alles koek en ei is, met mijn eigennummer mobiel internetten etc ?  )
icon

Beste antwoord door Charlene 17 May 2013, 11:13

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
Ik heb nu al spijt van het abonnement, kan ik het terugdraaien?  De nieuwe sim is nog niet geactiveerd. (heb ook niet om een nieuwe simkaart gevraagd)
Bij deze leg ik dus vast dat ik van nieuwe abonnement af wil mocht dat volgens de wet mogelijk zijn.
Reputatie 3
Badge +9
Zelfs na activeren van de simkaart heb je als klant nog 7 dagen zichtstermijn, waarbinnen je af kunt zien van je bestelling.
Jij hebt je simkaart nog niet geactiveerd, dus hoef je daar geen rekening mee te houden.

Je mag het startpakket terugsturen naar:

Klantenservice Simyo
Postbus 58800
1040JA Amsterdam
Badge
Jammer dat er verder niet inhoudelijk wordt gereageerd op slechte systeem wat ik blootleg met een uitgebreide post.

Is toch jammer dat het zo loopt door onduidelijkheid van jullie kant, ge-ergerde klanten die hun abonnement cancelen, kan nooit goed zijn voor een bedrijf.

Ik stuur het vandaag op maar ik heb niet het idee dat jullie ook maar iets geven om dit soort voorvallen,  als er straks meer concurentie komt zullen niet veel klanten blijven met zo'n instelling.
Badge +8
Bij het afsluiten van een abonnement (met internet) kan je aangegeven dat je jouw nummer wilt behouden, vervolgens krijg je een pulldown menu waarbij je de vorige provider en het type simkaart (prepaid/abonnement) kan aangeven, vervolgens lijkt alles koek en ei, geen waarschuwing dat je nog iets op je prepaid pagina moet veranderen. Abonnement afgesloten en dan krijg je binnen 3 dagen een nieuwe sim met instructies die eigenlijk ook onduidelijk zijn want moet je nu de nieuwe simkaart activeren als je op nummerbehoud zit te wachten of niet? Wel activeren maar niet gebruiken denk ik maar niet echt duidelijk als je het mij vraagt.

1 a 2 dagen later krijg ik het bericht nummerbehoud afgewezen, simyo weigert dus medewerking aan simyo, afijn, ik moet dus volgens het forum https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/faq-overstappen-simyo-prepaid-naar-simyo-abonnement-3329/ naar het tabblad overzicht en daar zou letterlijk moeten staan 'overstappen naar Simyo abonnement' maar dat staat daar ook niet, er staat 'Nog meer gemak en goedkoper bellen en mobiel internetten? Stap over naar Sim Only' Wat bij mij twijfels op werpt, namelijk: 'bedoelen ze dit wel?'  ik weet het nu nog niet zeker.

Het hele overstappen van prepaid simyo naar een simyo abonnement zou super makkelijk en duidelijk moeten zijn maar dat is het dus niet, ik hoop dat jullie hier iets aan veranderen want het is werkelijk beschamend deze opzet en dan te bedenken dat goedbetaalde mensen zo'n onduidelijk niet goed werkend systeem hebben gecreeerd. Zoiets verwacht je niet van een dochteronderneming van KPN.


( Gaat de betaling pas in als ik ook daadwerkelijk gebruik kan maken van de het abonemment, als dus alles koek en ei is, met mijn eigennummer mobiel internetten etc ?  )


Hoi Roberto,

Wij hebben inderdaad geprobeerd om het overstappen van prepaid naar Sim only zo makkelijk mogelijk te maken. Ingelogd op Mijn Simyo met je prepaid-nummer, vind je meteen op de overzichtspagina een knop overstappen naar Sim only. Je kunt daar op klikken, dan wordt je het overstap-proces ingeleid, en wordt alles voor je in orde gemaakt op de simkaart die je al hebt.

Misschien was de term Sim only wat verwarrend. Daar bedoelen we inderdaad een abonnement mee. Ik zal dat hier nog eens voorleggen dat dat niet voor iedereen duidelijk is.
Omdat sommige oude vormen van prepaid wel een nieuwe simkaart aan moeten vragen, hebben we je niet meteen tijdens het bestellen kunnen tegenhouden.

De nieuwe simkaart die je hebt ontvangen, kun je gewoon naar ons terugsturen, zoals Martijn® al aangaf. Daarmee wordt die bestelling geannuleerd.

Jammer dat er verder niet inhoudelijk wordt gereageerd op slechte systeem wat ik blootleg met een uitgebreide post.


Martijn® kon verder niet inhoudelijk op je post reageren, omdat hij geen toegang heeft tot de systemen van Simyo, waar wij als moderators wel bij kunnen. Martijn® en andere Simyo-experts helpen klanten zoals jij met hun kennis wanneer wij niet aanwezig zijn of het te druk hebben om snel te antwoorden.

Daarnaast houden ze ons scherp. Bedankt daarvoor Martijn® :)

Voor meer info over het overstapproces, kun je ook eens in dit topic kijken.

Groetjes,

Charlene

Reageer