.

Beantwoord

Overstap met nummerbehoud - Nieuw nummer?

  • 14 December 2013
  • 8 reacties
  • 1150 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ga een abo bij een andere provider afsluiten en ik wil graag mijn huidige Simyo prepaid nummer meenemen. Nu zou ik toch ook graag Simyo prepaid klant blijven. Op de support pagina van Simyo heb ik gevonden dat het mogelijk is om een nieuw nummer te krijgen (https://support.simyo.nl/entries/22388436-Ik-wil-een-nieuw-nummer). Is het mogelijk dit te combineren, zodat ik mijn huidige Simyo nummer kan meenemen naar mijn nieuwe abo en voor Simyo prepaid een nieuw nummer krijg (i.p.v. de standaard opzegging bij nummerbehoud)


Bedankt voor de reacties.
icon

Beste antwoord door Scotsman 14 December 2013, 13:17

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Volgens mij zijn dit twee onafhankelijke processen. Je moet je nieuwe provider vragen om nummerbehoud te regelen en die nemen dan contact op met Simyo. Dit is de enige manier om je huidige nummer van de ene provider naar de andere over te hevelen. Los daarvan kan je gewoon een nieuwe prepaid aansluiting bij Simyo nemen, je krijgt dan een nieuw nummer uiteraard.
Bedankt voor je reactie.

Ik wil dus van deze 2 processen 1 proces maken.

Waarom zou ik een nieuwe prepaid aansluiting bij Simyo moeten nemen als ik er al een heb? Ik wil mijn aansluiting behouden, maar dan met een ander nummer. Dit zou moeten kunnen, maar ik weet dus niet of het nummerbehoud dan goed gaat.

Ik heb ook nog behoorlijk wat tegoed op mijn huidige prepaid nummer. Dit vervalt als ik overstap met nummerbehoud en een nieuwe aansluiting aanvraag.
Reputatie 7
Badge +9
Voor zover ik weet vervalt je prepaid tegoed wanneer het bijbehorende nummer overgaat naar een nieuwe provider. Alleen als je je prepaid aansluiting omzet in een abonnement bij Simyo en je gebruikt daarvoor de link op Mijn Simyo dan wordt je resterende tegoed "meegenomen". Ik heb dat zelf onlangs gedaan en het werkte prefect. 

Als je je aansluiting wilt behouden maar met een ander nummer, dan kan je een nieuw nummer aanvragen. Maar op dat moment vervalt je oude nummer zodat nummerbehoud niet werkt want er is geen nummer meer om te behouden.

Dit is de officiele gang van zaken, maar misschien dat Simyo een uitzondering kan en wil maken om deze twee processen te combineren. Maar afwachten wat een Simyo moderator hier van vindt als hij/zij dit topic ziet.
Badge +8
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ga een abo bij een andere provider afsluiten en ik wil graag mijn huidige Simyo prepaid nummer meenemen. Nu zou ik toch ook graag Simyo prepaid klant blijven. Op de support pagina van Simyo heb ik gevonden dat het mogelijk is om een nieuw nummer te krijgen (https://support.simyo.nl/entries/22388436-Ik-wil-een-nieuw-nummer). Is het mogelijk dit te combineren, zodat ik mijn huidige Simyo nummer kan meenemen naar mijn nieuwe abo en voor Simyo prepaid een nieuw nummer krijg (i.p.v. de standaard opzegging bij nummerbehoud)


Bedankt voor de reacties.


Bedankt voor je reactie.

Ik wil dus van deze 2 processen 1 proces maken.

Waarom zou ik een nieuwe prepaid aansluiting bij Simyo moeten nemen als ik er al een heb? Ik wil mijn aansluiting behouden, maar dan met een ander nummer. Dit zou moeten kunnen, maar ik weet dus niet of het nummerbehoud dan goed gaat.

Ik heb ook nog behoorlijk wat tegoed op mijn huidige prepaid nummer. Dit vervalt als ik overstap met nummerbehoud en een nieuwe aansluiting aanvraag.


Hoi malrlucassen,

Ik snap wat je hebt uitgedacht, maar dat is helaas niet mogelijk. Wanneer je nummer overgaat naar een andere provider, vervalt de aansluiting waar dat nummer op stond. Wanneer je een nieuw nummer aanvraagt, vervalt je huidige nummer.

