.

Beantwoord

Nummerbehoud afgewezen omdat mijn nummer niet meer actief is, wat moet ik doen?

  • 6 November 2023
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Ik ben mijn werktelefoon kwijtgeraakt met een prepaidkaart (nummer) van de AH.

Nu wil ik dat werknummer houden bij de aanvraag van een nieuwe simkaart bij Simyo. Mijn aanvraag is afgewezen omdat het nummer niet meer actief is.  Wat moet ik doen om toch dat werknummer mee te nemen? 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 7 November 2023, 09:38

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Voor nummerbehoud kan Simyo alleen vragen aan jouw oude provider of zij het nummer mogen overnemen en wanneer de eerste mogelijkheid is om dat te doen. Jouw oude provider bepaald of dat mag en kan.

Als je nummer als niet meer actief wordt vermeld betekend dat meestal dat jouw aansluiting bij AH beëindigd is en het nummer vrijgegeven is om na een afkoelperiode hergebruikt te worden. Soms kan een provider dat nummer nog wel terughalen, maar vaak genoeg kan dat niet. In dat laatste geval ben je simpelweg je nummer al kwijt. Simyo kan in dat geval niets doen qua nummerbehoud, want het nummer is dan al niet meer van jou.

Het beste lijkt mij om zo snel mogelijk contact op te nemen met jouw vorige provider.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Malero,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @Groentjuh je al veel goede informatie heeft gegeven. Wat ik mij wel afvraag, is hoe je het nummerbehoud-verzoek hebt bevestigd? Normaal gesproken wanneer je een nummerbehoud aanvraagt krijg je een sms-verificatiecode die je moet bevestigen, zodat het nummerbehoud-verzoek in kan gaan. Dit kan op de volgende website: Simyo Porteren. Aangezien je geen sms kunt ontvangen op dit moment kun je jouw klantnummer invullen (dit kan ook op die website).

Helaas kan ik niet inzien waarom jouw nummerbehoud is afgewezen. Dit kan inderdaad zijn omdat jouw nummer niet meer actief is of omdat je het nummerbehoud niet hebt kunnen bevestigen. Op dit moment is het in ieder geval belangrijk dat je contact opneemt met jouw oude provider om navraag te doen of jouw nummer nog actief is en wat jouw klantnummer is. Mocht het blijken dat jouw nummer inderdaad niet meer actief is kunnen wij jouw nummer helaas niet overnemen. 

​Tot slot wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens. Dan kijk ik even mee op de aansluiting en probeer ik je verder te helpen.

Bedankt @Groentjuh voor je hulp!

Groetjes,
Seren

Reageer