.

Omzetten nummer Telfort - Simyo al 3x mislukt

  • 17 August 2012
  • 3 reacties
  • 648 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo,

Ik heb begin augustus een sim only abonnement aangevraagd bij Simyo. Op 10 augustus liep mijn abonnement af bij Telfort. Graag wil ik mijn nummer behouden en heb ik gekozen voor nummerbehoud. Ik heb nu al voor de derde keer een email gekregen waarin vermeld staat:

"Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 0640515123  op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart. De reden opgegeven door je vorige provider is: combinatie simnummer en telefoonnummer onjuist."

Na de eerste mail heb ik contact opgenomen met Telfort en hebben we mijn gegevens gecontroleerd..alles klopte. Ook heb ik contact opgenomen met Simyo en ook hier hebben we mijn gegevens gecontroleerd en ook hier klopte alles. Wat is het probleem dan? Dat konden ze bij Simyo niet zeggen. Ze zouden een nieuwe aanvraag indienen. Vijf dagen later kreeg ik precies dezelfde mail..Wat raar, alles klopte toch? Weer contact opgenomen met Telfort om alles te controleren, alles klopte. Telfort kan hier NIETS aan doen, dit hebben ze mij expliciet gezegd. Ik heb ook weer contact opgenomen met Simyo, en hier zeiden ze dat ze een heel ander simkaartnummer in hun gegevens hadden staan dan het nummer in werkelijkheid was. Erg vreemd, omdat de vorige keer dat ik belde alle gegevens WEL klopten..Ik heb toen mijn goede simkaartnummer doorgegeven en opnieuw werd er een aanvraag naar Telfort gestuurd..ik kreeg vandaag tot mijn verbazing WEER dezelfde mail en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen..alles gegevens kloppen; mijn sumnummer en telefoonnummer kloppen en dit hebben Telfort én Simyo meermaals bevestigd! Dit is dus een fout bij Simyo waar ik niets aan kan doen..

Het probleem is dat ik sinds 10 augustus geen abonnement meer heb waardoor ik nu prepaid heb. Dit is erg duur en ik kan nu opwaarderen van mijn eigen geld omdat jullie al voor de derde keer een fout hebben gemaakt..verder betaal ik al de maand augustus voor mijn abonnement bij Simyo terwijl ik nog geen minuut ervan gebruik heb kunnen maken..

Als dit probleem niet snel wordt opgelost dan ga ik verdere maatregelen nemen want dit is echt belachelijk aangezien dit niet mijn fout is!

Mvg,

Anouk

3 reacties

Badge +6
Beste Anouk,

Welkom op het forum!
Kan je mij in een privé bericht het juiste simkaartnummer versturen zodat ik een nieuw verzoek kan ik indienen voor je.
Krijg ik dit als reactie:

Hoi Anouk,

Ik heb zo juist een nieuw verzoek laten indienen met het simkaartnummer die je hebt doorgegeven.
Ik hoop dat het verzoek niet word afgewezen mocht dit wel het geval zijn dan raad ik je aan contact op te nemen met Telfort en te vragen of het simkaartnummer correct is.





Ten eerste HEB ik al DRIE KEER (!) contact opgenomen met Telfort om te controleren of het simkaartnummer correct is en zij hebben ook DRIE keer bevestigd dat het klopt. Dit heb ik in de eerste mail al gezegd. Het probleem ligt dus NIET bij Telfort en dat hebben ze mij drie maal bevestigd. Het kan gewoon niet dat het de volgende keer WEER mislukt. Ik ben het zat. Jullie hebben mij beloofd dat SIMYO het nummerbehoud zal regelen dus ik ga NIET MEER bellen met Telfort, dat zouden JULLIE doen. Ik verwacht dat het binnen nu en 5 werkdagen omgezet is MET nummerbehoud. Ik heb al genoeg telefoonkosten verspild door te bellen naar Telfort, waar het probleem niet ligt.

Ik betaal nu al een maand en ik heb nog steeds geen minuut kunnen bellen of smsen of gebruik kunnen maken van internet!

Ik geef Simyo nog één kans, anders ga ik ZEKER verdere maatregelen nemen. Ik zal deze casus dan voorleggen aan de hiervoor bevoegde instanties, waaronder mijn rechtsbijstandsverzekering.

Groet Anouk
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Anouk,

Vervelend om te horen dat je nummerbehoud aanvraag al een aantal keer is afgewezen. We kunnen slechts een verzoek indienen met de door de klant doorgegeven gegevens. Uiteindelijk is het voor ons afwachten of het verzoek wordt goedgekeurd. Overigens betaal je pas abonnementskosten aan Simyo als je nummer is over gezet. Je hebt dus nog geen kosten aan Simyo hoeven te betalen. Ik zie dat het verzoek weer is ingediend met het door jouw doorgegeven simkaartnummer. Je ontvangt vanzelf een email met daarin informatie over je nummerbehoud aanvraag.

Groetjes,

Alex

Reageer