Skip to main content

.

De instelling op Voorkeursnetwerk 4G/3G/2G en VoLTE-oproepen geactiveerd heb ik nog steeds zeer slecht telefonisch bereik beneden in huiskamer (op de bovenste verdiepingen gaat het aardig goed) dit geldt voor bellen als gebeld worden.



Hoe is dit probleem te verhelpen. Graag tips.



Somme
Hoi Somme.



In dit topic vermeld je dat je met TMobiel (vriend) binnenshuis wel goede 4G hebt. Ik zou zeggen maak eens een vergelijking bijvoorbeeld een tijdje prepaid TM.



Als je een goede vergelijking hebt lijkt me dat de beste manier om tot een voor jouw goede oplossing te kunnen komen.
Hi Somme,



Wat jammer dat je bereik binnenshuis nog steeds slecht is! Is het buitenshuis wél goed? Is jouw toestel geschikt voor 'vowifi', oftewel: bellen via wifi? Dat is een nieuwe functie die we tegelijkertijd met bellen via 4G geactiveerd hebben. Hier lees je daar meer over.



Ik heb ook je simkaart een reset gegeven. Hiermee worden de instellingen vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uit- en aanzetten?



Laat je me weten of je hier iets mee kunt?



@ Friesian, dankjewel voor de bruikbare tip! Dat is inderdaad een goed idee, om vergelijkingsmateriaal te vergaren.



Groetjes,

Jihane
Bedankt voor de reacties. Mijn toestel beschikt wel over de optie VoLTE (Huawei P20 Light) maar ik zie geen optie 'vowifi'.



De tip van Friesian over vergelijk met TM ga ik waarschijnlijk nog uitproberen op een rustiger moment

😉Somme
Ter informatie, prepaid TMobiel heeft evenals Vodafone 4G.
BBedankt voor je reactie. Ik heb trouwens contact gehad met de helpdesk van Huawei en zij bevestigen, dat "vowifi" voor mijn toestel beschikbaar is alleen moet deze optie door mijn provider (Simyo) worden geactiveerd.

Is er inmiddels inzicht wanneer Simyo deze optie beschikbaar stelt?

Somme

.
Hoi Somme 3,



Vowifi is voor alle klanten beschikbaar gekomen op hetzelfde moment dat VoLTE beschikbaar kwam. In combinatie met het juiste toestel werkt dit dus al. Ik heb even contact gehad met de netwerkspecialisten van KPN. Het klopt dat je toestel al wel geschikt is voor VoLTE maar nog niet voor Vowifi via KPN (en Simyo).



Ik heb toevallig zelf hetzelfde toestel en ik bel dus al wel via VoLTE maar Vowifi is dus ook niet terug te vinden in het toestel. Volgens KPN is het mogelijk dat deze optie niet zichtbaar is met een Simyo simkaart, maar wel met een simkaart van een andere provider die Vowifi voor dit type toestel al wel ondersteund. Je zou eens na kunnen gaan bij Huawei welke providers dit toestel al wel ondersteunen voor Vowifi.



KPN kan niet zeggen wanneer Vowifi bellen beschikbaar komt voor Huawei. Op deze lijst kun je alle beschikbare toestellen bijhouden. Dit zijn vooralsnog alleen Samsung en iPhone.



Groetjes,



Kevin
@Kevin



Waarom deel jij een andere pagina dan @Jihane?



Zij deelde onlangs deze.
Hoi Ray,



De lijst met beschikbare toestellen komt overeen. De pagina die ik doorstuurde gaat specifiek over bellen via Wifi.



Groetjes,



Kevin
Bdankt voor de informatie . Ik zal eens bij Huawei gaan informeren en als een reactie krijg, kom ik hierop terug.

Groetjes,

Somme
Hi Somme,



Graag gedaan 🙂 Ja, top! Ik ben benieuwd.



Groetjes,

Jihane
Huawei heeft nog niet gereageerd. Ik heb inmiddels wel belezen, dat Vodafone VoWifi ondersteunt.

Hieronder een lijst met toestellen welke geschtikt zijn voor WiFi bellen (en die niet)

Bron via de website van KPN. Wordt hopelijk vervolgd.




Hi Somme,



Dankjewel voor de update! Nog eventjes afwachten dus!



Groetjes,

Jihane
Huawei reageert niet op mijn vragen. Hopelijk zijn ze druk met de voorbereidingen van 5G voor KPN (dan zijn we van het hele probleem af op één nieuw toestel aanschaffen af)

Een vriend heeft z'n VoWifi van Vodafone met succes bij mij uitgeprobeerd. Ik ga niet experimenteren meer met een prepaid van T Mobile.

Ben uiterst tevreden met mijn Simyo en vertrouw erop, dat binnen niet al te lange tijd Vowifi ook voor Simyo beschikbaar komt.

Succes met het omzetting proces😊
Hoi Somme 3,



5G laat helaas nog even op zich wachten. Laten we hopen dat je snel Vowifi kunt gaan gebruiken! Fijn dat je in ieder geval weet dat deze optie goed werkt!



Laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen doen?



Groetjes,



Kevin

Reageer