Ik heb wel een constructie waarmee je krijgt wat je wilt. Je bestelt een nieuwe Simyo prepaid kaart. Die kost je €5, maar daar krijg je €7,50 beltegoed voor :)
Dan kun je je beltegoed van je huidige prepaid over laten zetten naar je nieuwe prepaid kaartje. Dat kost je €5 administratiekosten, maar die heb je dan deels terug verdiend met het bonustegoed op je nieuwe prepaid.
Dan heb je een prepaid kaartje van Simyo met je overgehevelde tegoed en een nieuw nummer.
Je huidige prepaidnummer kun je dan door je nieuwe provider over laten nemen door middel van nummerbehoud. Die aansluiting komt dan na nummerbehoud bij ons te vervallen.

Heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd, en is dat wat je wil?

Groetjes, Charlene
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ga een abo bij een andere provider afsluiten en ik wil graag mijn huidige Simyo prepaid nummer meenemen. Nu zou ik toch ook graag Simyo prepaid klant blijven. Op de support pagina van Simyo heb ik gevonden dat het mogelijk is om een nieuw nummer te krijgen (https://support.simyo.nl/entries/22388436-Ik-wil-een-nieuw-nummer). Is het mogelijk dit te combineren, zodat ik mijn huidige Simyo nummer kan meenemen naar mijn nieuwe abo en voor Simyo prepaid een nieuw nummer krijg (i.p.v. de standaard opzegging bij nummerbehoud)


Bedankt voor de reacties.


Bedankt voor je reactie.

Ik wil dus van deze 2 processen 1 proces maken.

Waarom zou ik een nieuwe prepaid aansluiting bij Simyo moeten nemen als ik er al een heb? Ik wil mijn aansluiting behouden, maar dan met een ander nummer. Dit zou moeten kunnen, maar ik weet dus niet of het nummerbehoud dan goed gaat.

Ik heb ook nog behoorlijk wat tegoed op mijn huidige prepaid nummer. Dit vervalt als ik overstap met nummerbehoud en een nieuwe aansluiting aanvraag.


Hoi malrlucassen,

Ik snap wat je hebt uitgedacht, maar dat is helaas niet mogelijk. Wanneer je nummer overgaat naar een andere provider, vervalt de aansluiting waar dat nummer op stond. Wanneer je een nieuw nummer aanvraagt, vervalt je huidige nummer.

Ik heb wel een constructie waarmee je krijgt wat je wilt. Je bestelt een nieuwe Simyo prepaid kaart. Die kost je €5, maar daar krijg je €7,50 beltegoed voor :)
Dan kun je je beltegoed van je huidige prepaid over laten zetten naar je nieuwe prepaid kaartje. Dat kost je €5 administratiekosten, maar die heb je dan deels terug verdiend met het bonustegoed op je nieuwe prepaid.
Dan heb je een prepaid kaartje van Simyo met je overgehevelde tegoed en een nieuw nummer.
Je huidige prepaidnummer kun je dan door je nieuwe provider over laten nemen door middel van nummerbehoud. Die aansluiting komt dan na nummerbehoud bij ons te vervallen.

Heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd, en is dat wat je wil?

Groetjes, Charlene


Bedankt voor je antwoord. Ik dacht al dat dit lastig zou gaan worden.

Het geboden alternatief is wel een goede. Op deze manier kost dezelfde constructie eigenlijk maar 2,50. Daar kan ik zeker mee leven.
Reputatie 5
Badge +11
Bedankt voor je antwoord. Ik dacht al dat dit lastig zou gaan worden.

Het geboden alternatief is wel een goede. Op deze manier kost dezelfde constructie eigenlijk maar 2,50. Daar kan ik zeker mee leven.


Hoi malrlucassen,

Gelukkig kun je hier mee leven ;)

Laat je het ons weten als er zich problemen voordoen?
Het is gelukt. Heb niet eens hoeven bellen, heb gewoon het contactformulier op de simyo site ingevuld.

Bedankt.
Badge +6
Het is gelukt. Heb niet eens hoeven bellen, heb gewoon het contactformulier op de simyo site ingevuld.

Bedankt.


Hoi Malrlucassen,

Dat is fijn dat het je gelukt is. Graag gedaan en een fijne dag 🙂.

Reageer