.

Beantwoord

Nummer overgezet maar kan nog niet bellen

  • 14 April 2014
  • 5 reacties
  • 667 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Mijn telefoonnummer is vandaag over gezet van mijn oude provider naar KPN. Tot nu toe kan ik nog steeds niet bellen en internetten. Mijn oude simkaart doet het al sinds vanochtend niet meer.
icon

Beste antwoord door Ernst 15 April 2014, 12:18

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lvon, welkom op het Simyo forum :)

In je gegevens zie ik dat je deze vraag ook al hebt gemaild en al telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice.
Voor de volledigheid wil ik er nog wel wat dieper op in gaan.

De reden dat je gisteren niet hebt kunnen bellen is omdat je je simkaart hebt geactiveerd op dezelfde dag dat je nummer werd overgezet naar ons netwerk. Het overzetten van een nummer en het activeren van een simkaart zijn allebei behoorlijk ingrijpende processen voor je simkaart. Als deze processen tegelijk moeten gebeuren lukt dat niet. Ze lopen dan beiden vast en dat is precies wat er bij jou gebeurd is :(

Om dit te voorkomen waarschuwen we daar ook voor op onze website en per mail. De dag voordat je nummer wordt overgezet sturen een mailtje met onder anderen de volgende tekst:
LET OP! Heb je een abonnement en heb je de Simyo simkaart nog niet geactiveerd? Ga naar www.simyo.nl/activeren voordat je nummer wordt overgezet, zodat alles vlekkeloos verloopt. Maak echter pas gebruik van je Simyo simkaart nadat je nummer is overgezet omdat dan je bundels zijn geactiveerd.


Als het goed is moet je nu al wel je simkaart kunnen gebruiken. Wil je even laten weten of dat ook echt zo is?
Badge
Ik heb het zelfde probleem nu. Wordt het van zelf opgelost, of moet ik zelf iets doen?

Alvast hartelijk dank voor de hulp, 

Vriendelijke groet , Otto
Badge +8
Hoi Otto,

Ik zie dat jij te maken hebt gehad met een iets vertraagde activatie. Maar inmiddels staat je simkaart helemaal prima op het netwerk, dus zou je moeten kunnen bellen.
Kun je me even laten weten of dat ook zo is?

Groetjes, Charlene
Hallo allemaal ik kan zelf niet mijn sim kaart achtiveren en ook niet van mijn vrouw wie wil me helpen er mee? alvast bedankt maar het is geen service dat ik het niet zelf kan in mijn simyo
Reputatie 5
Badge +11
Hoi loecky, welkom op het forum :)

In je gegevens zie ik dat je over deze vraag ook al een mail hebt gestuurd. In die mail is uitgelegd dat dit op 27 maart al gebeurd.
Vandaag worden jullie nummers overgezet, dus welkom bij de club! 😃

Reageer