.

Beantwoord

Nummer van de sms berichtencentrale

  • 25 April 2013
  • 2 reacties
  • 1806 Bekeken

Op mijn overzicht zag ik dat ik (vanuit het buitenland, dus steeds meer dan 0,50 eurocent) een nummer zou hebben gesmst waarvan ik geen weet heb. Dat nummer ken ik ook niet. Het is vorige maand gebeurd en nu weer. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Natascha 26 April 2013, 11:21

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je hebt vast een iPhone. Iedere keer dat je FaceTime en iMessage voor het eerst gebruikt wordt er een zgn. "silent sms text message" naar een Apple server in de UK gestuurd. Dit ter verificatie van je telefoonnummer en is eenmalig (tenzij het eerste registratieverzoek niet lukt, FaceTime blijft het dan nog een paar keer proberen, resulterend in meerdere sms'sen naar de UK). Je kunt deze sms'sen voorkomen door genoemde apps niet te gebruiken of nooit uit te zetten.
Badge +6
Op mijn overzicht zag ik dat ik (vanuit het buitenland, dus steeds meer dan 0,50 eurocent) een nummer zou hebben gesmst waarvan ik geen weet heb. Dat nummer ken ik ook niet. Het is vorige maand gebeurd en nu weer. Hoe kan dit?

Hoi AnneliesM,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je gebruikt hebt gemaakt van je aansluiting in Maleisië en Singapoer. Het telefoonnummer: +31653131313 die je ziet staan is het nummer van de berichten centrale van de KPN. Via deze centrale worden de sms'jes afgeleverd aan de juiste persoon. Wanneer de provider van het land die je hebt bezocht ons niet voorziet van het telefoonnummer waar de sms naar toe is verstuurd dan krijg je dat nummer te zien.

Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.

In de volgende gevallen zie je dit nummer in je verbruik staan:
• SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
• SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
• SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer