.

Beantwoord

Nieuwe simkaart nodig bij een nieuwe Prepaid bestelling?

  • 30 June 2015
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Ik heb net een prepaid besteld, Ik overstap van Sympac Zakelijk (ook een KPN dochter bedrijf). Moet ik absoluut een andere simkaart hebben?
Is roaming (bellen/ internet ) mogelijk of moet ik iets in mijn instellingen veranderen?
Is er een mogelijkheid om meer GB van prepaid data voor de reis te bestellen?

Alvast dank,
icon

Beste antwoord door MichD 30 June 2015, 19:14

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste ? (mevrouw of meneer),

Als eerste welkom op het forum van simyo!

Ten tweede, meld nooit je mobiele telefoonnummer (ook niet als forum naam) op het forum, aangezien je dan lastig gevallen kan worden door grappenmakers, die ook op dit forum komen kijken.
Je (tijdelijke) mobiele nummer is al bekend bij Simyo, en wordt ook automatisch meegestuurd als je een bericht plaatst op het forum, dus verzin een leuke forum naam en verwijder je telefoonnummer.

Maar ik kom terug op je gestelde vragen, die ik hierbij zal gaan beantwoorden.

Als je overstap (met nummerbehoud) naar Simyo, dan krijg je automatisch een nieuwe simkaart vanuit Simyo.
Op de dag van nummerbehoud zal je eigen nummer, overgezet worden van Sympac Zakelijk naar Simyo, waarna de simkaart van Sympac niet meer werkzaam zal zijn.
Dus mocht je op de simkaart van Sympac nog contacten hebben staan, zet deze dan via het menu van je smartphone over op het toestel zelf.
Zie hiervoor de handleiding van je toestel of online via de fabrikant zelf.

Voor gebruik van Simyo prepaid in het buitenland, dient de optie "bellen in en naar het buitenland" aan te staan binnen je eigen omgeving van "Mijn Simyo". (Sms'en vanuit het buitenland, staat dan automatisch aan)
Daarnaast dient de optie roaming op je smartphone aan te staan, vaak te vinden onder "mobiel netwerk" in het menu van je toestel.

Helaas, is het met Simyo prepaid (nog) niet mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet in het buitenland, je bent dan afhankelijk van een lokale Wi-Fi netwerk ter plaatse.
Mobiel internet in het buitenland, is alleen beschikbaar voor sim-only klanten.

Voor de rest heeft Simyo (nog) geen aparte bundels voor in het buitenland (voor zowel prepaid als sim-only klanten), voor bellen/sms'en als internetten in het buitenland je betaald dan altijd de roaming-tarieven voor gebruik van je mobiel in het buitenland, die dan direct van je beltegoed zal worden afgeschreven.
De tarieven vind je via de volgende link:
https://www.simyo.nl/tarieven/prepaid?tag=Tarieven%20prepaid%20buitenland

Hoop je hierbij geholpen te hebben.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Groengras, welkom op het Simyo forum :D

Wat leuk dat MichD al zo’n uitgebreide reactie heeft gestuurd! Dankjewel MichD. Je forumnaam heb ik even gepast in verband met privacy 😉

Heb je nog vragen over het antwoord van MichD?

Reageer