Skip to main content
Vraag

onbekende sms buitenbundel, hoe kan dat?

  • 24 July 2024
  • 7 reacties
  • 49 Bekeken

Op mijn rekening overzicht van februari en april zie ik een buitenbundel sms naar een onbekend nummer in oostenrijk. In mijn sms verleden kan ik die nergens terug vinden op de data en tijd die op de factuur staan . Ook het telefoonnummer is mij onbekend hoe kan dit? 

7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Seberta,

Bedankt voor je bericht. 

Helaas kunnen wij niet inzien wat er in deze sms'jes zou hebben gestaan. Dit kan bijvoorbeeld zijn gebeurd doordat je per ongeluk (zonder dat je dit dus hebt doorgehad) op een link hebt geklikt of een bepaalde app hebt gedownload en er zo spook sms'jes worden verstuurd vanuit jouw 06-nummer. Ook kan dit een verificatie sms geweest zijn. Welk toestel heb je?

Ik hoor het graag,

Groetjes,
Ashley

Badge

Ik heb een iphone 13

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Seberta,

Bedankt voor je reactie.

Het zou kunnen dat de spooksms’jes namens bepaalde apps worden verstuurd. Ook zou het kunnen dat je op een bepaalde link hebt geklikt zoals mijn collega @Ashley aangeeft. Heb je al geprobeerd om het nummer te blokkeren in je telefoon?

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Ik zal eens kijken of dat zo lukt zonder een sms

 

Badge

Ik heb het telenr geblokkeerd 👍

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Seberta,

Bedankt voor je reactie.

Goed om te horen dat het blokkeren is gelukt. Het ging hier waarschijnlijk om een verificatie sms van je Imessage als je verder geen gekke app hebt gedownload of op een link hebt geklikt. Als het goed is moeten deze sms’jes niet meer verstuurd kunnen worden.

Groetjes,
Ashley

Badge

Ja dat zou kunnen, ik zat ook te denken dat het misschien via apple zelf wordt verstuurd als je hun opdracht geeft om je uit te schrijven uit een maillijst maar dat zal niet via berichten gaan maar via mail lijkt me. 

Reageer