.

Beantwoord

Nummerbehoud na opzeggen Simyo abonnement

  • 20 August 2013
  • 5 reacties
  • 1440 Bekeken

Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd met nummerbehoud, bij een andere provider. Moet ik desondanks zelf mijn Simyo abonnement opzeggen?
icon

Beste antwoord door de leon 20 August 2013, 11:21

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij Simyo kun je je abonnement alleen online opzeggen. Door in te loggen op 'Mijn Simyo', kun je opzeggen onder het tabblad Mijn gegevens. Als je de opzegging indient vóór de 25e dag van de maand, dan wordt je abonnement afgesloten op de 1e dag van de eerstvolgende maand. Wanneer de opzegging later binnenkomt, dan zal het abonnement stoppen op de 1e dag van de maand erna.

Let op: je kunt je abonnement dus niet schriftelijk opzeggen! Zodra je online hebt opgezegd, kun je dit niet meer annuleren.

Opzegtermijn:
Jaarabonnement: Bij Simyo heb je een opzegtermijn van 1 maand. Je kunt dus in de 11e maand van je contractsperiode opzeggen.

Maandabonnement: Bij Simyo heb je een opzegtermijn van 1 maand. Het abonnement loopt af op de eerste dag van de eerstvolgende maand.

Houd er rekening mee dat we vijf werkdagen nodig hebben om je opzegging administratief te verwerken. Als je dus aan het einde van de maand opzegt, kan het zijn dat de opzegging niet wordt doorgevoerd op de eerste dag van de eerstvolgende maand, maar de maand erna.

Voorbeeld: Als je op 15 mei opzegt, wordt je abonnement beëindigd op 1 juni. Als je op 30 mei opzegt, wordt je abonnement beëindigd per 1 juli vanwege de termijn die we nodig hebben om je opzegging te verwerken.

Wanneer je over wil stappen naar een andere provider, waarbij je je telefoonnummer meeneemt, dan geldt dat de opzegtermijn een volledige maand is.
Deze maand gaat in op de dag waarop de aanvraag nummerbehoud door je nieuwe provider wordt ingediend bij Simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Gradus, welkom op het forum! Helaas is het om je vertrek aan te kondigen :(

Dank je de leon, I couldn't have said it better 😉
Ik wil stop mijn abonnement. Oké dank omdat ik heb 5 week abenemet en €180 rekening daarom stop normaal €17.50. En ne €180 kan niet ik ben niet enst met mijn abenemet. Simyo
Reputatie 7
Badge +9
@Dilaver: Heb je een maandabonnement? In je Mijn Simyo kan je je abonnement opzeggen.

Maar misschien kan een mod hier beter even helpen? Denk ik maar zo... :rolleyes:
Badge +6
Ik wil stop mijn abonnement. Oké dank omdat ik heb 5 week abenemet en €180 rekening daarom stop normaal €17.50. En ne €180 kan niet ik ben niet enst met mijn abenemet. Simyo

Hoi Dilaver,

Welkom op het forum!
Vervelend om te lezen dat je hoge rekeningen hebt ontvangen. Ik snap dat het vervelend is wanneer je hoge rekeningen ontvangt wat je niet had verwacht. Ik zie in het systeem dat het verzoek voor nummerbehoud was afgewezen omdat het simkaartnummer niet juist is. Na de afwijzing zie ik dat er geen nieuw verzoek ingediend. Je bundels zijn op 20 augustus geactiveerd met het tijdelijke telefoonnummer van Simyo. Doordat het nummerbehoud niet eerder was geannuleerd heb je die tijd gebeld en gebruik gemaakt van het internet tegen het buiten de bundel tarief. Ik zie in het systeem dat je een jaar abonnement hebt. Het is helaas niet mogelijk deze op te zeggen tenzij je akkoord gaat met een afkoopsom.

@ De Leon bedankt voor het meedenken.

Reageer