.

Beantwoord

Nummerbehoud afgewezen, en nu

  • 26 April 2013
  • 10 reacties
  • 505 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik had een prepaid-simkaart bij tele2, maar die was verlopen. Mij werd toen aangeraden om een nieuwe simkaart te kopen en dan nummerbehoud aan te vragen. Ik heb dus een prepaid simkaart bij simyo gekocht en nummerbehoud van mijn oude nummer aangevraagd. Ik heb nu een mailtje gekregen dat mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen met als reden opgegeven door m'n vorige provider: "nummer is afgesloten". Ja, dat het was afgesloten wist ik al, maar dan kan het toch wel overgezet worden, want het wordt toch niet al door iemand anders gebruikt?
Maar blijkbaar gaat dat dus niet. Moet ik nu verder nog iets doen om toch gewoon mijn simyo simkaart te kunnen gebruiken (zonder extra kosten)? Er staat in de e-mail dat als je sim-only hebt aangevraagt, je contact moet opnemen met de klantenservice, maar ik heb prepaid (wel alleen een simkaart en geen toestel erbij).
icon

Beste antwoord door Natascha 1 May 2013, 11:56

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Kijk hier eens of je antwoord vindt op je vraag.
http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/prepaid

Mail ook even naar [email]porteringen@simyo.nl[/email] zei weten of je nummer alsnog gebruikt kan worden.

http://www.simyo.nl/tarieven/prepaid
Bij de veelgestelde vragen, zie ik er niets tussen staan. In de mail van de porteringen wordt verwezen naar de klantenservice, maar via de klantenservice op de site kom je ook weer bij de veelgestelde vragen, waar ik zo geen antwoord zie.
Reputatie 2
Badge +1
Als je oude nr is afgesloten dan wordt je nr opnieuw uitgegeven en ben je hem sowieso kwijt...
Reputatie 7
Badge +9
Naar mijn mening zou het goed zijn dat een nummer aan de persoon wordt gekoppeld, de provider leent dan dit nummer totdat het contract beëindigd is en geeft dit daarna weer terug aan de gebruiker/eigenaar.
Reputatie 3
Badge +9
Moet een nummer niet altijd een provider hebben? Dan zou ergens jou nummer moeten zijn..maar waar..soort database waar iedere provide bij kan.
Reputatie 7
Badge +9
Technisch moet zo'n database best op te zetten zijn, zoals je al een BSN hebt, zou je het nummer/de nummers hier aan kunnen koppelen.
Bij het aangaan van een contract leen je het nummer uit aan de provider!
Badge +6
Ik had een prepaid-simkaart bij tele2, maar die was verlopen. Mij werd toen aangeraden om een nieuwe simkaart te kopen en dan nummerbehoud aan te vragen. Ik heb dus een prepaid simkaart bij simyo gekocht en nummerbehoud van mijn oude nummer aangevraagd. Ik heb nu een mailtje gekregen dat mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen met als reden opgegeven door m'n vorige provider: "nummer is afgesloten". Ja, dat het was afgesloten wist ik al, maar dan kan het toch wel overgezet worden, want het wordt toch niet al door iemand anders gebruikt?
Maar blijkbaar gaat dat dus niet. Moet ik nu verder nog iets doen om toch gewoon mijn simyo simkaart te kunnen gebruiken (zonder extra kosten)? Er staat in de e-mail dat als je sim-only hebt aangevraagt, je contact moet opnemen met de klantenservice, maar ik heb prepaid (wel alleen een simkaart en geen toestel erbij).


Hoi LNB,

Simyo kan alleen een telefoonnummer overnemen dat nog actief staat op het netwerk. Ik raad je aan contact op te nemen met Tele2 en te vragen of het telefoonnummer nog actief is op hun netwerk. Wanneer dit het geval is kan Simyo een nieuwe verzoek indienen. Wanneer dit niet het geval is dan kan Simyo je telefoonnummer niet meer overnemen.

@ Martijn, Ronald Renes & Franwon bedankt voor het meedenken.
Het is blijkbaar niet meer beschikbaar bij tele2, jammer maar helaas.


  • Jan-Willem zegt: Dat nummer kan niet meer worden teruggehaald
  • U zegt: Waarom kan dat niet?
  • Jan-Willem zegt: Het kan een maand nadat het nummer is verlopen nog worden overgenomen
  • Jan-Willem zegt: Daarna is dat technisch niet meer mogelijk
  • U zegt: En wat gebeurt er daarna mee dan?
  • Jan-Willem zegt: Dan is dat nummer dus weg
  • U zegt: Maar waarheen?
  • Jan-Willem zegt: Dat weet ik niet, maar hij is voor ons niet meer beschikbaar
Ik heb ondertussen ook een mailtje teruggehad van mijn mail aan de porteringen:

U heeft geen bundels u kunt de simkaart gebruiken met het Simyonummer.


Dus dan weet ik dat ook weer.
Badge +6
Hoi LNB,

Je maakt gebruik van een prepaid aansluiting dan heb je geen bundels en niet te maken met een buiten de bundel tarief.

Reageer