.

Beantwoord

Nieuwe simkaart van tevoren activeren

  • 20 May 2024
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Ik heb nu nog een prepaid simkaart in oude telefoon, maar ik heb een (sim only) abonnement met nummerbehoud aangevraagd. Nieuwe simkaart al via de post ontvangen, overmorgen wordt mijn nummer overgezet.

 

Is het mogelijk om mijn simkaart al ‘voor de datum van nummer overzetten’ te activeren ?

 

Dus als ik vandaag of morgen de simkaart activeer, morgenavond de simkaart alvast in mijn nieuwe telefoon doe, maar nog niet aanzet (ivm buitenbundeltafief kosten). Dan wacht ik woensdag af tot mijn oude telefoon geen bereik meer heeft en vanaf dat moment zet ik mijn nieuwe telefoon aan.

 

Is dat een goede volgorde, of kan ik pas op de dag van nummer overzetten activeren ?

Die dag ben ik op het werk, dus zou handig zijn dat het van tevoren al kan.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 21 May 2024, 15:05

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @KL87rc,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk om te horen dat je nummer bijna wordt overgezet naar Simyo! 😊

Ik informeer je graag verder hierover. Je zou inderdaad je simkaart van te voren kunnen activeren. Wel zou ik de simkaart pas in je telefoon doen vanaf het moment dat je oude simkaart niet meer werkt. Als je onze simkaart in je telefoon stopt voordat je nummer naar ons is overgezet, zou je namelijk kosten buiten je bundel kunnen maken. Dus om dit te voorkomen zou ik je nieuwe simkaart pas in je telefoon doen als je oude simkaart het niet meer doet. Het overzetten van je nummer gebeurd meestal in de ochtend tussen 09:00-12:00 uur, misschien handig om te weten!

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja

Dankjewel voor je reactie. Als ik de simkaart in mijn nieuwe telefoon doe, maar de telefoon nog niet aan zet, dan kan het toch wel alvast ? Uitgeschakelde telefoon maakt geen verbinding neem ik aan. Als ik morgen zie dat oude telefoon geen bereik meer heeft dan weet ik dat mijn nummer is overgezet, vanaf dat moment zet ik mijn nieuwe telefoon pas aan.

Maar goed, als ik nu inlog op Mijn Simyo zie ik trouwens de optie activeren nog niet staan, dus misschien kan het toch morgen pas als mijn nummer is overgezet.

Reputatie 7
Badge +6

Dankjewel voor je reactie. Als ik de simkaart in mijn nieuwe telefoon doe, maar de telefoon nog niet aan zet, dan kan het toch wel alvast ? Uitgeschakelde telefoon maakt geen verbinding neem ik aan. Als ik morgen zie dat oude telefoon geen bereik meer heeft dan weet ik dat mijn nummer is overgezet, vanaf dat moment zet ik mijn nieuwe telefoon pas aan.

Maar goed, als ik nu inlog op Mijn Simyo zie ik trouwens de optie activeren nog niet staan, dus misschien kan het toch morgen pas als mijn nummer is overgezet.

Dat zou inderdaad ook een optie zijn. Maar meestal adviseren wij dat je de simkaart pas in je toestel doet wanneer je oude niet meer werkt, vandaar dat mijn collega dit ook adviseerde. Op [deze] pagina kun je lezen hoe je je simkaart kunt activeren. Mocht je nog vragen hebben morgen met betrekking tot het activeren, laat het ons dan gerust weten. 

Het is allemaal nog gelukt hoor met dat activeren, alles werkt nu. 👍🏻

Reageer