.

Beantwoord

Opzegtermijn Simyo abonnement

  • 27 May 2013
  • 8 reacties
  • 1388 Bekeken

Badge
hallo, ik ga binnenkort een nieuw mobiel bestellen met abbonement. Mijn vraag is dus hoelang de opzegtermijn is. Hoe word dit allemaal geregeld ?
icon

Beste antwoord door Natascha 28 May 2013, 12:23

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Dus je gaat naar een andere provider?
Wat voor een soort contract heb je nu?
Badge
ja ik ga naar tele 2. ik heb nu een sim only. Ik wil mijn nummer behouden, dus mijn abonement word stop gezet door mijn nieuwe provider toch ?
Reputatie 3
Badge +9
Ja je nieuwe provider regeld je nummer portering. Heb je een maand of jaar abonnement?
Badge
Maand, dus ik kan nu gewoon een nieuwe abbo afsluiten ?
Reputatie 7
Badge +9
Yep, maar houd rekening met een maand opzegtermijn dus.  Je nieuwe provider regelt dat met Simyo.  Je moet bij Tele2 nummerbehoud aanvragen tijdens de procedure van een abonnement nemen bij hen..
Badge +6
hallo, ik ga binnenkort een nieuw mobiel bestellen met abbonement. Mijn vraag is dus hoelang de opzegtermijn is. Hoe word dit allemaal geregeld ?

Hoi Ytrewq95,

Wanneer je wilt overstappen naar een andere provider met nummerbehoud raad ik je aan niet het abonnement zelf op te zeggen.
Ik raad je aan de opzegging te laten doen door je nieuwe provider. Je hebt mij Simyo een opzeg termijn van 1 maand.

@ Martijn® & De Leon bedankt voor het meedenken.
Vanavond contact gehad met Vodafone (Ik stap over van simyo naar vodafone vanwege buitenlanddekking).
Zij gaven aan dat bij 1) maandcontract Simyo en 2) nummerbehoud binnen 5 werkdagen het nummer is overgezet en dat mijn simyo abo dan per direct stopt.
Klopt dit? Want dan betekent dit geen opzegtermijn van 1 maand, en geen dubbele kosten.

Gr
Alfred
Badge +6
Vanavond contact gehad met Vodafone (Ik stap over van simyo naar vodafone vanwege buitenlanddekking).
Zij gaven aan dat bij 1) maandcontract Simyo en 2) nummerbehoud binnen 5 werkdagen het nummer is overgezet en dat mijn simyo abo dan per direct stopt.
Klopt dit? Want dan betekent dit geen opzegtermijn van 1 maand, en geen dubbele kosten.

Gr
Alfred


Hoi Alfred,

Jammer om te horen dat je overstapt naar een andere provider. Wanneer je wilt overstappen naar een andere provider dan heb je een maand opzegtermijn, dit is wettelijk zo geregeld dat je een opzegtermijn hebt. Vodafone kan niet een verzoek voor 5 werkdagen indienen om je telefoonnummer over te nemen. Vodafone kan wel wel een verzoek indienen om je telefoonnummer op 1 juli over te nemen.

Reageer