.

Beantwoord

Overstap naar ander abonnement

  • 21 June 2014
  • 2 reacties
  • 401 Bekeken

Ik krijg per 25 juni een ander abonnement, bij een andere provider. Nu wil ik mijn nummer behouden. Heb de andere provider al het simkaart nummer gegeven. Moet ik bij jullie nu opzeggen? Gaat het verder automatisch het opzeggen?

Groetjes Denise
icon

Beste antwoord door Groentjuh 22 June 2014, 00:12

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je nieuwe provider zal bij Simyo vragen of zij het nummer (vanaf een bepaalde datum) mogen overnemen. Als jij geen jaarabonnement hebt dat nog minder dan een jaar loopt, dan mag je nummer overgenomen worden (Versimpelde voorwaarden; er zijn wel iets meer regels). Simyo geeft akkoord als je nummer op die datum overgenomen mag worden. Op die datum beëindigd Simyo zijn diensten zodat je nieuwe provider het nummer in gebruik kan nemen. Op die dag ben je slecht bereikbaar. Als je nummer bij Simyo weg is, heb je geen abonnement meer bij Simyo. De maand daarna volgt meestal nog een laatste factuur om de laatste financiele puntjes op de i te zetten. (Verbruikskosten van de laatste maand en dergelijk)

Opzeggen is NIET aan te raden. Dan kun je juist je nummer kwijt raken. Je nieuwe provider zorgt, als het goed is, dat je bij hun aangesloten wordt.

Het is overigens jammer dat je weg gaat. Mogen we weten waarom je weg gaat en misschien ook naar welke provider je toe gaat?
Badge +8
Hoi Denise,

Welkom op het forum :)
Wel jammer dat het is omdat je ons gaat verlaten 😞
Groentjuh heeft je al een volledige uitleg gegeven. Dankjewel daarvoor, Groentjuh!
Als je je nummer mee wilt nemen, zeg je dus het best niet zelf op, maar vraagt nummerbehoud aan. Dat heb je al gedaan, zeg je, dus dan komt het in orde.

Zijn hiermee al je vragen beantwoord?

Groetjes,
Charlene

Reageer