Skip to main content

.

Beantwoord

nieuwe simkaart werkt niet, geen service, wat nu?

• 17 augustus 2024
  • 8 reacties
  • 104 Bekeken

Nieuw geleverde Sim kaart werkt niet, geen service. In de simyo app staat dat de kaart actief is. 

Beste antwoord door Ashley

Hoi @MichielA,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Ik zie dat er inmiddels verbruik is geweest met de sim. Ik neem aan dat de sim nu werkt.

Mochten er toch nog problemen zijn hoor ik het graag.

Groetjes,
Ashley

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • 1276 reacties
  • 17 augustus 2024

Waarschijnlijk al gedaan maar heb je je Mobiel al eens opnieuw opgestart. 
en wat is het resultaat als je de simkaart in een andere goed werkende mobiel plaatst? 

Ashley
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 600 reacties
  • antwoord
  • 19 augustus 2024

Hoi @MichielA,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Ik zie dat er inmiddels verbruik is geweest met de sim. Ik neem aan dat de sim nu werkt.

Mochten er toch nog problemen zijn hoor ik het graag.

Groetjes,
Ashley

Hier hetzelfde probleem.

Ik ben van Simyo prepaid overgegaan naar een Simyo abonnement, met nummerbehoud en nieuw toestel, via BelSimpel.

Simkaart is geactiveerd op 26 Februari. 

Status: Je kan je simkaart gebruiken.

Abonnement ingegaan op 27 Februari.

De simkaart komt niet verder dan “No Service”.

Drie keer gebeld met 1200, echter is het probleem nog niet verholpen (simkaart reset uitgevoerd). Het probleem zou bij KPN liggen en het zou maar zo een aantal werkdagen kunnen duren voordat de kaart zich vanzelf aanmeldt op het netwerk.

Dagelijks de simkaart geplaatst in 2 werkende toestellen en opnieuw opgestart, zonder resultaat.

Wat zijn mijn opties?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2380 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi ​@Airplane Mode,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je nog steeds geen gebruik kan maken van jouw simkaart! 

Ik zie dat jouw aansluiting in onderzoek is bij de technische dienst. Helaas kunnen wij op dit moment weinig voor je doen, onze oprechte excuses hiervoor. Zodra er een terugkoppeling is vanuit de technische dienst zal mijn collega contact met je opnemen die je hier eerder vandaag over hebt gesproken. 

Ik raad ook aan om het contact via één kanaal te laten verlopen om verwarring te voorkomen.

Hopelijk wordt het snel voor je opgelost! 

Groetjes,
Amy

Hoi Amy (en Mert),

Het probleem is opgelost en alles werkt weer als vanouds.

Bedankt en tot een volgende keer.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2380 reacties
  • 11 maart 2025

Hoi ​@Airplane Mode,

Super fijn dat het inmiddels werkt! Veel plezier met je abonnement 😊.

Groetjes,
Amy

Kan ik er vanuit gaan dat er een correctie plaats vindt m.b.t. de eerste factuur gezien het feit dat ik pas op 6 Maart gebruik kon maken van mijn abonnement (i.p.v. 27 Februari) en ik nog resterend beltegoed had van mijn prepaid?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2380 reacties
  • 19 maart 2025

Hoi ​@Airplane Mode,

Bedankt voor je bericht. Ik zal ervoor zorgen dat je de dagen vergoed krijgt dat je geen gebruik kon maken van jouw aansluiting. 

Omdat je via belsimpel bent overgestapt dienen we handmatig het overgebleven beltegoed te verrekenen met jouw Sim Only abonnement. Ook dit zal ik voor je in orde maken. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reageer