.

Beantwoord

Overstap naar andere provider; hoe wordt mijn bundel voor die maand?

  • 26 May 2014
  • 3 reacties
  • 391 Bekeken

Badge +2
Volgende maand stap ik over van Simyo naar een andere provider, en ik neem mijn nummer daar mee naartoe.
Ik deed bij Simyo een aanvraag om mijn abonnement per 1 juni te mogen beëindigen wegens de gewijzigde algemene voorwaarden, en dat is ook door Simyo gehonoreerd. Simyo zou de aanvraag tot nummerportering door mijn nieuwe provider afwachten. De aanvraag tot nummerbehoud is op 20 mei goedgekeurd, ik kreeg van mijn nieuwe provider de terugkoppeling dat mijn nummer een maand later (op 20 juni dus) wordt geporteerd. Dat wordt daarmee automatisch ook de startdatum van mijn abonnement bij mijn nieuwe provider.

Mijn vraag is: hoe zit het nu met de tussenliggende tijd? Ik zou per 1 juni weg 'mogen', maar Simyo laat mijn nummer pas op 20 juni los... blijf ik tot 20 juni dan wel gewoon Simyo klant, en krijg ik tot die tijd 20/30ste deel van de normale maandbundel tot mijn beschikking?
icon

Beste antwoord door Charlene 27 May 2014, 10:53

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +8
Hoi Allan24nl,

Jammer dat je ons gaat verlaten 😞
Als je nummerbehoud bij je nieuwe provider is goedgekeurd voor 20 juni, dan blijft je Simyo sim actief tot 20 juni. Beide providers zorgen er dan voor dat je niet zonder je nummer komt te zitten. Je hebt gewoon je maandbundel tot je beschikking. :)

Bij eerder contact met jou hadden we aangegeven dat je nieuwe provider ook voor 2-6-2014 een verzoek kon doen. Ik zie nu dat zij zelf het verzoek voor 20-6 hebben gedaan. Dat is dus goedgekeurd, zoals gevraagd. Ik denk dat zij zijn uitgegaan van een opzegtermijn van een maand. Omdat 2-6 nu wel heel dichtbij komt, zou ik je aanraden dit niet meer te veranderen. het goedgekeurde verzoek zou dan namelijk eerst geannuleerd moeten worden, en dan zou je nieuwe provider een nieuw verzoek moeten doen, met aangepaste datum. Wanneer dit mis gaat, kun je weer helemaal opnieuw beginnen..

Heb ik zo je vragen beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge +2
Hoi Charlene,
Completer en duidelijker had het niet kunnen zijn! Dank je wel 🙂
Badge +8
Hoi Allan24nl,

Zo zien we elkaar op Twitter, zo weer op het forum, haha :)
Fijn dat je vraag beantwoord is 🆒

Groetjes,
Charlene

Reageer