.

Beantwoord

Overstappen van HI naar Simyo

  • 1 March 2014
  • 1 reactie
  • 388 Bekeken

Goedenmorgen,

Begin februari heb ik besloten om over te stappen van een abbonement bij Hi naar een sim-only abbonement van Simyo. Ook heb ik gekozen voor nummerbehoud, paar dagen later kreeg ik te horen dat 3 maart het nummer wordt overgezet en dat mijn abbonement bij Simyo dan in gaat. Ook heb ik, telefonisch, gehoord dat Simyo voor mij het abbonement bij Hi ging opzeggen. Alleen nu zie ik bij Mijn Simyo en vervolgens status aanvraag nummerbehoud dat mijn abbonement niet is opgezegd. Betekent dit dat het 3 maart veranderd wordt in ''abbonement is opgezegd'' of moet ik alsnog zelf erachter aan om mijn abbonement te stoppen bij Hi?
icon

Beste antwoord door Dries 4 March 2014, 11:41

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi rickbloo,

Wat leuk dat je op ons forum reageert, welkom!

Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt, hebben wij gister je telefoonnummer overgenomen 🙂

Nummerbehoud wordt door je nieuwe provider uitgevoerd. Als je zelf nog niet je nummer hebt opgezegd en wij (je nieuwe provider) geven aan dat wij op een bepaalde datum jouw telefoonnummer overnemen, dan zeggen wij jouw abonnement op bij je huidige (oude) provider. Op het moment dat je nummer is overgenomen, ben je officieel klant bij ons. Wij kunnen niet zien hoe dat staat aangegeven bij de andere provider. Je kunt er dus vanuit gaan dat als wij een datum doorgeven, wij je nummer dan ook daadwerkelijk overnemen. Zo is het ook bij jou gegaan.

Het komt ook wel eens voor dat klanten zelf hun abonnement opzeggen bij hun huidige provider. Dit raden wij eigenlijk nooit aan, omdat je nummer dan wordt afgesloten 😞 Dat is niet handig, want die moeten wij juist overnemen... Je dient ons dan door te geven dat je zelf je abonnement al hebt opgezegd en op welke datum het precies wordt stopgezet. Wij vragen dan nummerbehoud aan voor die datum. Mocht die datum al zijn geweest, dan hebben wij nog ongeveer één maand om je nummer over te nemen. Houdt ook rekening dat een aanvraag gemiddeld 5 werkdagen in beslag neemt. Na één maand komt je telefoonnummer te vervallen en kun je die niet meer terugkrijgen.

Bij jou is het gelukkig wel allemaal goed gegaan 🙂 Hoe bevalt je nieuwe aansluiting bij Simyo?

Reageer