.

Beantwoord

Nummerbehoud prepaid naar Sim Only

  • 5 April 2013
  • 6 reacties
  • 417 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Ik ben van plan over een week van Simyo prepaid over te stappen naar Sim Only. Ik heb aangenomen dat dat heel simpel was: even op je persoonlijke pagina aangeven dat je naar Sim Only wil, en kiezen voor machtigen tot automatische aanvulling van saldo. Klaar.

Rondneuzend op dit forum krijg ik hier en daar de indruk dat het ingewikkelder is (bijvoorbeeld dat je niet automatisch je nummer behoudt, terwijl je toch gewoon bij Simyo blijft).

Graag even de precieze gang van zaken!

Groetjes,
Ggesp
icon

Beste antwoord door Alex 12 April 2013, 10:01

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
Overtstappen van prepaid naar Sim Only

Graag even de precieze gang van zaken!


Laat ik de vraag preciezer stellen:

Door sommige vragen en antwoorden op dit forum krijg ik de indruk dat de overstap ingewikkelder gaat dan ik dacht. (Ik dacht: net zo eenvoudig als een internet-bundel nemen bij prepaid.)


Vragen:
1) Als ik in Mijn Simyo aanklik dat ik naar Sim Only wil overstappen, moet ik dan méér doen dan alleen mijn pakket kiezen en (opnieuw) aangeven dat jullie automatisch mogen incasseren?
En gaat die overstap dan direct in?

2) Ik las op het forum iets over een nieuwe simkaart. (Alex schrijft ergens: "... kun je via het tabblad overzicht kiezen voor de optie 'overstappen naar Simyo abonnement'. Het telefoonnummer wordt dan binnen 24 uur over gezet op je simkaart).
Gaat die overstap dus niet direct in en krijg ik voor de overstap eerst een nieuwe kaart?  Zo ja: hoe lang duurt dat?

3) En in het geval van een nieuwe kaart: heeft die (zie boven) een ander tel.nummer?

4) En in alle gevallen: gaat het resterende prepaid-saldo mee naar Sim Only?
Reputatie 2
Badge +4
Laat ik de vraag preciezer stellen:

Door sommige vragen en antwoorden op dit forum krijg ik de indruk dat de overstap ingewikkelder gaat dan ik dacht. (Ik dacht: net zo eenvoudig als een internet-bundel nemen bij prepaid.)


Vragen:
1) Als ik in Mijn Simyo aanklik dat ik naar Sim Only wil overstappen, moet ik dan méér doen dan alleen mijn pakket kiezen en (opnieuw) aangeven dat jullie automatisch mogen incasseren?
En gaat die overstap dan direct in?

2) Ik las op het forum iets over een nieuwe simkaart. (Alex schrijft ergens: "... kun je via het tabblad overzicht kiezen voor de optie 'overstappen naar Simyo abonnement'. Het telefoonnummer wordt dan binnen 24 uur over gezet op je simkaart).
Gaat die overstap dus niet direct in en krijg ik voor de overstap eerst een nieuwe kaart?  Zo ja: hoe lang duurt dat?

3) En in het geval van een nieuwe kaart: heeft die (zie boven) een ander tel.nummer?

4) En in alle gevallen: gaat het resterende prepaid-saldo mee naar Sim Only?


Hoi Ggesp,

In dit topic vind je de juiste procedure om over te stappen van Simyo prepaid naar een abonnement.

Groetjes,

Manisha
Badge
@ Manisha

Sorry Manisha, maar je geeft géén antwoord op m'n vragen. Het topic waar je naar verwijst, kende ik al. Daar komt het blauwe citaat hierboven vandaan. Maar:
- Over vraag 1 staat niets in dat topic
- Over vraag 2 is het onduidelijk. Wélk nummer komt op m'n simkaart? Ik héb een nummer!
- Over vraag 3 staat er niets. Krijg ik een nieuwe kaart? Misschien zelfs een nieuw nummer?
- Alleen vraag 4 had ik duidelijker moeten stellen: gaat het ongebruikte deel van m'n internet-bundel mee?

Graag een duidelijk antwoord op elk van de de vier vragen.
Reputatie 3
Badge +9
1) Nee je hoeft niets meer te doen dan je pakket kiezen accoderen en dan 2 werkdagen wachten.
2) Je houd je simkaart en binnen 2 werkdagen werkt je sim abonnement met je eigen zelfde telefonnnummer.
3) Geen nieuwe kaart of nummer, gewoon nummerbehoud.
4) Het restant van je prepaid wordt in de eerste factuur verrekend.
Badge
@ Martijn©

Kijk, da's nou een antwoord waar ik wat aan héb.  Hartelijk dank !!

P.S. Gesp=Ggesp  🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ggesp,

Bedankt voor het meedenken Martijn.

Voor vraag 1 heb ik nog wel een toevoeging.

1) Bij de overstap van Simyo Prepaid naar een Simyo Sim Only abonnement, controleren wij je bankrekeningnummer via een betaling van €0,01. Zo machtig je Simyo om het factuurbedrag maandelijks van je rekening af te schrijven. LET OP: Binnen enkele dagen ontvang je een bijschrijving van €0,01 op je bankrekening. In de omschrijving vind je een activatiecode. Vul deze activatiecode eenmalig in op Mijn Simyo om je rekeningnummer te activeren.

Zorg er voor dat de naam van de rekeninghouder gelijk is aan de naam die je bij de bestelling opgeeft.

2) Je prepaid nummer wordt binnen 24 uur aan het abonnement gekoppeld. Je behoud dezelfde simkaart.

3) Wat Martijn hierboven aangeeft klopt. Je ontvangt geen nieuw nummer en/of een nieuwe simkaart.

4) Je neemt het ongebruikte deel van je internetbundel niet mee. Je resterende beltegoed wordt wel verrekend met je factuur.

Groetjes,

Alex

Reageer